Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

«-Israel dreper langt flere sivile enn det palestinerene gjør.-»

Dette er galt. Araberne som drepes er væpnet Arafat-milits i all hovedsak. Så her lyver du oss rett opp i ansiktet.

«-Palestinerene forsvarer seg mot enm ulovlig okkupasjon.-»

Okkupasjonen er lovlig inntil araberne implementerer FNs res. 242 og garanterer for Israels sikkerhet.

«-Israel er en ulovlig okkupant. -»

Nei, se ovenfor.

*ler*

Din løgn er det ingen som tror på. Ikke EN ENESTE nasjon i FN (demokratisk eller ei) stemte mot fordømmelsen av Israel.

Ikke en eneste en!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Mr Kahn

20

• petter smart

8

• Kakel

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg diskuterer ikke med nasjoner til daglig, det er individene som til syvende og sist får det avgjørende ordet. Slik de fikk i 1945, og i 1989.

Forbered deg på skammekroken.

Og du finner ikke ett eneste fornuftig individ som støtter deg heller. Per definisjon.

Skrevet

*ler*

Din løgn er det ingen som tror på. Ikke EN ENESTE nasjon i FN (demokratisk eller ei) stemte mot fordømmelsen av Israel.

Ikke en eneste en!

Men det er bare så synd at den rammer jøder, for de har ikke lov å forsvare seg, iflg. FN - og deg da, åf kårs.

Forresten, USA har blokkert mesteparten av disse fordømmende resolusjonene som etno-teokratiene og den totalitære familien i FN har stablet på beina.

Men nå er jo ikke USA noe demokrati heller, skal vi tro deg...

Skrevet

Og du finner ikke ett eneste fornuftig individ som støtter deg heller. Per definisjon.

I så fall, gud hjelpe oss alle. Du vil nok bli forbauset over hvor mange som støtter mitt syn i denne saken, og til din orientering; jeg har enda ikke møtt EN ENESTE person i virkeligheten som har klart å ta meg på faktafeil eller sette meg fast i en Midtøsten-debatt.

Faktum er at jeg har etterlatt mange til ettertanke etter en diskusjon ansikt til ansikt. Det blir helt annerledes enn å jage PLO-fronterne fra leksikon til leksikon her på Internett.

Du er og blir en lettvekter, sør

Skrevet

Men det er bare så synd at den rammer jøder, for de har ikke lov å forsvare seg, iflg. FN - og deg da, åf kårs.

Forresten, USA har blokkert mesteparten av disse fordømmende resolusjonene som etno-teokratiene og den totalitære familien i FN har stablet på beina.

Men nå er jo ikke USA noe demokrati heller, skal vi tro deg...

Din påstand om at Israel "forsvarer" seg er direkte latterlig.

Tvertimot er det palestinerene som forsvarer seg mot den ulovlige israelske okkupasjonen og statsterrorismen.

Skrevet

I så fall, gud hjelpe oss alle. Du vil nok bli forbauset over hvor mange som støtter mitt syn i denne saken, og til din orientering; jeg har enda ikke møtt EN ENESTE person i virkeligheten som har klart å ta meg på faktafeil eller sette meg fast i en Midtøsten-debatt.

Faktum er at jeg har etterlatt mange til ettertanke etter en diskusjon ansikt til ansikt. Det blir helt annerledes enn å jage PLO-fronterne fra leksikon til leksikon her på Internett.

Du er og blir en lettvekter, sør

Du er og blir en løgner, Kahn.

Annonse

Skrevet

Din påstand om at Israel "forsvarer" seg er direkte latterlig.

Tvertimot er det palestinerene som forsvarer seg mot den ulovlige israelske okkupasjonen og statsterrorismen.

Kan du begrunne dine påstander historisk? Tør du gå inn på de politisk-historiske kontekstene i Midtøsten fra 1947 og frem til i dag? Eller løper du bare unna ubehagelighetene sånn som du pleier?

Skrevet

Kan du begrunne dine påstander historisk? Tør du gå inn på de politisk-historiske kontekstene i Midtøsten fra 1947 og frem til i dag? Eller løper du bare unna ubehagelighetene sånn som du pleier?

Skrevet

Nei, angrep på stridende i uniform er ikke i strid med krigens folkerett, sovende eller ikke.

Hadde de uniform mens de sov?

Skrevet

hehe - uff, så for meg militære pysjer jeg nå....

*lister seg ut igjen*

Skrevet

Vet ikke. Men slik jeg oppfattet det, så stilte du et retorisk spørsmål, som jeg besvarte med et eksempel. Jeg kan gjerne dosere videre på det.

Hvis det viste seg å være friskarer, eller såkalte franktirører, så er disse ulovlig stridende og kan skytes uten videre. Og er de til overmål uten ansvarlig militær eller politisk ledelse så kan de også skytes uten videre. Brutalt, men sånn er det.

War is hell.

Skrevet

Vet ikke. Men slik jeg oppfattet det, så stilte du et retorisk spørsmål, som jeg besvarte med et eksempel. Jeg kan gjerne dosere videre på det.

Hvis det viste seg å være friskarer, eller såkalte franktirører, så er disse ulovlig stridende og kan skytes uten videre. Og er de til overmål uten ansvarlig militær eller politisk ledelse så kan de også skytes uten videre. Brutalt, men sånn er det.

War is hell.

Faktisk var de bryllupsgjester...

Skrevet

Du spammer.

Annonse

Skrevet

.

Skrevet

jeg skriver under på at MANGE deler hans mening.

Skrevet

jeg skriver under på at MANGE deler hans mening.

Du finner ikke en eneste nasjon (demokratisk eller ei) hvor "han mening" har flertall.

Man finner det blant noen religiøse sekter/fanatikere på høyresiden i norsk politikk - omtrent sammenlignbart med Knutsby-sekten i Sverige.

Skrevet

Du finner ikke en eneste nasjon (demokratisk eller ei) hvor "han mening" har flertall.

Man finner det blant noen religiøse sekter/fanatikere på høyresiden i norsk politikk - omtrent sammenlignbart med Knutsby-sekten i Sverige.

ja, selvsagt er det MIN definisjon. Men de som holder med Israel de tør jo ikke åpne kjeften annet enn blant "likesinnede" i frykt for ikke å være "politisk korrekt". Det er rart...i slike diskusjoner på jobben min(og der er ikke mannen min altså -de kjenner han ikke engang), der blir jo folk lilla i trynet om noen sier, -"hva med Israel, har ikke de lidt nok?" - sånt kan man bare ikke si. Ja, om man ikke vil bli stemplet som dypt kristen eller jøde eller noe sånt da. Veldig pussig, for når jeg spør de som er lilla i trynet om hvorfor de står last og brast med Palestina i ett og alt - da sier de; "eh,- du, nei jeg veit ikke så mye om det jeg, men han derre Sharon er et svin i alle fall" -

De vet ikke hvor Israel ER hen en gang. De har bare oppfattet at det er "riktig" å holde med den siden.

Skrevet

ja, selvsagt er det MIN definisjon. Men de som holder med Israel de tør jo ikke åpne kjeften annet enn blant "likesinnede" i frykt for ikke å være "politisk korrekt". Det er rart...i slike diskusjoner på jobben min(og der er ikke mannen min altså -de kjenner han ikke engang), der blir jo folk lilla i trynet om noen sier, -"hva med Israel, har ikke de lidt nok?" - sånt kan man bare ikke si. Ja, om man ikke vil bli stemplet som dypt kristen eller jøde eller noe sånt da. Veldig pussig, for når jeg spør de som er lilla i trynet om hvorfor de står last og brast med Palestina i ett og alt - da sier de; "eh,- du, nei jeg veit ikke så mye om det jeg, men han derre Sharon er et svin i alle fall" -

De vet ikke hvor Israel ER hen en gang. De har bare oppfattet at det er "riktig" å holde med den siden.

Kakel,

Du ser jo selv hvordan man ikke kan påpeke at det Israel bedriver er statsterrorisme uten å bli erklært nazist, marxist, jødehater, og alt mulig annet.

Det er full enighet om at Hamas bedriver terrorisme, men det berettiger selvsagt IKKE Israels terrorisme mot sivile. Med mindre ISrael ønsker å være klassifisert i samme kategori som Hamas.

Videre, hvis du ser på de faktiske drapstallene fra selvmordsbomberene så er det en dråpe i havet, sammenlignet med antall drepte i konflikten.

Det er internasjonal enighet om at palestinerene skal ha sin egen stat. Den er noen få fundamentalister som skriker om at de ikke skal ha det (inkl. Kahn), men det er en irrelevant marginal gruppe. Samtlige land i verden (både demokratier og diktatur) støtter opprettelsen av en palestinsk stat.

Hva tror du Nelson Mandela mener om denne konflikten?

Med vennlig hilsen

petter smart
Skrevet

Så ergo bør man ikke fly rundt med kampfly over andre folks landområder.

Igjen med urealistisk ideologisk tåkeprat.

Kanskje vi ikke skulle flydd kampfly over Tyskland under 2.verdenskrig heller. Det var sikkert mange sivile som ble drept av disse.

Dette ER en krig og når folk gjør dumme ting som å skyte opp i luften så skjer dessverre slikt.

At alle i verden burde være venner og ikke krige er fint å mene, men verden er dessverre ikke perfekt.

petter smart
Skrevet

Ja, overlagt drap av sivile er drap av sivile.

Det var ikke overlagt drap. Det burde til og med du forstått, dette var et uhell. Eller kanskje de dreper sine egne soldater med overlegg også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...