Gå til innhold

Bryllupsgave til bryllup i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et annet sprøsmål fra meg er om noen har gode ideer til hva en kan kjøpe i bryllupsgave når man skal i bryllup i USA. Både bruden og brudgommen har norske aner, og derfor hadde jeg lyst å gi noe norsk. Noen som har en god ide?

Alle ideer om gaver som kan fraktes på fly mottas med stor takk...

Gjest uten signatur
Skrevet

En rosemalt kaketine.

Et deilig pledd med norsk reinsdyrmønster e.l.

Ellers får du sikkert gode ideear av å ta en titt hos Husfliden.

laguna1365380434
Skrevet

Kokebok med norsk tradisjonsmat til hverdags og fest? :-)

Skrevet

Kokebok med norsk tradisjonsmat til hverdags og fest? :-)

takk for tips, skal se hva de har på disse gode norske butikkene.

noen flere?

Gjest mollymo
Skrevet

Hvor lenge skal du være i USA før bryllupet? Det som overrasket meg da jeg var i bryllup i USA, var at man gir jo ikke EN presang. Man gir mange, for de har jo et utall av showers før bryllupet. Det er kitchenshower, bathrooomshower, osv. Alle arrangert av forskjellige slektninger eller venner av brud/brudgom. Og til alle er det forventet at man har med presang...

Dessuten trenger du mange finklær/kjoler til de mange selskapene på forhånd. Ikke minst "rehearsal dinner" kvelden før bryllupet. Jeg hadde bare med bunad, men det passet jo ikke til alt det andre, så jeg måtte handle både flere gaver og nye klær! Men ellers var det gøy .. :)

Skrevet

Hvor lenge skal du være i USA før bryllupet? Det som overrasket meg da jeg var i bryllup i USA, var at man gir jo ikke EN presang. Man gir mange, for de har jo et utall av showers før bryllupet. Det er kitchenshower, bathrooomshower, osv. Alle arrangert av forskjellige slektninger eller venner av brud/brudgom. Og til alle er det forventet at man har med presang...

Dessuten trenger du mange finklær/kjoler til de mange selskapene på forhånd. Ikke minst "rehearsal dinner" kvelden før bryllupet. Jeg hadde bare med bunad, men det passet jo ikke til alt det andre, så jeg måtte handle både flere gaver og nye klær! Men ellers var det gøy .. :)

Tusen takk for begge svarene dine. Jeg har nemlig stresset med hvilken gave jeg skal kjøpe. Men nå kan jeg heller kjøpe flere små og ikke så kostbare gaver.... eller forventes det at man skal gi dyre gaver. Bryllup der borte koster jo en del...

Vi kommer 1 uke før bryllupet, så det blir ikke allverdens tid for meg å arrangere noe, håper at de forstår det. Bra du sa det om rehersal, skal der kvelden før, og trenger å kjøpe meg noe " litt fint" skjønner jeg.

Vet at det holder på å bli sydd kjole til meg, og derfor krysser jeg alt jeg har for at den skal være fin og ikke typisk amerikansk prangende.

Er det normalt å gi gaver til foreldrene til brudeparet?

Gjest mollymo
Skrevet

Tusen takk for begge svarene dine. Jeg har nemlig stresset med hvilken gave jeg skal kjøpe. Men nå kan jeg heller kjøpe flere små og ikke så kostbare gaver.... eller forventes det at man skal gi dyre gaver. Bryllup der borte koster jo en del...

Vi kommer 1 uke før bryllupet, så det blir ikke allverdens tid for meg å arrangere noe, håper at de forstår det. Bra du sa det om rehersal, skal der kvelden før, og trenger å kjøpe meg noe " litt fint" skjønner jeg.

Vet at det holder på å bli sydd kjole til meg, og derfor krysser jeg alt jeg har for at den skal være fin og ikke typisk amerikansk prangende.

Er det normalt å gi gaver til foreldrene til brudeparet?

Nei, gavene trenger ikke være så dyre. Det må jo passe med det du har råd til.

Gaver til foreldrene hadde jeg ikke - bortsett fra et lite rosemalt fat - men det hadde ikke noe med bryllupet å gjøre.

Når det gjelder tale, som du visst spurte om, så hadde vi en norsk middag i tillegg, fordi brudgommen var norsk. Så der var det taler. Men det var helt ukjent for amerikanerne. (De likte den skikken, men hadde aldri vært med på det før). Vanligvis så er jo mottagelsen med over hundre gjester og ganske uhøytidelig egentlig. Men du kan jo kanskje ha noen ord på lur i tilfelle...

Når det gjelder kjolen har du all grunn til å krysse fingrene ... :) Jeg var ikke brudepike, men hun norske som var det, gråt da hun så hva hun skulle gå med... Du kan jo være heldigere.

Ellers må du bare spørre bruden - de hjelper jo en stakkars nordmann så godt de kan...

Du må ha lykke til iallefall!!

Skrevet

Nei, gavene trenger ikke være så dyre. Det må jo passe med det du har råd til.

Gaver til foreldrene hadde jeg ikke - bortsett fra et lite rosemalt fat - men det hadde ikke noe med bryllupet å gjøre.

Når det gjelder tale, som du visst spurte om, så hadde vi en norsk middag i tillegg, fordi brudgommen var norsk. Så der var det taler. Men det var helt ukjent for amerikanerne. (De likte den skikken, men hadde aldri vært med på det før). Vanligvis så er jo mottagelsen med over hundre gjester og ganske uhøytidelig egentlig. Men du kan jo kanskje ha noen ord på lur i tilfelle...

Når det gjelder kjolen har du all grunn til å krysse fingrene ... :) Jeg var ikke brudepike, men hun norske som var det, gråt da hun så hva hun skulle gå med... Du kan jo være heldigere.

Ellers må du bare spørre bruden - de hjelper jo en stakkars nordmann så godt de kan...

Du må ha lykke til iallefall!!

Tusen takk for gode svar, nå føler jeg meg litt mer forberdt. Blir lettere å reise bort nå, men jeg tror nok jeg må høre litt med bruden når jeg kommer bort der. Bare i tilfelle hun forventer noe av meg som jeg ikke vet om..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...