Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter (fylte 8 år i dag når dette skrives) har plutselig begynt å tisse på seg om dagen. Jeg tror hun ikke gidder å gå på do, eller at hun holder seg så lenge at hun ikke rekker å gå på do når hun først bestemmer seg for å gå. Jeg er bekymret og veit ikke hvordan jeg skal takle dette. Prøver å bli sint og lei meg og prøver med straff, men tror ikke jeg takler dette rett. Hun er ei trygg jente, vi har hvertfall ikke grunn til å tro noe annet. Har ei søster på 6 år - og de er gode venner. Lillesøster har ikke dette problemet. Har noen lignende erfaring??

Fortsetter under...

Gjest Solkloppen

Kjøp inne en pakke bleier i største størrelse fra Libero eller Pampers og sett den inn på badet. Vi henne den og forklar stille og rolig at dersom hun ikke klarer å gå på do så blir du nødt til å sette på henne bleier igjen. Fortell at det ikke er for å straffe henne, men at det vil være en naturlig konsekvens av at hun ikke klarer å gå po do. Da tror jeg hun vil innse alvoret og skjerpe seg.

• 4 uker senere...

Jeg har hatt dette problemet hele mitt liv.Er nå 57 år.Jeg greide rett og slett ikke å holde meg.Har i dag diagnosen hastverkinkontinens.Du må prøve å komme deg til en barnelege og få hjelp av en uroterrapaut på sykehuset der du bor.De kan hjelpe å råde deg.

• 2 uker senere...

Skjønner at du er fortvilet...

Du sier jo mye bra om dette selv. La henne finne selv tørt tøy slik at hun ser det er mye mer stress å ikke gidde gå på do.

Prøv å finne ut om det kan være andre årsaker. Har hun endret adferd på andre måter? Spising, soving, lek, interesser, etc.

Hvis det ikke gå over, sjekk for urinveisinfeksjon. Dra til lege å få undersøkt.

ps. synes personlig solkloppens forslag ikke bør følges. Med mindre det er HELT klart at det ikke er noe psykisk eller fysisk iveien med datteren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...