Gå til innhold

Hva skal vi med alle tingene ?

Anbefalte innlegg

Gjest tomineline
Skrevet

Driver å rydder i skuffer og skap.Det er så mange TING jeg aldri bruker, men som jeg heller ikke orker kaste.Ikke noe verdifullt, men det er liksom for ille å kvitte seg med det.Men det bare hoper seg opp, og det irriterer meg :(

Kanskje jeg bare rått og ubarmhjertig skal putte alt i en sekk og kvitte meg med det ?

Fortsetter under...

Gjest Pricilla
Skrevet

Du må nok det... Det er derfor det er deilig å fklytta - får kasta masse man ikke engang husker å ha hatt etter en stund.. Men hender også man savner noe man har kasta. Jeg var brutal med kasting når vi flytta i år, men vi har jammen mye skrot fordet... Kjekt å ha! ; )

Skrevet

_Hvorfor_ er det for ille å kvitte seg med det ?

Kanskje du får bruk for det en dag ? Men den dagen er det så godt begravet i alt rotet, at du har glemt at du har det, og så kjøper du nytt likevel.

Unn deg selv et hjem som ikke er overfylt av ting.

Våren for to år siden tok jeg rom for rom. Ett kvarter hver dag. Ryddet og kastet, kjørte Caravellen full på gjenbruksstasjonen eller til Frelsesarméen en gang i uken i to måneder.

Etter det har den ukentlige husvasken tatt mye kortere tid. Jeg kan ikke si at jeg har savnet noe av det jeg kvittet meg med så langt.

serendipity
Skrevet

Det finnes ikke noe deiligere følelse enn å kaste ting!!! :-)

Det jeg ikke har brukt på 1 1/2 kommer jeg mest sannsynlig ikke til å bruke de neste årene heller. Og etter det har jeg sikkert glemt at jeg engang haddde det..

Gjest tomineline
Skrevet

Jeg bretter opp armene og håper at mannen min ikke ser alt som er borte når han kommer hjem:)

Det er rart at man kjøper så masse ting, det er jo begrenset hvor mange lysestaker man trenger.Jeg teller 15 - 20 telysdingser...

Klarer jeg dette tru.......

Gjest pekka
Skrevet

HAHA,her kjenner jeg meg igjen. Jeg bestemmer meg for at ting skal kastes, samler deg i esker og sekker, setter det ut eller i kjelleren,(ikke kastet enda...) så går jeg å kjener på følsen av å ha kastet div ting et par dager. Hvis noe av det jeg har kastet gir meg ubehag, henter jeg det tilbake. Gjør man dette ofte nok, blir man tøffere og tøffere og kaster mer og mer.

lykke til!!

Annonse

Skrevet

_Hvorfor_ er det for ille å kvitte seg med det ?

Kanskje du får bruk for det en dag ? Men den dagen er det så godt begravet i alt rotet, at du har glemt at du har det, og så kjøper du nytt likevel.

Unn deg selv et hjem som ikke er overfylt av ting.

Våren for to år siden tok jeg rom for rom. Ett kvarter hver dag. Ryddet og kastet, kjørte Caravellen full på gjenbruksstasjonen eller til Frelsesarméen en gang i uken i to måneder.

Etter det har den ukentlige husvasken tatt mye kortere tid. Jeg kan ikke si at jeg har savnet noe av det jeg kvittet meg med så langt.

Bøyer meg i støvet i beundring.

Er håpløst sentimental, samler på materialiserte minner. Dessuten alt som kan være "kjekt å ha".

Skulle hatt en venninne som deg til å motivere meg!

Skrevet

Er håpløst sentimental, samler på materialiserte minner. Dessuten alt som kan være "kjekt å ha".

Jeg også! Kaster aldri noe. Etter at jeg har flyttet hjemmefra, og mor snakker om å rydde på mitt gamle rom, får jeg totalt angst-følelse... Og jeg kan ikke dra til andre siden av landet bare for å kontrollere at hun ikke kaster akkurat det og akkurat det.

Skrevet

Jeg har en venninne som deg. Jeg klarer ikke å motivere henne.

Det er så mye som er kjekt å ha vet du - hun sparer på 12 år gammelt babytøy, all maling og tapetrester hun noensinne har hatt, alle sko hun noensinne har brukt, de er for små nå, men kanskje datteren vil ha dem... osv.

Jeg blir sliten bare av å være i det huset. Men hun er verdens beste venninne, så jeg har lært meg å prøve å overse det.

Skrevet

Jeg bretter opp armene og håper at mannen min ikke ser alt som er borte når han kommer hjem:)

Det er rart at man kjøper så masse ting, det er jo begrenset hvor mange lysestaker man trenger.Jeg teller 15 - 20 telysdingser...

Klarer jeg dette tru.......

Hvis vi snakker om ting av typen telysestaker, tør jeg nesten garantere at mannen din ikke kommer til å merke at de er borte i det hele tatt. Hvis han er veldig spesiell, kan du jo legge tingene i en sekk og spørre etter to uker om det er greit at de ikke kommer tilbake. Antakelig har han ikke oppdaget at de er fjernet.

Men ikke fjern kruset hans fra ølfestivalen 1989 eller liknende uerstattelige antikviteter.

Skrevet

Jeg rydder også nå, og det er så mange ting som er så hyggelige å finne igjen. Jeg kan sitte og mimre i timesvis av slike funn. Men de er for det mest helt ubrukelige og i dag er jeg hard. Mye kastes, men ikke alt...

Skrevet

Det er så mye som er kjekt å ha vet du - hun sparer på 12 år gammelt babytøy, all maling og tapetrester hun noensinne har hatt, alle sko hun noensinne har brukt, de er for små nå, men kanskje datteren vil ha dem... osv.

Jeg blir sliten bare av å være i det huset. Men hun er verdens beste venninne, så jeg har lært meg å prøve å overse det.

Vel, babytøy har jeg kvittet meg med. Og alt av barneklær under str 6.

Vår "spesialitet" er papirer - av alle slag, samt medier, også av alle slag (tror vi har saker både på papir, vinyl, tape og digitalt...)! Det der er vi to om, og han er et hakk verre enn meg (!!)

I tillegg er vi ganske miljøbevisste. Det manifesterer seg blant annet i at vi ikke klarer å kaste brukbare ting - og det tar tid å finne verdige mottakere...

Men jeg tror du likevel kunne ha motivert meg litt ved ditt nærvær...

Skrevet

Sist vi flyttet gikk det 16 søppelsekker med "ting" på dynga. Og det fra en treromsleilighet med to beboere. Vannvittig!

Hiv skiten, eller gi det bort til idrettslag, e.l. som kan bruke det på loppemarked.

Annonse

Skrevet

Vel, babytøy har jeg kvittet meg med. Og alt av barneklær under str 6.

Vår "spesialitet" er papirer - av alle slag, samt medier, også av alle slag (tror vi har saker både på papir, vinyl, tape og digitalt...)! Det der er vi to om, og han er et hakk verre enn meg (!!)

I tillegg er vi ganske miljøbevisste. Det manifesterer seg blant annet i at vi ikke klarer å kaste brukbare ting - og det tar tid å finne verdige mottakere...

Men jeg tror du likevel kunne ha motivert meg litt ved ditt nærvær...

Jeg får ta en tur :-)

Frelsesarméen er da verdige mottakere ? De tar imot det meste, på Alnabru.

Gjest samler i en sekk
Skrevet

Man må bare kaste ut ting av og til.. jeg har gjort det, og ser at det er mer som må bort. Mye som bare ligger der og som jeg en gang tenkte jeg fikk bruk for. Har jeg enda ikke brukt det går det til bruktbutikk..

Gjest samler i en sekk
Skrevet

Hvis vi snakker om ting av typen telysestaker, tør jeg nesten garantere at mannen din ikke kommer til å merke at de er borte i det hele tatt. Hvis han er veldig spesiell, kan du jo legge tingene i en sekk og spørre etter to uker om det er greit at de ikke kommer tilbake. Antakelig har han ikke oppdaget at de er fjernet.

Men ikke fjern kruset hans fra ølfestivalen 1989 eller liknende uerstattelige antikviteter.

Jeg kastet et slips.. så kom det fram at det var fra en jente en gang... og han likte ikke at jeg ga det bort. Men men..

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har et klart prinsipp som jeg håndhever strengt.

Alt som ikke har vært i bruk det siste året, kastets (eller gis til Fretex eller noe liknende).

Det gjelder klær, sko, dingser og utstyr.

På den måten slipper jeg opphopningen av masse stæsj som jeg ikke trenger.

Skrevet

Dersom du ikke har savnet noe på et par år, hva er da oddsen for at du kommer til å savne det ever?

Det er teorien. I praksis er jeg nok mer som deg :-)

Men nå skal jeg ta en skikkelig gjennomgang og gi bort det som er brukandes (loppemarked el. lign) og kaste resten.

Tror jeg ;-)

Gjest uten signatur
Skrevet

Leverer alt som jeg ikke vil ha lenger, men som er brukendes, til loppemarked, bruktbutikk, Frelsesarmeen eller i en UFF-container. Det er liksom ikke så ille som å kaste det på dynga. Synes jeg. ER jo ille med alle bra ting på søppeldynga egentlig!

Gidder du, kand u jo ha garasjesalg e.l. Kan bli pæng av det. Har jeg hørt. Men slikt har ikke jeg energi til.

Gjest uten signatur
Skrevet

En kvinnelig Øystein Sunde med andre ord! Kjekt å ha! hehe...

Selv så har jeg noen flotte tapetruller jeg kjøpte for en slikk og ingenting. Skulle tapetserer inni skapa med dem. Og en enda flottere rull med gulltapet. Tenk så fin til noe pynt, ala hobbyarbeid da. Jeg har drøssevis av hobbyting, rammer, kort, sakser, garn, stoffbiter, tusjer, sjablonger, maling. Kjøpt inn, men sjelden brukt. Jeg har titalls bøker jeg har kjøpt, men aldri lest. Jeg har gardiner, gardiner, gardiner jeg aldri kommer til å bruke mer. Gamle broderte puter etter gamle tanter. *minner* Gamle skolebøker etter nesten hele slekta. hehe... Og alle varepottene jeg ikke får meg til å kaste! Og alle kurvene og andre saker det har vært blomsteroppsatser i. Og gammelt sengetøy. For ikke å snakke om klær...

Nei, nå flyr jeg til og fyller bilen jeg også! Søppeldynga neste! Orker ikke sortere denne gangen. Ha det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...