Gå til innhold

Har det komt en ny regel?

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg skulle idag få penger i fra trygdekontoret, men så viser det seg at hun (uten å ha fått beskjed) har gått over fra rehabilitering til attføring... så pengene kommer ikke før i slutten av uka...

det som er problemet er at hun har måtte lånt penger til forskjelligt og dem hun lånte dem av kan rett og slett ikke vente lenger... (dette er da forståelig)

Så min venninne ringer banken og lurer på om hun kan med bekreftelse fra trygdekontoret få ut litt på minusen (kreditt) og dette kan hun sa damen i skranken...

Da bekreftelsen er faxet og venninna mi står i banken å venter på å få tatt ut desse pengene, får hun blankt NEI... selv om bekreftelsen viser at hun i løpe av et par dager får inn over 7000 kr (hun skulle ta ut 1000) på kontoen...Hun hadde 46 kr i minus pga trekk (måndelige gebyr)

Fordi det har kommet NYE regler om at man ikke kan ta ut kreditt i NORDEA. på noen måte!

Ble hun løyet rett opp i trynet der eller?

Vet om mennesker som har flere 1000 i minus på konto og som fortsatt får minus, selv om der er minus!

Dessuten var det snakk om til i morgen eller overimorgen!

Personen som får lide for dette syntes jeg mest synd på da, som ikke får reist med barnet på sykshus i kveld (overnatten reise)

Fortsetter under...

Skrevet

Det er klart det er synd på den som ikke får pengene, men sånn er reglene.

Dårlig gjort at hun først får ja og så nei. De som sa ja først visste sikkert ikke om de nye reglene. Ikke det at det hjelper venninnen din...

Grunnen til at noen kan ha minus på konto og fortsatt få ut penger er kanskje pga en kredittavtale. Da kan du ta ut inntil en viss sum pr mnd etter at det står 0 på konto.

Håper det ordner seg uansett...

Det er ganske mange som misbruker systemet og derfor må bankene til slutt sette foten ned. Slik har det vært på posten de siste årene også - ingen penger på konto så får du ikke tatt ut penger heller...

Skrevet

Det er klart det er synd på den som ikke får pengene, men sånn er reglene.

Dårlig gjort at hun først får ja og så nei. De som sa ja først visste sikkert ikke om de nye reglene. Ikke det at det hjelper venninnen din...

Grunnen til at noen kan ha minus på konto og fortsatt få ut penger er kanskje pga en kredittavtale. Da kan du ta ut inntil en viss sum pr mnd etter at det står 0 på konto.

Håper det ordner seg uansett...

Det er ganske mange som misbruker systemet og derfor må bankene til slutt sette foten ned. Slik har det vært på posten de siste årene også - ingen penger på konto så får du ikke tatt ut penger heller...

Vet jo hva kreditt er, og de jeg snakker om har ikke det, de bare slurver (betaler regninger, tar ut samme beløp av minibank forså å få minus på konoten for å betale den regningen... om du skjønner dette er ikke kreditt på den vanlige måten iallefall ikke sånn som jeg har)

Poenget er at pengene kommer mest sannsynligvis inn i morgen tidlig og da er det allerede forsent, og med en bekreftelse på at 7000 kommer inn og at pengene allerede er gått i fra trygdekontoret og ligger i banksystemet til banken så må man altså be på sine knær om å få ut sine egne penger!

MEN hvor i loven står dette?

Det er det jeg lurer på, om hun ble løyet (nødløgn) midt i trynet?

Gjest gratis for barn
Skrevet

Hun får da vel reise på sykehuset med barnet uansett?

Drosje er gratis om man ikke kan komme dit på annet vis, man får bare legen til å skrive en rekvisjon på det.

Enkelt og greit, barn under 7 år betaler ikke egenandel, og skal få medisinsk hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...