Gå til innhold

Er jeg blitt gal?

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg syk?
Skrevet

Har alltid følt meg trygg i bil, fly, båt osv.

Men så ble jeg nermest påtvunget setvikatet, var kjemperedd og gruet meg før første kjøretime.. Har aldri fått gleden andre beskriver av å kjøre selv, men tok tilslutt setivikatet og kjører små turer (der jjeg kjenner veiene og utenom rush) innimellom for å holde det ved like. Er redd at går det for lang tid immellom hvær gang vil jeg glemme, eller bli så redd at jeg ikke tør kjøre mer. Derfor tvinger jeg meg på små bilturer og det går helt greit.

Men nå i det siste har jeg oppdaget at jeg er redd når jeg sitter på med andre også. Ikke at jeg tror jeg er bedre en de, jeg er verdens værste sjofør, og de jeg sitter på med, er veldig gode med mye erfaring.

Jeg og kjæresten kjører en tur og jeg er livredd enkelte steder at veien ikke er bred nok når det kommer bli mot meg. Han er yrkessjofør og er så glad i bilen sin at han aldri ville utsette den for en skramme!

Det kommer en trailer med en syklist på siden så den går litt ut i vårt feilt når min mor kjører og jeg tror den kommer til å treffe oss!

Det finnes mange slike eksampler, jeg begynner ikke å skrike eller blir hyserisk, men jeg kjenner at jeg blir redd inni meg, og før tenkte jeg aldri over bilkjøring når jeg satt på med noen.

Men nå føler jeg meg oftre redd innimellom på turen. Feks synest jeg kjæresten min kjører for fort inn i rundkjøringen han er inni flere ganger i uken!

Jeg vet jeg er en forsiktig bilist selv., så forsiktig at det kan være farlig, liker å kjøre sakte, for å få oversikt uten andre biler i nærhten, men slik er det ikke i denne verden. Enkelte stder er veldig traffikerte og hektiske, jeg ungår å kjøre dit selv og føler meg engstelig når jeg sitter på med andre i enkelte situvasjoner.

Er dette normalt?

Vil det gå over?

Fortsetter under...

Skrevet

Min oppfatning er at det er normalt å bli mer bekymret når man sitter på med folk, den første tiden etter at man har tatt lappen. Dette fordi man er blitt mer obs på kjøringens ...hva kan jeg si? Utførelsen? Altså, fordi du nå har mer kunnskap om hvordan man skal kjøre føler du at du må "passe på" at det blir gjort skikkelig. Kanskje. Du ser det også på erfarne bilførere som sitter i passasjersetet. De er sikkert ikke lenger bekymret, men de passer ofte på at regler blir overholdt. Noen trykker endog mer eller mindre bevisst på en imaginær bremse når det kjøres litt for kvasst :)

Skrevet

Jeg var aldri redd da jeg satt på med noen, før jeg fikk lappen selv. Da ble jeg mye mer oppmersom på at det er ikke så mye som skal til for at det kan gå galt.

Jeg var også litt redd for å kjøre i begynnelsen, men var lykkelig for den nye friheten jeg fikk. Bodde på et gudsforlatt sted, der buss var et fremmedord.

Jeg følte meg tryggere ettervært som jeg fikk erfaring.

Jeg liker fortsatt ikke å kjøre på ukjente steder, men foretrekker allikevel å kjøre selv i stedet for å sitte på med andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...