Gå til innhold

Stjernetegn

Anbefalte innlegg

Gjest soldier
Skrevet

Fordi det er liksom ike utrolig å tro på begge deler, og fordi begge deler tros blindt på uten noen vitenskapelig forklaring.

Bare det at du mener at genene bare såvidt virker inn på hvordan et menneske blir er nesten skremmende. Akkurat som vi formes stort sett av stjernene liksom?

Det jeg syns er mest "skremmende" er den treffsikkerheten som er i et komplett horoskop. Den kan man nok aldri bortforklare, uansett hvor sterk viljen til det er.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lucretia

6

• cecily

5

• sjakktrekk

3

• serendipity

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest BJØRNE
Skrevet

Denne kvinnen utviser gjerne stor dyktighet i håndarbeid, og finner gjerne bruk for de merkeligste ting. Vanligvis blir hun ansett for å være oppfinnsom. Hun har sans for pene, enkle klær som nesten grenser mot en puritansk stil. Hun er intelligent og kritisk overfor seg selv og andre. Dette er ingen typisk hjemmehustru, for karrieren er viktig og nyttig. Det ville være skadelig og uutholdelig for henne om hun skulle tilbringe hele dagen i hjemmet. Skjønt hun elsker sine barn og tar seg godt av dem, er de ikke hele hennes liv; hun har behov for mer for å stimulere sin intelligens. Ønsket om å tjene og pleie andre, fører mange av denne typen inn i medisinske yrker.

Denne kvinnens mer tilpasningsvillige venner kan kalle henne prippen, for hun har en meget høy moral. På andre kan det virke som om hun er trangsynt og har helt faste oppfatninger om hva som seksuelt sett er rett eller galt.

NÅ driver du og roter til ting, med dine lightversjoner.

Skrevet

Jeg tror på astrologi. Men ikke på horoskoper i ukeblader og VG. De interesserer meg overhodet ikke.

Men jeg merker så mange likhetstrekk blant folk jeg kjenner som er født i samme tegn. F.eks. min søster er født i jomfruens tegn (og min venninne + gamle naboen). De er alle perfeksjonister. Skal de ut og reise pakker de kofferten minst en uke i forveien, og passer på å få med seg hele medisinskapet, og være beredt på alt.

Du ville vite om jomfruens (håndverkenen og kritikerens) tegn:

Nøyaktig, metodisk, arbeidsom, kritisk, intelligent, kysk. (ifølge boka mi)

Står også mye mer utfyllende, men gidder ikke skrive så mye. Kan skrive mer om du ber om det.

Jeg er jomfru, men jeg pakker ikke en uke i forveien...

Med jomfru er man enten veldig ryddig eller veldig rotete...

Og som jomfru er man meget kritisk. Det var tydelig at det var en jomfru som spurte i utgangspunktet her (skalinka)

:-)

Gjest skalinka
Skrevet

Det jeg syns er mest "skremmende" er den treffsikkerheten som er i et komplett horoskop. Den kan man nok aldri bortforklare, uansett hvor sterk viljen til det er.

Nei, fok greier ikke bortforklare at de tror på gud heller.

I et horoskp er det alltid mange egenskaper oppramset, mange gode. Det vil alltdi være en del man faktisk har og legger merke til at "stemmer" og endel man gjerne vi ha som så også "stemmer".

De delene som da ikke passer, ser en galant bort fra.

Hvordan vil du forklare at dette skal kunne påvirke vår personlighet?

Skrevet

Jeg tror i allefall ikke på slikt. Forøvrig er det litt pussig at både jeg og samboeren er løver, men ingen av oss passer de typiske karakteristikkene.

Gjest skalinka
Skrevet

Jeg er jomfru, men jeg pakker ikke en uke i forveien...

Med jomfru er man enten veldig ryddig eller veldig rotete...

Og som jomfru er man meget kritisk. Det var tydelig at det var en jomfru som spurte i utgangspunktet her (skalinka)

:-)

Ja, for INGEN andre enn jomfuer kan vel være kritiske..? *LOL*

Annonse

Gjest soldier
Skrevet

Nei, fok greier ikke bortforklare at de tror på gud heller.

I et horoskp er det alltid mange egenskaper oppramset, mange gode. Det vil alltdi være en del man faktisk har og legger merke til at "stemmer" og endel man gjerne vi ha som så også "stemmer".

De delene som da ikke passer, ser en galant bort fra.

Hvordan vil du forklare at dette skal kunne påvirke vår personlighet?

Ditt "problem", når man leser dine innlegg fra starten av, er vel at du aldri har stiftet bekjentskap med et SERIØST utarbeidet horoskop. Du har dine erfaringer med den lettvinte og useriøse ukebladvarianten.

Men så lenge folk sluker tøyset til ukebladene rått, så fortsetter de jo med dette lureriet. De bringer imidlertid astrologien i vanry.

Gjest skalinka
Skrevet

Ditt "problem", når man leser dine innlegg fra starten av, er vel at du aldri har stiftet bekjentskap med et SERIØST utarbeidet horoskop. Du har dine erfaringer med den lettvinte og useriøse ukebladvarianten.

Men så lenge folk sluker tøyset til ukebladene rått, så fortsetter de jo med dette lureriet. De bringer imidlertid astrologien i vanry.

Men du kommer aldri med noen forklaring på hvorfor det innvirker?

Du bare sier at jeg tror på det, slik jeg oppfatter det. Og bare fordi du tror kan jo ikke jeg tro, ikke uten at du begrunner det litt..

Gjest Pricilla
Skrevet

He,he...ja det ordnet seg jo...på en måte.

Jeg bruker å si at ting alltid ordner seg når en er i en situasjon der alt ser håpløst ut. Jeg mener ikke at om jeg skulle ønske meg noe, så er det alltid slik at det ordner seg.

Men til tider graver vi oss ned i kjelleren og ser mørkt på livet, og det er da alt ordner seg likevel. Og det gjør det alltid til slutt.

Det er min livsfilosofi. Det ordner seg på en måte.

Sånn sett er jeg velig enig.. men når det gjelder skytten min som surrer med ting han ikke burde vimse med, så er det veldig irriterende at han bare sier "det ordner seg"... Så sånt sett er det litt dritt... Tar liksom litt lett på ting som gir meg magesår! ; )

Men han oppmuntrer meg en del gang da når alt ser svart ut, og det er jo bra.

Skrevet

Ja, for INGEN andre enn jomfuer kan vel være kritiske..? *LOL*

Selvfølgelig ikke...hehehehe...

Men, det er enkelte ting som er mer fremtredende i noen stjernetegn enn hos andre.

Som f.eks Kritisk sans hos en jomfru.

Følsom som en Fisk

Stolt som en Løve

Vimsete som en Tvilling

Drømmende som en Vannmann

Sta som en Tyr

Sulten som en Ulv... :-)

Gjest skalinka
Skrevet

Selvfølgelig ikke...hehehehe...

Men, det er enkelte ting som er mer fremtredende i noen stjernetegn enn hos andre.

Som f.eks Kritisk sans hos en jomfru.

Følsom som en Fisk

Stolt som en Løve

Vimsete som en Tvilling

Drømmende som en Vannmann

Sta som en Tyr

Sulten som en Ulv... :-)

vissvass

Gjest soldier
Skrevet

Men du kommer aldri med noen forklaring på hvorfor det innvirker?

Du bare sier at jeg tror på det, slik jeg oppfatter det. Og bare fordi du tror kan jo ikke jeg tro, ikke uten at du begrunner det litt..

Det var treffsikkerheten i de horoskopene jeg så, av mennesker jeg kjenner godt, som brakte meg fra å være skeptisk til å tro "her er det noe". Det er jo også andre fenomener som ikke kan alltid forklares helt rasjonelt. Derfor har jeg ingen forklaring på hvorfor, men at erfaringen "tvinger" meg til å tror på astrologien.

Du er ikke "inne" enda, men du virker tilstrekkelig nysgjerrig, til at det ikke er helt umulig at du ender opp som en "ikke-tviler".

Jeg har ikke noe stor fokus på astrologien i det daglige, jeg nevigerer mitt liv helt uavhengig av den. Men interessant er det.

Du er ikke "

Gjest skalinka
Skrevet

Det var treffsikkerheten i de horoskopene jeg så, av mennesker jeg kjenner godt, som brakte meg fra å være skeptisk til å tro "her er det noe". Det er jo også andre fenomener som ikke kan alltid forklares helt rasjonelt. Derfor har jeg ingen forklaring på hvorfor, men at erfaringen "tvinger" meg til å tror på astrologien.

Du er ikke "inne" enda, men du virker tilstrekkelig nysgjerrig, til at det ikke er helt umulig at du ender opp som en "ikke-tviler".

Jeg har ikke noe stor fokus på astrologien i det daglige, jeg nevigerer mitt liv helt uavhengig av den. Men interessant er det.

Du er ikke "

Problemet er at det ikke finnes noen vitenskapelig forklaring på det. De som tro vet ikke de heller, de bare mener at sånn er det. Er det godt nok?

Jeg greier ikke tro på noe uten vitenskapelige eller håndfaste bevis.

Annonse

Gjest soldier
Skrevet

Problemet er at det ikke finnes noen vitenskapelig forklaring på det. De som tro vet ikke de heller, de bare mener at sånn er det. Er det godt nok?

Jeg greier ikke tro på noe uten vitenskapelige eller håndfaste bevis.

Horoskop bør brukes som det de er, nemlig en treffsikker beskrivelse av et menneskes personlighet. Det rekker for meg. Trenger all verdens vitenskaplige forklaringer på hvorfor de funker.

Astrologi er en erfaringsvitenskap som er tusenvis år gammel, det er vel det faktum at den "funker", som gjør at den har overlevd alle angrep fra desperate astronomer, som var redd at den skulle "overta" læren om verdensrommet.

Jeg finner seriøse horoskoper veldig underholdende, som du sikkert skjønner.

Gjest skalinka
Skrevet

Horoskop bør brukes som det de er, nemlig en treffsikker beskrivelse av et menneskes personlighet. Det rekker for meg. Trenger all verdens vitenskaplige forklaringer på hvorfor de funker.

Astrologi er en erfaringsvitenskap som er tusenvis år gammel, det er vel det faktum at den "funker", som gjør at den har overlevd alle angrep fra desperate astronomer, som var redd at den skulle "overta" læren om verdensrommet.

Jeg finner seriøse horoskoper veldig underholdende, som du sikkert skjønner.

Jeg mener hvordan det funker, hvordan planeter og stjerner skal kunne påvirker personligheten vår.

Før i verden visste de ikke om alle engang..

At den har overlevd er jo fordi folk tror på det da, akkurat som med religion. De har jo også overlevd i mange år til tross for null vitenskapelig grunnlag eller logikk for den del..

Skrevet

vissvass

Okay...

din mening er sikkert like bra som andres mening, så lenge den gir mening for deg...

Gjest soldier
Skrevet

Jeg mener hvordan det funker, hvordan planeter og stjerner skal kunne påvirker personligheten vår.

Før i verden visste de ikke om alle engang..

At den har overlevd er jo fordi folk tror på det da, akkurat som med religion. De har jo også overlevd i mange år til tross for null vitenskapelig grunnlag eller logikk for den del..

Slutt og bland inn religion nå. Det er der din troverdighet som skeptiker blir litt blass...

Astrologi er ikke noe folk møtes i store bedehus-lignende steder for å dyrke, eller de har som ledetråd i sitt liv og virke, slik forholdet er med religion.

Kan du ikke nøye deg med at enten tror man at det er noe interessant i et horoskop, eller så tror man det ikke. Vi tilhører vel hvert vårt ståsted, verre er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...