Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært inne på hjemmesiden til Inor og lest om dagskurset som skal være om tilknytning.På linken til Psykologen fant jeg endelig en norsk side om emnet "Emma tvertimot,"veldig lesbart.Jeg skal i alle fall melde meg på kurset.

Vi kom hjem med vår første datter for 3,5 år siden. I høst kom lillesøster. Etter jul nå har bare storesøster sine problemer blitt større og større og det minner veldig mye om tilknytningsproblemer. Jeg (og hun, selvsagt)sliter veldig. Er det noen som har erfaring med at disse problemene forsterkes betraktelig etter at barna har fått søsken ? Eller kan det bare være sjalusi, for der ser vi jo helt klart.Kan sjalusi være så sterkt ?Symptomene har nok vært det hele tiden,ser vi i ettertid, men nå tar det helt av.Vi tror selv at følelsene hun hadde på barnehjemmet kom tilbake da hun fikk en rival. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148208-tilknytningsproblemersjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke erfaring med storesøsken og tilknytningsproblemer, men jeg har erfaring med storesøsken og sjalusi. Dessuten har jeg vært inne på tanken om vesla har litt tilknytningsproblemer.

Jeg har lest mye på sidene www.attach-china.com Svært mye å lese her. Har bl.a forsøkt litt teknikken til Martha Welch - "Holding Therapi", syns jo faktisk det er litt bedre med vesla allerede. Anbefaler uansett å titte innom attach-china sine sider.

Storebror har slitt med sjalusi fra vi hentet vesla. Han har det ikke godt til tider. Humørsvingninger deluxe, det kan gå hardt ut over minsten...må følge med hele tiden... Nå er det jo en kombinasjon av trass-alder også, det må man kanskje ha i tankene - var ikke din eldste også i tre års alderen?

Tror det er viktig å ha i tankene det med RAD, det kan jo gjøres mye for å hjelpe barna.

Uansett - lykke til!!!!

Jeg vet det er ganske slitsomt å takle en sjalu, trassig eldste-søsken...

Hilsen fra meg

Hei!

Jeg har ikke erfaring med storesøsken og tilknytningsproblemer, men jeg har erfaring med storesøsken og sjalusi. Dessuten har jeg vært inne på tanken om vesla har litt tilknytningsproblemer.

Jeg har lest mye på sidene www.attach-china.com Svært mye å lese her. Har bl.a forsøkt litt teknikken til Martha Welch - "Holding Therapi", syns jo faktisk det er litt bedre med vesla allerede. Anbefaler uansett å titte innom attach-china sine sider.

Storebror har slitt med sjalusi fra vi hentet vesla. Han har det ikke godt til tider. Humørsvingninger deluxe, det kan gå hardt ut over minsten...må følge med hele tiden... Nå er det jo en kombinasjon av trass-alder også, det må man kanskje ha i tankene - var ikke din eldste også i tre års alderen?

Tror det er viktig å ha i tankene det med RAD, det kan jo gjøres mye for å hjelpe barna.

Uansett - lykke til!!!!

Jeg vet det er ganske slitsomt å takle en sjalu, trassig eldste-søsken...

Hilsen fra meg

Takk for svar,Puccini.

Har vært inne på siden china attach,og lest litt om holding terapy. Men har nok ikke skjønt det helt. Skal man holde barna til en fast tid og fast sted, eller skal man holde de når de er i en raseriperiode ? Det lurer jeg på.

Ellers så er jenta mi 5.5år, hun var nesten 2 når vi kom hjem. Vi har også en storebror på 9. det er ikke alltid så greit for henne å være i midten.Vi vil jo så gjerne hjelpe henne. Jeg blir jo helt satt ut når vesla sier at hun ønsker jeg var død bare fordi hun ikke får drops til frokost. Sukk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...