Gå til innhold

trening


Gjest noor@lis

Anbefalte innlegg

Gjest noor@lis

jeg har startet å trene igjen etter et langt opphold... har tenkt å kaste meg på 1 aerobictime, en pumptime og 1 gang med styrketrening i uka. hvor lang tid tar det før effekten vil starte å vises?

det føles som om jeg har mistet alle musklene mine i dette oppholdet, så jeg gleder meg til å føle et de er der igjen.høres opplegget bra ut?

*krysser fingrene for at jeg holder ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at du føler at du har mistet alle musklene dine pga treningsoppholdet, og det i seg selv tyder vel på at du har vært i ok form før? Isåfall så vil kroppen raskt komme tilbake til det nivået du har vært på tidligere!

Jeg vet jo ikke helt hvilke resultater du er ute etter, men jeg tror nok du med fordel kan trene styrke mer enn 1 gang per uke. Ta gjerne styrkeøkte like før aerobicen eller bodypumpen, da kroppen etter en liten styrkeøkt (trenger ikke være lange økta..) vil starte å brenne fett nesten umiddelbart når du begynner utholdenhets treninga. Ellers vil kroppen bruke de første 30-45 min av økte til å bli kvitt de energilagrene du har opparbeidet iløpet av dagen...

Hvor lang tid det vil ta før du ser resultater varierer veldig fra person til person, men dersom du har vært i god form før vil jeg tro du kan se resultater rimelig raskt..

Selv føler jeg at jeg ser resultater nå etter bare 2 kondisøkter (trener normalt bare styrke), men nå pleier resultatene og komme ganske raskt hos meg tror jeg..

Uansett.. spis sunt, tren fornuftig og drikk mye vann, da er du på god vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du bør starte rolig og kjenne at kroppen svarer positivt på treningen. Jeg bygger til vanlig programmer for alle slags utøvere, og det er en gjenganger at utøvere tror og forventer at et program skal være slavisk. Slik er det ikke. Et program skal riktignok ta hensyn til øvelser, gjentakelser, treningsdager osv. Men det er viktig at programmet bygger på den enkeltes form i det øyeblikket treningen startes, og at det styres og kontrolleres utfra kroppens signaler og tilbakemeldinger. Først da vil en kunne trene med suksessiv framgang fra trening til trening.

http://www.trim.no/trening_skal_godt.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Auer

Du sier at du føler at du har mistet alle musklene dine pga treningsoppholdet, og det i seg selv tyder vel på at du har vært i ok form før? Isåfall så vil kroppen raskt komme tilbake til det nivået du har vært på tidligere!

Jeg vet jo ikke helt hvilke resultater du er ute etter, men jeg tror nok du med fordel kan trene styrke mer enn 1 gang per uke. Ta gjerne styrkeøkte like før aerobicen eller bodypumpen, da kroppen etter en liten styrkeøkt (trenger ikke være lange økta..) vil starte å brenne fett nesten umiddelbart når du begynner utholdenhets treninga. Ellers vil kroppen bruke de første 30-45 min av økte til å bli kvitt de energilagrene du har opparbeidet iløpet av dagen...

Hvor lang tid det vil ta før du ser resultater varierer veldig fra person til person, men dersom du har vært i god form før vil jeg tro du kan se resultater rimelig raskt..

Selv føler jeg at jeg ser resultater nå etter bare 2 kondisøkter (trener normalt bare styrke), men nå pleier resultatene og komme ganske raskt hos meg tror jeg..

Uansett.. spis sunt, tren fornuftig og drikk mye vann, da er du på god vei!

Hvilken type kondisjonstrening har du nettopp starta med, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type kondisjonstrening har du nettopp starta med, da?

Det blir vel en overdrivelse og kalle det for kondisjonstrening da jeg ikke har ambisjoner om å gjøre noe annet enn å brenne litt fett...

Men jeg skal prøve å ta ett par spinningtimer i uka framover, samt steppe i 20-30 min på en steppemaskin rett etter styrkeøkta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...