Gå til innhold

vann = forbrenning?

ungjenta

Anbefalte innlegg

Kanskje dette innlegget ikke passer direkte her, men spør alikevel: Får man høyere forbrenning av å drikke mye vann? F.eks har lest at modeller (de tynne greiene som sprader på Catwalken), faktisk drikker så mye som 8 liter vann om dagen. Kroppen må jo bli kvitt alt dette veldig fort,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan drikke for mye vann. Kroppen "drukner" innvendig... og det kan man dø av. (jmf folk på sentralstimulerende middler)

Men modeller drikker isvann, fordi kroppen bruker ekstra enerig på å varme opp vannet, slik at det kan tas opp i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan drikke for mye vann. Kroppen "drukner" innvendig... og det kan man dø av. (jmf folk på sentralstimulerende middler)

Men modeller drikker isvann, fordi kroppen bruker ekstra enerig på å varme opp vannet, slik at det kan tas opp i kroppen.

Forstår jeg det riktig at når en drikker isvann bruker kroppen kcal på å varme det opp?

Hmm, rett hjem og fylle fryseren med isbiter!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det riktig at når en drikker isvann bruker kroppen kcal på å varme det opp?

mvh

Sant som det ble skrevet, men om dette er noe du merker noe av i praksis tviler jeg på.

Spiser du 500kcal for mye per dag og isvannet brenner 50 av de, så er du egenlig like langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal man vel drikke VELDIG mye vann over lang tid før man dør av det :-) De fleste vil ikke orke å opprettholde et vannintak som er så høyt at det er skadelig.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglemor

8 liter vann om dagen er alt for mye. Da kommer kroppen i salt-ubalanse, det er skadelig. Tror ikke det stemmer at det øker forbrenningen. Men drikker man store mengder vann, blir det vel mindre plass til mat i magen, kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Av alle dumme ting

mvh

Varmen er din fiende, den tilfører fetende energi.

Husk å dusje i kaldt vann, tenk på all den varmeenergien du tilfører kroppen når den varmes opp av vannet. Rent til å bli feit av!

Og skru ned temperaturen innendørs og gå lettkledd. Da blir du kald og kroppen må forbrenne mer energi for å holde deg varm!

(Om kroppen skulle finne på å kompensere for kulden med å utvikle et issolerende fettlag er ikke verdt å tenke på.)

Om du ikke har forstått det ennå, dette var ironi.

Spis sunt og variert og tren regelmessig. Da får du, med mindre du har en sykdom, en sunn kropp i en vekt som er riktig for deg.

Syltynne supermodeller er de siste du skal ha som rollemodeller når det gjelder kosthold og vekt. (Med mindre det er karrieren du satser på.) Tynne er dem, men spesielt sunt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...