Gå til innhold

Kan øvelser forme muskler?


John Gunnar Oppheim, Instruktør

Anbefalte innlegg

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Vil man kunne bygge utseendet på f.eks. biceps ved å trene med forskjellige øvelser, grepsbredde osv. slik av muskelen belastes mer på innsiden/yttersiden? Hører gjerne meninger om dette.

Treningslæren sier at muskelen form er en arvelig faktor, og at formen ikke kan påvirkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si ja.. Du kan da styrke forskjellige punkter på feks brystet, og hvis du gjør øvre bryst sterkere med en øvelse, burde jo også massen bli større akkurat der..

Men, jeg har ikke trent så mye "disco-øvelser", da jeg er mest opptatt av styrke, og få lagt på meg mest mulig. Så jeg har egentlig ikke egen erfaring med å få formet muskler med "discotrening".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Auer

Jeg vil si ja.. Du kan da styrke forskjellige punkter på feks brystet, og hvis du gjør øvre bryst sterkere med en øvelse, burde jo også massen bli større akkurat der..

Men, jeg har ikke trent så mye "disco-øvelser", da jeg er mest opptatt av styrke, og få lagt på meg mest mulig. Så jeg har egentlig ikke egen erfaring med å få formet muskler med "discotrening".

"Discotrening" var et nytt begrep for meg. Hva legges i det?

Genene har helt klart mye å si (i følge forskning, i alle fall), men jeg tror også på miljøet som påvirkningsfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg aner ikke jeg... faktisk så har jeg selv ihvertfall ikke noen positive erfaringer med disse konsentrasjonsøvelsene.. Tror nok at det holder lenge for små muskler som bicepsen og kjøre basisøvelser.

Jeg vet at mange mener at "toppen" blir større osv om man kjører en øvelse spesielt for den, men jeg tror nok at tunge hantelcurl eller tung stangcurl angriper muskelen like bra.

Noe annet blir det selvsagt på større muskelgrupper som bryst og rygg, da jeg her, imotsetning til på små muskelgrupper, ser klar forskjell på f.eks. brystet om jeg kjører skråbenk eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Discotrening" var et nytt begrep for meg. Hva legges i det?

Genene har helt klart mye å si (i følge forskning, i alle fall), men jeg tror også på miljøet som påvirkningsfaktor.

Med discoøvelser mener jeg "lette" øvelser som feks mange kabel øvelser som skal trene/forme yttersiden, innsiden av biceps, triceps og bryst osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...