Gå til innhold

Amming og slanking


Gjest fanto

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg 8 kg etter graviditet. Barnet mitt er snart 8 mnd, og jeg har tenkt å ta av meg 5-8 kg. Dette vil jeg gjøre ved å slutte å spise usunt i ukedagene, trene 1-2 ganger i uken og legge om kostholdet noe. Jeg spiser nå 1 knekkebrød med cottagecheese og kokt skinke til frokost. 2 rundstykker med cottagecheese og lettservelat og lettgulost til lunsj og kanskje et knekkebrød om kvelden hvis jeg er veldig sulten. Til middag blir det mye suppe m/1 rundstykke, pasta og lignende. Er da forsiktig med fett og sauser. Jeg drikker te, farris og vann.

Dette høres vel egentlig ikke ut som noen slankekur? Synes selv det høres mye ut når jeg leser dette selv. Det kan da vel ikke være skadelig for ammingen? Har du noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melken fra deg er vel etterhvert ikke hovednæringskilden til ditt barn, så hvis det går litt utover ammingen er det vel ikke krise, så lenge du har noek melk til et par måltider etpar-tre-fire måneder til. Lurt å fortsette å amme så lenge du kan, både for barnets skyld, men også fordi du blir kvitt endel kalorier der.

Gå en lng tur de dagene du ikke trener; og ikke spis altformye usunt i helgene.. Så kan du heller spise et knekkebrød ekstra hvis du er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Det anbefales at kvinner som ammer, skal ha et minimums kaloriinntak på 1800 daglig. Det matinntaket du skisserer er ganske lite, og du må i alle fall ikke redusere det ytterligere. Pass på at du får i deg mest mulig næringsrik mat, spis variert og legg til mer frukt og grønnsaker i kosten din. Et begrenset kaloriinntak med et sunt kosthold i tillegg til det økte kaloriforbruket av ammingen, vil gjøre at du går ned i vekt. En moderat slankekur vil ikke gå utover ammingen, men en slankekur med et veldig lavt kaloriinntak kan få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...