Gå til innhold

Symetri


mchuldra

Anbefalte innlegg

Hei.

Kommer nettopp fra ei styrke økt. Relativt stille og rolig på studioet, så tankene vandret litt.

Tidligere var jeg sterk i armene i forhold til for eksempel bryst.

Kjørte da med 20 kilo i benk, samtidig kunne jeg kjøre med 20 kilo på bicepsen.

Den gangen var det gøy å trene biceps, mens bryst var kjedelig.

Nå har ting forandret seg litt. :-))) Men lurer nå litt på hvilke muskelgrupper jeg kanskje bør konsentrere meg om, forandre treningsmetoden på.

Bryst: Tar nå ca 62.5 kilo/ 8 reps i benk. Kjører skråbenk med 18,6 kilos manualer, 10 reps. Kjører også pecdek, 30 kilo/10 rep.

Biceps. 30 kilo på stang/10 rep. 13.6 kilo manualer/ 10 rep hammer curl. omtrent det samme når jeg kjører konsentrert curl.

Rygg: 50 kilo nedtrekk (wire/mellombredt grep) 45 kilo ro øvelse, smalt grep. (wire) Kjører også kroppshev, men vet ikke hvor mange kilo jeg har i hjelp.

Foruten vanlig apparat for korsrygg, trener jeg den kun når jeg trener pump.

Triceps: Litt vanskeligere å si hvor mye jeg tar. Stoler ikke helt på kiloene som står på loddene når jeg kjører nedpress. Variere også her en del på grep, tau og stang. Kjører franskpress av og til, em lett. skal jeg klare å kjøre minimum 10 rep dips, trenger jeg litt hjelp.

Skuldre: 30 kilo nakkepress/10 rep. Front og sidehev:7.5 kilo manulaer/10 rep.

Lår/rompe: Knebøy. 70 kilo frivekter/15 rep. Benspark 30 kilo/10 rep. (maskin) Lårcurl er jeg ikke sikker på belastninga.

Er nok ikke så veldig flink til å trene leggene. De henger liksom bare med. :-)

Alle tallene er hentet ut fra siste sett. Kjører som regel tre eller fire sett på hver øvelse. Men så klart, ikke alt på samme dag. :-)) Varierer også litt på øvelsene inne imellom, men har nå nevnt de øvelsene jeg har med som oftetst.

Trener i tillegg spin og pump. (og av og til litt aerobic)Her får som regel magen sin del tildelt.

Er det noen av muskelgruppene som er "for" svake i forhold til de andre?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mchuldra, du er jammen sterk!

Takk for informasjonen om vektene du kjører, da ser jeg at jeg kan sette høyere mål for meg selv. (Jeg kjører i øyeblikket f.eks. 50 kg i knebøy og 30 i benk, 20 med biceps (snart 22) og 20 med fransk press. Men i øyeblikket prøver jeg å jobbe mest med skuldre og dessuten ønsker å ta chins til sommeren..) (Du er jo jente du, ikke sant - måtte sjekke i småbarnsforum først!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mchuldra, du er jammen sterk!

Takk for informasjonen om vektene du kjører, da ser jeg at jeg kan sette høyere mål for meg selv. (Jeg kjører i øyeblikket f.eks. 50 kg i knebøy og 30 i benk, 20 med biceps (snart 22) og 20 med fransk press. Men i øyeblikket prøver jeg å jobbe mest med skuldre og dessuten ønsker å ta chins til sommeren..) (Du er jo jente du, ikke sant - måtte sjekke i småbarnsforum først!)

Hei du.

Er nok jente ja. :-))

Det er bare å legge på. På meg virker det som om en del jenter er redde for å legge på vekter. Har slitt litt med å komme videre i benken, men tror at det også er litt psykisk. Nå har jeg nådd målet med å ha en blå 20 kilo på hver side. Da ser det liksom så stusselig ut med de bitte små vektene utenfor der igjen. :-)))

Lykke til med chinsen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Er nok jente ja. :-))

Det er bare å legge på. På meg virker det som om en del jenter er redde for å legge på vekter. Har slitt litt med å komme videre i benken, men tror at det også er litt psykisk. Nå har jeg nådd målet med å ha en blå 20 kilo på hver side. Da ser det liksom så stusselig ut med de bitte små vektene utenfor der igjen. :-)))

Lykke til med chinsen.

Mvh

jammen ble jeg imponert over vektene du lesser på:)

Ikke ofte man ser så sterke jenter på gymmet.

Power i dere 2 ja=)

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Er nok jente ja. :-))

Det er bare å legge på. På meg virker det som om en del jenter er redde for å legge på vekter. Har slitt litt med å komme videre i benken, men tror at det også er litt psykisk. Nå har jeg nådd målet med å ha en blå 20 kilo på hver side. Da ser det liksom så stusselig ut med de bitte små vektene utenfor der igjen. :-)))

Lykke til med chinsen.

Mvh

Jeg er redd og nervøs, bokstavelig talt. Når jeg skal til salen og ta knebøy, lurer jeg nesten hele dagen på hvordan dette skal gå. Jeg tør ikke legge på mer før jeg har gjort 3 x 8 reps i noen uker. Neste uke skal jeg kanskje tørre å slenge på noen veldig små vekter til, kanskje bare de tyngre låsene? Men når jeg står der og løfter, da smiler jeg og er ikke redd mer. Og så skriker jeg Yihaa! veldig lavt, så ikke folk tror jeg er sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

styrkeutviklingen vil være helt avhengig av hvilke øvelser du bruker. Trener du riktig blir du sterkere for hver uke som går. Vær obs på at mye kondisjonstrening der du tar i, vil innvirke negativt på utviklingen av styrke (styrketrening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...