Gå til innhold

Flere spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt lofotværing

Takker for gode råd...:)

Lurer på om det er noen som har planer eller er i gang med adp fra sri lanka???

Er gift med en mann fra sri lanka og vi kunne tenkt oss å ta derfra..Er dette så lurt med tanke på ventetiden? Har ventet i ca 12 år på et lite barn, så jeg hadde ikke så lyst til å forlenge tiden vis det ikke er behøvelig.Men det ville vert en stor fordel for barnet i forbindelse med at hun/han kunne lære språket og få kjenskap til landet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149898-flere-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vestlandsværing

Jeg mener å ha hørt fra noen som har adoptert fra Sri Lanka at utflytta Sri Lanka væringer blir prioritert FORAN norske søkere ved adopsjon fra Sri Lanka. Det vil si at ventetiden er kortere for dem enn for "vanlige" nordmenn. Hvorvidt dette er riktig enda vet jeg ikke, men ta en telefon til Adopsjonsforum og spør.

Gjest fortvilt lofotværing

Jeg mener å ha hørt fra noen som har adoptert fra Sri Lanka at utflytta Sri Lanka væringer blir prioritert FORAN norske søkere ved adopsjon fra Sri Lanka. Det vil si at ventetiden er kortere for dem enn for "vanlige" nordmenn. Hvorvidt dette er riktig enda vet jeg ikke, men ta en telefon til Adopsjonsforum og spør.

Skal undersøke det, det hadde vert flått...:)

Hei!

Vi har adoptert ei skjønn lita jente fra Sri Lanka, og venter i disse dager på at sosialrapporten vår skal gå nedover for andre gang. Det er veldig frustrerende med den lange ventetiden som har oppstått, og jeg vet at AF gjerne anbefaler nye søkere å velge andre land. For oss er dette utelukket i første omgang, da vi veldig gjerne vil nedover igjen. Sri Lanka er et fantastisk land, men det trenger jeg vel ikke fortelle deg som er gift med en lankeser :-)

Det med at par fra Sri Lanka kommer foran i køen tror jeg ikke, men jeg våger ikke å uttale meg skråsikkert om det. Spør AF. Men - jeg vet om at et par fra Sri Lanka har fått tildeling fra en annen landsdel enn det som er vanlig (Jaffna) hvor det gjerne ikke er fullt så trygt for nordmenn å ferdes.

Jeg pleier å anbefale Sri Lanka på det varmeste her inne, men akkurat for tiden så er jeg usikker. Hadde det vært første barnet vårt så kan det hende vi hadde byttet også. Det gjorde vi ved første prosess, da vi stod på venteliste i India. Den gangen gikk det 5-6 mnd. fra vi sendte papirene til vi fikk vår lille skjønnhet, så da var det veldig gode tider. Men så var det heller ikke så mange søkere. Jeg har inntrykk av at det svinger opp og ned med alle land for tiden!

Uansett - lykke til med valget. Det ble visst et langt svar dette :-)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...