Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal jo om få dager dra til Colombia for å hente hjem vår lille prinsesse. Jenta er 2 år og 4 mnd. Det jeg lurer på er om noen vet om barna blir forberedt på det som skal skje med dem. Blir de fortalt at de skal få foreldre som kommer fra et land langt unna og som ser veldig anderledes ut enn de?

Vi som adoptivforeldre har jo nå hatt to år til å forberede oss på dette. Hva med de stakkars barna?

Noen som vet noe så hører jeg gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150234-blir-barna-forberedt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

Vi har nettopp vært i et annet land, Etopia, og hentet en gutt på samme alder som deres jente, derfor tenkte jeg at jeg kunne si noen ord om hvordan det var for oss. Gutten vår var godt forberedt, selvfølgelig utfra alder og språk (hans morsmål ble ikke snakket på barnehjemmet), og det føltes helt fra første stund som om han visste at det skulle skje noe spesielt og rart. En av hovedgrunnene til at vi tror han skjønte så mye, er at vi ser at han reagerte annerledes i møte med oss, enn han gjorde da han møtte andre på besøk på barnehjemmet i forkant. Men selvfølgelig: Han hadde jo ikke begreper og erfaringer som kunne gjøre at han virkelig kunne fatte hva som skulle skje. Men så langt det var mulig tror jeg han var veldig godt forberedt. Og det håper jeg deres jente er også! Lykke til, kjenner det i hele kroppen når jeg hører om andre som skal ut og reise for å hente barnet sitt, det var utrolig fantastisk! Kos dere masse!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150234-blir-barna-forberedt/#findComment-958104
Del på andre sider

Gjest Selly

Gutten vår var like gammel da vi hentet ham i Colombia for 2 år siden. Han var godt forberedt,og det var tydelig at han hadde sett bildene av oss. Da vi kom hjem og han så det samme bilde av oss som vi hadde sendt til Colombia ble han helt vill. Selve overleveringen var tøff ,men etter 2 timer gikk alt fint, og siden har han stort sett vært et stort smil. Dere har en fantastisk tur foran dere. Vi er godkjent iICBF for nr. 2, og begynner så smått å glede oss til neste tildeling og reise.

God tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150234-blir-barna-forberedt/#findComment-958598
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...