Gå til innhold

Splitprogram


Gjest filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest filiokus

Jeg kjører splitprogram, slik at hver muskelgruppe blir trent 2 ganger pr. uke. Er dette for/mye lite?? Er det noen muskelgrupper som har gått av å bli trent oftere/sjeldnere og evt dersom -hvorfor?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yellow Ledbetter

2 ganger i uka er en gang for mye!

Les nedover her så finner du eksempler på splitprogram, hvordan man bør trene osv...

2 ggr. i uka pr. muskelgruppe er ikke nødvendigvis for mye. Det kommer an på hvilken intensitet man trener med. Jeg sjøl trives best med 1 gang i uka og høy intensitet, men det er ikke noe fasitsvar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ggr. i uka pr. muskelgruppe er ikke nødvendigvis for mye. Det kommer an på hvilken intensitet man trener med. Jeg sjøl trives best med 1 gang i uka og høy intensitet, men det er ikke noe fasitsvar på dette.

Men skal ha du ha max resultater(som de fleste sikkert er ute etter) så kjører du max også da... Så da er 1 nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut ,jeg trener alle muskelgrupper 2 ganger i uken program som er delt i 2 man1 ,tirs2 ,tors1 og fred2 jeg tar meg helt ut hver gang....Så dette programmet er ikke like gunstig som et som deles i 3-4-5....Er ikke en gang i uken litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

2 ganger per uke trenger slett ikke være for mye. Du kan kjøre hver muskelgruppe hver dag, om du vil. Det avgjørende for treningens volum og freksvens, er innsatsen du bruker. Tar du deg helt ut, trenger du mye mer hvile enn om du bare trener med lettere innsats og knapt er sliten når du forlater treningen. Du vil med begge typer innsats øke treningsmengden, men av erfaring vet jeg at de fleste liker å få tatt seg ut på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal ha du ha max resultater(som de fleste sikkert er ute etter) så kjører du max også da... Så da er 1 nok.

Anbefaler å kjøre 1 gang i uka og heller ta deg helt ut enn å kjøre to ganger i uka...tror ikke musklene dine får nok hvile hvis du kjører dem to ganger i uka og tar deg helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut ,jeg trener alle muskelgrupper 2 ganger i uken program som er delt i 2 man1 ,tirs2 ,tors1 og fred2 jeg tar meg helt ut hver gang....Så dette programmet er ikke like gunstig som et som deles i 3-4-5....Er ikke en gang i uken litt lite.

Siden du tar deg helt ut hver gang bør du aboslutt ikke trene hver muskelgruppe 2 ganger i uka. Dette burde du forandre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...