Gå til innhold

Treningsoppleg


Gjest seroxpilla

Anbefalte innlegg

Gjest seroxpilla

Hei jeg er en mann på 30 år og i elendig form. Dette har jeg bestemt meg for å gjøre noe med, men jeg har lite tid med 2 barn og krevende jobb. Derfor kjøpte jeg meg en ergometersykkel. Har dere noen tips til treningsopplegg??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg vil gjerne svare på innlegget ditt.

Jeg tror alfa og omega når det gjelder å komme i form er å begynne pent og å finne en mosjonsform man trives med. Dersom du trives med å sykle på ergometersykkel er det glimrende kondisjonstrening med lite skadelig belastning for kroppen. Ergometersykkelen kan brukes mens du gjør andre ting, f.eks. når du ser på TV. Et godt råd er å alltid ha drikke tilgjengelig når du sykler.

Kanskje har du også mulighet til å sykle eller spasere til jobb? Det gjør underverker. Regelmessig mosjon er det eneste som hjelper i lengden.

Det kan sikkert være litt tungt å komme i gang, særlig hvis du ikke har trent på en stund. Heldigvis kommer man raskt i bedre form og det i seg selv er veldig motiverende.

Jeg tror ikke du kommer til å angre hvis du legger inn mosjon som en selvfølgelig del av hverdagen. Etterhvert vil overskuddet komme.

Send gjerne et svarinnlegg, still også gjerne fler spørsmål. Jeg svarer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du bør starte rolig og kjenne at du blir i bedre form etterhvert. Det er ikke nødvendig å slite seg ut for å få resultater. Husk å glede deg over framgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...