Gå til innhold

Barnerom

Anbefalte innlegg

Gjest Klør i fingrene

Når begynte dere å pusse opp barnerom?

Det er enda lenge til vi får tildeling, men kjenner at det klør i fingrene etter å gjøre/kjøpe noe til vårt kommende og etterlengtede barn.

I følge min mann blir det aller første vi skal investere i en fotballdrakt (tidlig ute om god supporter skal bli).

Jeg tenker mest på innredning av barnerommet, skal vi lage et babyrom eller et barnerom (ang. tapeter, tepper o.l) når barnet vi får snnsynligvis er i underkant av året?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satte i gang da vi var godkjent.. Så ble jeg lei en stund og ingenting ble gjort, men nå er jeg i full gang igjen ;o)

I og med at vi adopterer fra Sør-Korea, var vi rimelig sikre både på alder og kjønn. Jeg har ikke laget baby-rom, men barnerom, slik at vi slipper å gjøre det hele om igjen om to år.. Jeg har valgt farger som passer begge kjønn, og som det er litt "futt" i. Hovedsaklig går det i grønt, lilla og orange, med litt Disney-preg. Det er bare å sette i gang! Så kan man heller ta en pause etter stund. Det er greit å ha i bakhånd når ventetida blir tung... Dessuten er det vel ikke nødvendig å spare alle "store" utgifter til slutt.

Lykke til!

;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970206
Del på andre sider

Å, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver!!!!! Vi er ikke godkjent av Bufa engang, vi, men vi har fått en kjempepositiv anbefaling av BV og barnevernkonsulenten sa at dette var i boks! ((-: Hun hadde vel ikke sagt det hvis hun ikke var sikker, vel?

Så nå har jeg så smått begynt å strikke söte små gensere og jeg stooorkoser meg!!! Er litt redd for at det skal komme et avslag fra Bufa, men pytt pytt. Noen sjanser får man vel ta her i livet... Barnerommet har vi tenkt å vente med til godkjennelsen forhåpentligvis kommer, men da er det igang for fullt også!

Så kos deg med forberedelser! Ta vare på alle de gledene du kan i denne lange ventetiden.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970209
Del på andre sider

Jeg satte i gang da vi var godkjent.. Så ble jeg lei en stund og ingenting ble gjort, men nå er jeg i full gang igjen ;o)

I og med at vi adopterer fra Sør-Korea, var vi rimelig sikre både på alder og kjønn. Jeg har ikke laget baby-rom, men barnerom, slik at vi slipper å gjøre det hele om igjen om to år.. Jeg har valgt farger som passer begge kjønn, og som det er litt "futt" i. Hovedsaklig går det i grønt, lilla og orange, med litt Disney-preg. Det er bare å sette i gang! Så kan man heller ta en pause etter stund. Det er greit å ha i bakhånd når ventetida blir tung... Dessuten er det vel ikke nødvendig å spare alle "store" utgifter til slutt.

Lykke til!

;o)

Heisann.

Jeg startet å lage til barnerom med det samme vi var godkjent i BUFA. Har tatt litt og litt og riktig kost meg med det. Husbonden syns jeg er litt sprø, men hvem bryr seg???

Jeg har brukt lyse farger på veggene og sydd gardiner og sengetøy i lime grønt. Malt hyller og kommoder i samme farge. Blir riktig stilig, så passer det til begge kjønn og. Vi får nok en som er over året, men jeg har landet på grindseng likevel, tenker nok at det er det tryggeste i begynnelsen.

Jeg har riktig kost meg med dette og det anbefaler jeg på det varmeste. Har tatt bilder under utviklingen og laget et lite album til barnet

"mens vi venter på deg".

Skapet er fult av klær og, sikkert lite jeg kan bruke da jeg har kjøpt fra 1-3 år i både gutt og jente, men gøy har det no vært.

Lykke til med forberedelsene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970213
Del på andre sider

Gjest litchi

Det er da bare å kjøre i vei, det...

Vi har ikke sendt papirene til Kina ennå, men vi har allerede bestemt hvordan rommet som 4 - åringen nå har alene, skal bli barnerom for 2 :)

Jeg ville ikke satset på babyrom, hvis jeg var deg. Siden dere adopterer fra Korea får dere sannsynligvis et lite barn, men det første året går så fort uansett. Blir raskt ny oppussing på dere dersom dere "går for" barnerom nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970252
Del på andre sider

IngerH1365380348

Heisann.

Jeg startet å lage til barnerom med det samme vi var godkjent i BUFA. Har tatt litt og litt og riktig kost meg med det. Husbonden syns jeg er litt sprø, men hvem bryr seg???

Jeg har brukt lyse farger på veggene og sydd gardiner og sengetøy i lime grønt. Malt hyller og kommoder i samme farge. Blir riktig stilig, så passer det til begge kjønn og. Vi får nok en som er over året, men jeg har landet på grindseng likevel, tenker nok at det er det tryggeste i begynnelsen.

Jeg har riktig kost meg med dette og det anbefaler jeg på det varmeste. Har tatt bilder under utviklingen og laget et lite album til barnet

"mens vi venter på deg".

Skapet er fult av klær og, sikkert lite jeg kan bruke da jeg har kjøpt fra 1-3 år i både gutt og jente, men gøy har det no vært.

Lykke til med forberedelsene.

Vi begynte med barnerommet da vi hadde sendt søknaden til Colombia. Greit å gjøre på noe når en venter, og jammen var det greit at det sto ferdig da vi kom hjem selv om småen sov inne hos oss det første året. Det var nok å gjøre den tiden om vi ikke skulle tenke på barerommet også.

Så bare sett i gang, bruk litt nøytrale farger på rommet og kvikk det opp med spreke farger på interiøret er min anbefaling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970325
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte å pusse opp barnerommet etter at det hadde gått et år etter godkjenning. Vi vistse at det ville ta ca 1 - 1/2 års venting. Vi hadde et stort rom som vi delte av, for å lage garderobe (med inngang til vårt soverom) og den andre delen til barnerom. Vi malte de tre resterende veggene i en lys gul farge og den nye veggen som ble satt opp tapenserte vi med Ole Brum.

Jeg har alltid hatt en liten forkjærlighet til Ole Brum, så derfor var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle ha.

Nå for tiden holder jeg på med å pusse opp å male barnesenga som min mann hadde da han var liten. Og det er jo litt koselig.

Foreløpig er dette rommet blitt brukt til gjesterom, men jeg bør vel snart begynne å kjøpe bamser og litt pynteting. Men har bare drøyet det, for ellers blir jeg så gal av all venting, for nå har vi venta i 19 måneder, og begynner snart å bli litt småtullete av all ventinga!!!

Vi har i de senere årene stort sett holdt på med litt oppussing, men dette rommet var det mest spennende og gøyeste rommet.

Lykke til med oppussinga ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970369
Del på andre sider

Vi begynte å pusse opp barnerommet etter at det hadde gått et år etter godkjenning. Vi vistse at det ville ta ca 1 - 1/2 års venting. Vi hadde et stort rom som vi delte av, for å lage garderobe (med inngang til vårt soverom) og den andre delen til barnerom. Vi malte de tre resterende veggene i en lys gul farge og den nye veggen som ble satt opp tapenserte vi med Ole Brum.

Jeg har alltid hatt en liten forkjærlighet til Ole Brum, så derfor var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle ha.

Nå for tiden holder jeg på med å pusse opp å male barnesenga som min mann hadde da han var liten. Og det er jo litt koselig.

Foreløpig er dette rommet blitt brukt til gjesterom, men jeg bør vel snart begynne å kjøpe bamser og litt pynteting. Men har bare drøyet det, for ellers blir jeg så gal av all venting, for nå har vi venta i 19 måneder, og begynner snart å bli litt småtullete av all ventinga!!!

Vi har i de senere årene stort sett holdt på med litt oppussing, men dette rommet var det mest spennende og gøyeste rommet.

Lykke til med oppussinga ....

Jeg har selv tenkt på å male barnesenga, men har ikke visst hvilken maling jeg kan bruke som ikke er farlig for Gullet å spise på. Hvilken maling bruker du?

;o) Ole Brum er et must her i huset også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970560
Del på andre sider

Jeg tenkte på barnerommet nesten fra før vi begynte å søke... Så alle planene var klare men den faktiske oppussingen begynte ikke før samme uke som vi fikk tildelingen. Da var det blitt virkelig, men vi hadde også bare seks uker på oss, og det ble litt mye stress for noen som ikke er så veldig flinke til oppussing! Men rommet ble fint det, ikke for "babyete" (barnet var 11 mnd da vi fikk henne). Hun kan bruke det i noen år fremover uten at det vil føles for barnslig, og det kan oppdateres meget enkelt med å bare male over borden. Lykke til med adopsjon og oppussing, men ikke slit dere ut før turen!...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970625
Del på andre sider

Jeg har selv tenkt på å male barnesenga, men har ikke visst hvilken maling jeg kan bruke som ikke er farlig for Gullet å spise på. Hvilken maling bruker du?

;o) Ole Brum er et must her i huset også!

Jeg vet ikke enda hva jeg skal bruke, skal kjøpe maling i morra. Men er ikke egentlig all maling farlig?? Å uansett så er skal vel ikke ungen spise malinga.

Joda skjønner hva du mener, men tenk på alt det som er farlig i huset som en unge kan spise på, å det er jaggu ikke lite!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-970639
Del på andre sider

trk1365380645

Vi traff gullet vårt for første gang for nøaktig tre måneder siden om ca 12 timer, kom hjem til Norge for omtrent to og en halv måned siden, og vi har fremdeles ikke gjort i stand barnerommet... Gullet sover inne hos oss, og barnerommet er foreløpig roterommet;-) Vi fikk pusset opp badet mens vi var på hentereise, og vi er ikke så kjapp i vendingen, i tillegg til å ha en liten aktiv krabat, så det har blitt nedprioritert å gjøre noe med det rommet. Men kanskje i ferien?

Vi tenkte også på barnerommet i forkant, men så var vi på adopsjonsforberedende kurs, og skjønte at barnet sannsynligvis trenger å sove sammen med noen/oss, både pga tilknytning og trygghet, men også fordi mange barnehjemsbarn ikke får sove når de er alene i et rom. Så da tok vi det helt med ro, og ordner det etter hvert. For min egen del har jeg alltid vært en som har villet ha selskap, så jeg vet av erfaring at uansett hvor fint rom man har er det mye kjekkere å være i stuen. Tror ikke jeg har gjort en eneste lekse ved pulten min på rommet, kun i sofaen eller ved bordet i stuen!

Dette er altså en forsvarstale for de av oss som er alt for bedagelig anlagt til å stresse med å pusse opp... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-971517
Del på andre sider

Gjest hilsen en adoptivmamma

Å, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver!!!!! Vi er ikke godkjent av Bufa engang, vi, men vi har fått en kjempepositiv anbefaling av BV og barnevernkonsulenten sa at dette var i boks! ((-: Hun hadde vel ikke sagt det hvis hun ikke var sikker, vel?

Så nå har jeg så smått begynt å strikke söte små gensere og jeg stooorkoser meg!!! Er litt redd for at det skal komme et avslag fra Bufa, men pytt pytt. Noen sjanser får man vel ta her i livet... Barnerommet har vi tenkt å vente med til godkjennelsen forhåpentligvis kommer, men da er det igang for fullt også!

Så kos deg med forberedelser! Ta vare på alle de gledene du kan i denne lange ventetiden.

Klem fra

Vil bare si at man får nok ikke avslag i BUFA sånn helt uventet. Folk som får avslag, får det av særlige grunner som de er klar over kan bli et problem i BUFA (feks sykdom osv). De kan selvsagt likevel anke saken til departementet, og får ofte medhold der.

Poenget mitt er, at hvis det ikke er noen helt spesiell grunn for å tvile på det, kan du nok trygt vente at dere blir godkjent!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-971544
Del på andre sider

Vil bare si at man får nok ikke avslag i BUFA sånn helt uventet. Folk som får avslag, får det av særlige grunner som de er klar over kan bli et problem i BUFA (feks sykdom osv). De kan selvsagt likevel anke saken til departementet, og får ofte medhold der.

Poenget mitt er, at hvis det ikke er noen helt spesiell grunn for å tvile på det, kan du nok trygt vente at dere blir godkjent!

Hei!

Tusen takk for opplysningen!!!

(0:

Det var en skikkelig oppmuntring! Nå ser jeg iallefall lyst på fremtiden!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151925-barnerom/#findComment-971657
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...