Gå til innhold

ang. slanking av visse steder!


Gjest fletttfrid

Anbefalte innlegg

Gjest fletttfrid

jeg lurer på om det går ann å slanke bare visse steder av kroppen? eller det vil si- jeg vil ggjerne få en mindre bakdel. det er ikke mange i min familien min som har en stor bakdel så det er sikkert ikke arv. men jeg er ganske tynn ellers (sånn at ribbeina viser litt&sånnt). så jeg lurer på om kroppen "tar" av fettet på rumpen hhvis man slanker seg hvis man er tynn de andre stedene på kropen? ? og hjelpper det å trene med for eksempel jogge? eller en annen slags trening? jeg er jente 180 høg 64 kilo. er jeg overvektig i forhold till dette, kan d ha noe med det å gjøre? jeg har ikke en smal beinbygning. takk for svar, dette er viktig og plagsomt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å slanke seg på et bestemt sted. Punktslanking er ikke mulig. Det er ikke mulig å slanke spesielt lår eller legger ellere haka eller magen.

Fettet forsvinner hvis man spiser mindre enn man bruker. Fettet forsvinner hos kvinner sist der hvor det la seg først.

Fett blir ikke til muskler. Muskler vokser av trening. Om muskelen blir avlang eller rund når den vokser, kommer av genene, ikke av det om man trener hard og kort eller lett og lenge,

Mosjon forbrenner mindre enn mange tror. Har man mye muskler, trenger man mer energi i det daglige enn hvis man veier det samme og har mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

fettet kan ikke reduseres på enkelte steder på kroppen. Dette kalles ofte for punktslanking, og er noe som ikke eksisterer. Slankingen vil redusere kroppsfettet over hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...