Gå til innhold

"Kvitsår" i munnen


Gjest clear

Anbefalte innlegg

Har noen et godt råd mot hvite sår i munnen. Vet ikke hva de heter, har alltid bare kallt dem "kvitsår". De er hvite og grusomt vonde. Tannlegen min foreslo å bruke tannkrem uten såpe, og det har holdt sårene borte lenge, men nå har jeg fått ett. Blir svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde munnskåld som barn, de forsvant da jeg begynte å røyke som 15-åring.

Under svangerskap og ammeperioder kom de tilbake. Med en gang røyken var på plass...forsvant de igjen....ergo;

røyk dritten ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Hydrogenperoxid, du får det på apoteket. Bruk en q-tip for å få det på. Det svir med det samme, men så forsvinner kvitsåret også ja!

[email protected]

Jeg har latt meg fortelle at Longo Vital kan forebygge. (Ifølge en dansk tannleges undersøkelse.)

Ufarlig, og verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg har latt meg fortelle at Longo Vital kan forebygge. (Ifølge en dansk tannleges undersøkelse.)

Ufarlig, og verdt et forsøk?

Kjære Borealis.

Tannlege Anne Pedersen fra Danmark viste i sitt doktorgradsarbeide at endel pasienter med kronisk tilbakevendende munnsår kunne ha nytte av Longo Vital ved daglig bruk. Årsaken til slike munnsår kan også skyldes reaksjoner på tannpasta og det kan være gunstig å bytte til Xendium tannkrem for en periode. Vær oppmerksom på at kvitsår kan være synonymt med både soppinfeksjon og kroniske tilbakevendende munnsår. Ved soppinfeksjon anbefales trøskesaft eller mycostatin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjære Borealis.

Tannlege Anne Pedersen fra Danmark viste i sitt doktorgradsarbeide at endel pasienter med kronisk tilbakevendende munnsår kunne ha nytte av Longo Vital ved daglig bruk. Årsaken til slike munnsår kan også skyldes reaksjoner på tannpasta og det kan være gunstig å bytte til Xendium tannkrem for en periode. Vær oppmerksom på at kvitsår kan være synonymt med både soppinfeksjon og kroniske tilbakevendende munnsår. Ved soppinfeksjon anbefales trøskesaft eller mycostatin.

jeg er tannpleier og ser daglig pasienter med dette problemet.Det jeg foreslår er å bruke zendium tannkrem,samt unngå sitrusfrukter.Du bör også forsöke å fastslå om det muligens er noe annet av mat som du kan reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...