Gå til innhold

Framtidsyrket - Tatoveringsfjerner

Anbefalte innlegg

Gjest tattoo-remover
Skrevet

Det viser seg nå, etter meldinger fra England, at folk i tusentall løper ned de som har spesialisert seg på fjerning av tatoveringer. Det er laaange ventetider i England for å få utført fjerning. Det er tydelig at tatoveringsmoten nå er over for fullt der borte , og at folk angrer på at de tok den i sin tid. Pendelen har visst snudd helt, slik at det nå er i ferd med å bli det som på norsk kalles harry, å ha tatovering.

Bølgen av folk som ønsker den/de fjernet, vil nå sikkert komme for fullt her i Norge.

Da må det være smart å spesialisere seg på fjerning, folk i England betaler visst hva som helst for å "snike i

køen".

England er forøvrig det landet i Europa som har høyest "tatoverings-tetthet", 3 av 10 har en eller annen tatovering.

Hilsen en framtidig tatoveringsfjerner.;-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har en som ble utført på sløyd da jeg gikk på framhalskole(?) Den er slettes ikke pen. Hvor - og hva koster det å få fjerna "griseriet"?

Skrevet

Jeg har en som ble utført på sløyd da jeg gikk på framhalskole(?) Den er slettes ikke pen. Hvor - og hva koster det å få fjerna "griseriet"?

Kan ikke alle tatoveringer kalles grisete da? Uansett kvalitet?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Spurte jeg om det?:-/

Skrevet

Denne utviklingen har vært lett å forutse. Klesmoter og frisyrer, er lette å endre når moten er over. Ikke fullt så enkelt med en tatovering.

Beklager, men jeg slipper å bli din kunde. Men med alle de som har vært så dumme, så går du nok en gyllen framtid i møte. ;)

Skrevet

Problemet er at det er mange som har fått seg tatovering KUN fordi det er mote. Men så er det de som har fått en tatovering for sin egen del, fordi den betyr noe spesielt for dem....

Skrevet

Problemet er at det er mange som har fått seg tatovering KUN fordi det er mote. Men så er det de som har fått en tatovering for sin egen del, fordi den betyr noe spesielt for dem....

Det er vel ytterst få som hadde skaffet seg en slik personlig og betydningsfull tatovering, hvis det ikke også var mote. Tror du ikke?

Skrevet

Det er vel ytterst få som hadde skaffet seg en slik personlig og betydningsfull tatovering, hvis det ikke også var mote. Tror du ikke?

Det er mulig, men da er vi tilbake til det med at det er mange som har tatt en tatovering nettopp fordi det er mote, eksakt mitt poeng. Det finnes bestandig noen som ville tatt tatovering uansett:-)

Skrevet

Det koster vel litt, men jeg vet ikke helt hvor mye. Det er laserklinikker som kan fjerne dem, men resultatet blir ikke alltid så pent.

Skrevet

Det er mulig, men da er vi tilbake til det med at det er mange som har tatt en tatovering nettopp fordi det er mote, eksakt mitt poeng. Det finnes bestandig noen som ville tatt tatovering uansett:-)

På 70-tallet var det kun halveis alkoholiserte sjømenn, som hadde tatovering. Ingen annen. Er det de du sikter til?

Skrevet

På 70-tallet var det kun halveis alkoholiserte sjømenn, som hadde tatovering. Ingen annen. Er det de du sikter til?

Nei, jeg sikter til de som følger en tro/religion, overbevisning eller på annen måte et samfunn hvor merking av forekjellige typer forekommer...

Skrevet

Nei, jeg sikter til de som følger en tro/religion, overbevisning eller på annen måte et samfunn hvor merking av forekjellige typer forekommer...

...og disse "samfunn", som har århundrer tradisjon bak seg for "merking" i form av tatovering, uten å være influert av moten,...er...???

Skrevet

Når man ser på de tatoveringene mange går rundt med, så er det ikke akkurat overraskende at mange ønsker å fjerne de etterhvert.

".........................."

Skrevet

"Det er vel ytterst få som hadde skaffet seg en slik personlig og betydningsfull tatovering, hvis det ikke også var mote."

Det der blir nesten en selvmotsigelse. Hvis man har tatovert seg gjennomtenkt, med noe som har en personlig betydning, så er det grunnen. Gjorde man det fordi det var mote, er det det som er grunnen.

At noen tatoverer seg gjennomtenkt samtidig som det er en mote blant mange, er tilfeldig. Og disse vil neppe ha større sansynlighet for anger enn hvis de hadde tatt den på 70-tallet.

Ut i fra meg selv: jeg tatoverer meg IKKE fordi det er mote.

"............................."

Skrevet

...og disse "samfunn", som har århundrer tradisjon bak seg for "merking" i form av tatovering, uten å være influert av moten,...er...???

Diverse indianerstammer i søramerika, diverse stammer i afrika, kelterne. Bl.a. Det er fullt mulig å ha tilhørighet til en slik kultur i dagens samfunn, selv om det neppe er noen vanlig grunn.

Skrevet

Selfølgelig ikke. Dumt spørsmål.

Skrevet

Selfølgelig ikke. Dumt spørsmål.

Prøv SelVfølgelig neste gang.

Ikke alltid så enkelt å oppnevne seg selv til overdommer over folk på DOL. Da bør man ha et sterkt innslag av ufeilbarlighet. Det har ikke du. Toleranseterskelen overfor slike som deg blir i grunnen ganske lav.

Skrevet

Prøv SelVfølgelig neste gang.

Ikke alltid så enkelt å oppnevne seg selv til overdommer over folk på DOL. Da bør man ha et sterkt innslag av ufeilbarlighet. Det har ikke du. Toleranseterskelen overfor slike som deg blir i grunnen ganske lav.

"Prøv SelVfølgelig neste gang."

Du mister all seriøsitet når du begynner å argumentere med stavefeil som argumenter. Mer er det vel ikke å si om det.

"Ikke alltid så enkelt å oppnevne seg selv til overdommer over folk på DOL."

Kan du definere hva du mener med det?

"Da bør man ha et sterkt innslag av ufeilbarlighet."

Hvem har det? Har du? Har noen?

"Det har ikke du."

Selvfølgelig ikke.

"Toleranseterskelen overfor slike som deg blir i grunnen ganske lav."

Fordi? Igjen, kan du definere det?

For å si det enkelt: Hva i all verden er det du snakker om?

Skrevet

"Prøv SelVfølgelig neste gang."

Du mister all seriøsitet når du begynner å argumentere med stavefeil som argumenter. Mer er det vel ikke å si om det.

"Ikke alltid så enkelt å oppnevne seg selv til overdommer over folk på DOL."

Kan du definere hva du mener med det?

"Da bør man ha et sterkt innslag av ufeilbarlighet."

Hvem har det? Har du? Har noen?

"Det har ikke du."

Selvfølgelig ikke.

"Toleranseterskelen overfor slike som deg blir i grunnen ganske lav."

Fordi? Igjen, kan du definere det?

For å si det enkelt: Hva i all verden er det du snakker om?

"For å si det enkelt: Hva i all verden er det du snakker om?"

Det svaret hadde du hatt selv, hvis du hadde vært en sympatisk nett-person, og ikke hatt korrigering av andre som hovedformål med å være her..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...