Gå til innhold

Fattigdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat i ny og ne? Uff.. det hørtes ikke bra ut! ; )

Har ca. 4000 i "lommepenger" jeg etter regninger og penger til mat er lagt av. Og innunder regninger går mobil og alt annet.. Synes de blir borte med en gang jeg!

Hva gjør dere da når familie har bursdag + dere skal på hyttetur, dansketur og ut med venner samme mnd? jeg må skrive budsjett hver mnd. jeg så jeg hele tiden vet hva ejg har, og må budsjettere med hvor mye jeg kan bruke ute f.eks. men er vel ikek synd på meg da.. trodde jeg var blakk jeg!

Man drar ikke på dansketur, man dropper bursdag eller møter uten gave eller med noe hjemmelaget og ekstremt billig noe, man drar ikke ut eller på shopping eller hyttetur.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Mistera

6

• favn

6

• fei1365380229

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da jeg gikk på attføring fikk jeg beskjed av Lånekassen om at så lenge jeg søkte lån og stipend selv om jeg ikke hadde rett på det så visste de at jeg gikk på skole (omskulering) slik jeg slapp å søke hver tredje måned, men sånn var det da ikke, jeg fikk feil informasjon av vedkommende som sto i skranken på lånekassen.

Da jeg fikk inkasso`n i posten svimlet det for meg iogmed at der stod at jeg måtte betale tilbake HELE lånet inne 14 dager... Men etter en liten telefon så hadde det ordna seg, henta bare inn de papirene som sa at jg hadde gått på attføring så og så lenge og SVOSJ så var nesten 20000,- med renter borte:) DET var en deilig følelse det!

*ståpels* :-)

Skrevet

Hvilken størrelse bruker ungene?

Jeg gir stadig bort klærne etter jenta, pent brukt.

Men det er bare opp til str 92/sko str 23.

Barna er større enn det. Snart en skolejente og en i 3. klasse.

Ellers tusen takk.

Gjest eks-fattig
Skrevet

Barna er større enn det. Snart en skolejente og en i 3. klasse.

Ellers tusen takk.

Beklager at vi ikke kan hjelpe, har vært der selv.

Håper dere kommer dere på beina igjen snart!

Klem fra

Gjest gaudiamus
Skrevet

Det er virkeligheten for folk uten utadnnelse også det! og fplk over 40 f.eks - ikke så attraktiv på arbeidsmarkedet mer...for ikke å snakke om når man runder 50 og heter Ali!

Ja, men artikkelen motsa ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...