Gå til innhold

Er mercedes god familiebil?/Hva er en god familiebil?

Anbefalte innlegg

Gjest mannen vil bytte inn bilen
Skrevet

Er den trygg og sikker? Mannen min har sett på en. Km-standen er 190000: er ikke det mye? Han sier det ikke er så mye for dette merket.

Skrevet

Tja...de sier jo at mercedes går lenge og blah-blah. Personlig synes jeg de er voldsomt oppskrytt - når en bil har passert 200.000 km (en bensinbil, vel og merke), så hjelper det lite hva slags merke det er. Så lenge det er snakk om "typisk norsk bilbruk", så har den gått langt uansett.

Imidlertid er mercedes solide biler fysisk sett, og de som sier at de er sikre har nok rett i det. God plass er det gjerne i de også.

"..........................."

Skrevet

Trygg og sikker er den nok, de fleste slagskip er jo det. Men DEN gubbefaktoren da! *Grøsse*

Hilsen bilrasisten

Gjest mercedes fan
Skrevet

Mercedes er kjempebra bil, vet om mange som har kjørt de langt over 500 000. De er forholdsvis driftsikre. Kommer selvfølgelig en del an på årsmodell. 190 000 er hvertfall ingenting for mercedes, så vidt innkjørt den da.

Skrevet

Mercedes er kjempebra bil, vet om mange som har kjørt de langt over 500 000. De er forholdsvis driftsikre. Kommer selvfølgelig en del an på årsmodell. 190 000 er hvertfall ingenting for mercedes, så vidt innkjørt den da.

Men en i c-klassen er vel ikke så god? Og er ikke delene dyre? Takk for svar.

Skrevet

Trygg og sikker er den nok, de fleste slagskip er jo det. Men DEN gubbefaktoren da! *Grøsse*

Hilsen bilrasisten

Kan du foreslå en god familiebil?

Skrevet

Tja...de sier jo at mercedes går lenge og blah-blah. Personlig synes jeg de er voldsomt oppskrytt - når en bil har passert 200.000 km (en bensinbil, vel og merke), så hjelper det lite hva slags merke det er. Så lenge det er snakk om "typisk norsk bilbruk", så har den gått langt uansett.

Imidlertid er mercedes solide biler fysisk sett, og de som sier at de er sikre har nok rett i det. God plass er det gjerne i de også.

Kan du anbefale en god familiebil?

Skrevet

Kan du anbefale en god familiebil?

Egentlig ikke, iom. at jeg aldri har vært og neppe kommer til å bli "familiefar". Men hvis du leser litt tester av biler her og der (bilblader etc.), så blir du sikkert noe klokere. Personlig har jeg sansen for japanske biler, da de som regel er betraktelig mer driftssikre og rimeligere enn europeiske.

Gjest millinissis
Skrevet

Hilsen bilrasisten

Mercedes - gubbefaktor?? Hallo! Hva kjører du rundt i da? En plastikk-porche???

Skrevet

Mercedes - gubbefaktor?? Hallo! Hva kjører du rundt i da? En plastikk-porche???

Plastikk Porsche? Den må du utdype litt. Har hørt om Karmøy Porsche men...

Skrevet

Kan du foreslå en god familiebil?

Opel Omega B stasjonsvogn. Bra, stor bil til en grei pris.

Opel Zafira, Sintra, Astra eller Vectra.

BMW 5-serie touring

Finnes mye bra på markedet, personlig liker jeg best BMW og Opel. Er nok mange som ikke er enig med meg :-)

Gjest millinissis
Skrevet

Plastikk Porsche? Den må du utdype litt. Har hørt om Karmøy Porsche men...

Det blir vel kanskje noe av det samme, selv om jeg ikke har hørt den betegnelsen...Plastikk-Porsche er de bilene (helst japsebiler) som prøver alt de kan å ligne på de store, tøffe sportsbilene...

Gjest hva med toyota da? u/t
Skrevet

Opel Omega B stasjonsvogn. Bra, stor bil til en grei pris.

Opel Zafira, Sintra, Astra eller Vectra.

BMW 5-serie touring

Finnes mye bra på markedet, personlig liker jeg best BMW og Opel. Er nok mange som ikke er enig med meg :-)

.

Skrevet

Det blir vel kanskje noe av det samme, selv om jeg ikke har hørt den betegnelsen...Plastikk-Porsche er de bilene (helst japsebiler) som prøver alt de kan å ligne på de store, tøffe sportsbilene...

Det er vel omtrent så langt som du kommer fra kjerra mi. Jeg har derimot Karmøy Porsche ;-)

Gjest millinissis
Skrevet

Det er vel omtrent så langt som du kommer fra kjerra mi. Jeg har derimot Karmøy Porsche ;-)

Og hva går inn under den betegnelsen da?

Skrevet

.

Toyota har stort sett praktiske, driftssikre og forholdsvis rimelige biler. Men de jeg har kjørt er milevis unna tyskere som Opel, BMW, Audi o.l (der kom de igjen, ja) når det gjelder kjørekomfort.

Det kommer jo an på hva du selv legger vekt på, om du er blant dem som driter i hva det heter og hvordan det er å kjøre så er nok Toyota et supert valg. Nå er det en stund siden jeg har kjørt Toyota (1999 mod Avensis), så det kan jo ha skjedd revolusjonerende endringer på kjørekomfortfronten siden dengang. Men jeg var ikke imponert dengang.

Skrevet

Og hva går inn under den betegnelsen da?

Opel :-)

Men den må være neddynget i styling, terninger, Wunderbaum og andre råneeffekter. Stort pluss for revehale i antenna!

Jeg har ikke engang spoiler, så den kvalifiserer vel egentlig ikke helt til betegnelsen.

Gjest millinissis
Skrevet

Opel :-)

Men den må være neddynget i styling, terninger, Wunderbaum og andre råneeffekter. Stort pluss for revehale i antenna!

Jeg har ikke engang spoiler, så den kvalifiserer vel egentlig ikke helt til betegnelsen.

Ok, ingen kommentar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...