Dorthe Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Du ligger på den nye linken "Stormdalen". LOL 0 Siter
morsan Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 I følge ordboka betyr middelalder alderen mellom ungdom og alderdom. Og tidligere leste jeg at man ikke kunne kalles skikkelig voksen (mht meninger etc) før man var 35 (gj.snitt). Så da skulle vel middelaldrende være mellom ca 35 og 65? Eller at man tenker at er man midtveis i livet, ca 40, og så +/- 10 år = middelaldrende? Men selv om det _teorerisk_ sett er slik at en på 40 er middelaldrende, så har vi i dag mer negative oppfatningen av ordet. Det blir derfor ikke abre en betegnelse på alderen i seg selv, men sier også noe om hvordan personen tar seg ut, evt også oppførselen. Og på _denne_ bakgrunn ville jeg ha meg frabedt å bli omtalt som middelaldrende selv om 40-årsdagen er bare et oar år unna! ;-) 0 Siter
serendipity Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 I følge ordboka betyr middelalder alderen mellom ungdom og alderdom. Og tidligere leste jeg at man ikke kunne kalles skikkelig voksen (mht meninger etc) før man var 35 (gj.snitt). Så da skulle vel middelaldrende være mellom ca 35 og 65? Eller at man tenker at er man midtveis i livet, ca 40, og så +/- 10 år = middelaldrende? Men selv om det _teorerisk_ sett er slik at en på 40 er middelaldrende, så har vi i dag mer negative oppfatningen av ordet. Det blir derfor ikke abre en betegnelse på alderen i seg selv, men sier også noe om hvordan personen tar seg ut, evt også oppførselen. Og på _denne_ bakgrunn ville jeg ha meg frabedt å bli omtalt som middelaldrende selv om 40-årsdagen er bare et oar år unna! ;-) ÆÆÆÆÆ.... Jeg vil IKKE nærme meg middeladrende. (men nå er jeg bare 30 , da men) 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg er 46 og omtaler meg sjøl som middelaldrende. Tenker at middelalder er vel omtrent halvparten av forventet levealder. Kvinners gjennomsnittlige levealder er vel ca 86-87 år? Jeg har ikke hårruller og ermeforkle, og foretrekker rap og rock framfor dansebandmusikk *ler* 0 Siter
Gjest førti feit og ferdig Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 førti, feit og ferdig! Ja man e middelaldrende når man er førti. 0 Siter
Gjest ikke førti feit og ferdig enda Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 I følge ordboka betyr middelalder alderen mellom ungdom og alderdom. Og tidligere leste jeg at man ikke kunne kalles skikkelig voksen (mht meninger etc) før man var 35 (gj.snitt). Så da skulle vel middelaldrende være mellom ca 35 og 65? Eller at man tenker at er man midtveis i livet, ca 40, og så +/- 10 år = middelaldrende? Men selv om det _teorerisk_ sett er slik at en på 40 er middelaldrende, så har vi i dag mer negative oppfatningen av ordet. Det blir derfor ikke abre en betegnelse på alderen i seg selv, men sier også noe om hvordan personen tar seg ut, evt også oppførselen. Og på _denne_ bakgrunn ville jeg ha meg frabedt å bli omtalt som middelaldrende selv om 40-årsdagen er bare et oar år unna! ;-) nei nei nei, man er ikke middelaldrende før man er førti!!! Iallefall ikke så tidlig som 35 for jeg er ung og sprek som en fole;o) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 eller menn for den saks skyld. Ordet er ikke lenger i bruk. Det finnes i allefall ikke i mitt vokabular. Om noen likevel skulle finne på å kalde meg middeladrende, så har jeg mange tunge ting på skrivebordet mitt her, som jeg gladelig kaster i hodet på dem..... 0 Siter
morsan Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 eller menn for den saks skyld. Ordet er ikke lenger i bruk. Det finnes i allefall ikke i mitt vokabular. Om noen likevel skulle finne på å kalde meg middeladrende, så har jeg mange tunge ting på skrivebordet mitt her, som jeg gladelig kaster i hodet på dem..... *applaus!* 0 Siter
Amiga Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 I følge ordboka betyr middelalder alderen mellom ungdom og alderdom. Og tidligere leste jeg at man ikke kunne kalles skikkelig voksen (mht meninger etc) før man var 35 (gj.snitt). Så da skulle vel middelaldrende være mellom ca 35 og 65? Eller at man tenker at er man midtveis i livet, ca 40, og så +/- 10 år = middelaldrende? Men selv om det _teorerisk_ sett er slik at en på 40 er middelaldrende, så har vi i dag mer negative oppfatningen av ordet. Det blir derfor ikke abre en betegnelse på alderen i seg selv, men sier også noe om hvordan personen tar seg ut, evt også oppførselen. Og på _denne_ bakgrunn ville jeg ha meg frabedt å bli omtalt som middelaldrende selv om 40-årsdagen er bare et oar år unna! ;-) Jeg også. Vil ha meg frabedt det altså. *grøss* 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 førti, feit og ferdig! Ja man e middelaldrende når man er førti. Er man ikke det så! 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Dorthe er høy og slank. Ja, det var jo bare en spøk, da ;-) 0 Siter
petter smart Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 eller menn for den saks skyld. Ordet er ikke lenger i bruk. Det finnes i allefall ikke i mitt vokabular. Om noen likevel skulle finne på å kalde meg middeladrende, så har jeg mange tunge ting på skrivebordet mitt her, som jeg gladelig kaster i hodet på dem..... Du må ta det med ro. Det er ikke bra for middeladrende kvinner som deg å hisse deg slik opp. Tenk på blodtrykket. 0 Siter
Goliath Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Du må ta det med ro. Det er ikke bra for middeladrende kvinner som deg å hisse deg slik opp. Tenk på blodtrykket. he-he..... Nå ber du om det:-) 0 Siter
fresja Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Alt er relativt. Når man er ung, er forholdsvis unge damer middelaldrende, og de på 40-50 er gamle. Etterhvert som vi selv blir eldre, skyver vi grensene foran oss. De som er eldre er gamle, de som er yngre er unge. Jeg likte nok ikke å bli kalt middelaldrende som 40-åring. Nå som jeg har noen flere år på baken, sier jeg gjerne "halvgammal" om meg selv. 0 Siter
MsSophie Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Sur????!!!! Det hadde vært et understatement! 0 Siter
Gjest lene pene Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 eller menn for den saks skyld. Ordet er ikke lenger i bruk. Det finnes i allefall ikke i mitt vokabular. Om noen likevel skulle finne på å kalde meg middeladrende, så har jeg mange tunge ting på skrivebordet mitt her, som jeg gladelig kaster i hodet på dem..... Middelaldrende brukes da, om folk over 45 ca.. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 førti, feit og ferdig! Ja man e middelaldrende når man er førti. jeg vil si førti- frisk og frodig! *smil* 0 Siter
Goliath Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 jeg vil si førti- frisk og frodig! *smil* Eller førti,fin og fager....? 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Eller førti,fin og fager....? Det høres også bra ut ja 0 Siter
Gjest Jaudå! Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg er 21 og tenker at 40 + er middelaldrene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.