Gå til innhold

Hvor mange dager menstruerer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med prev.middelet p.plaster : får mens to dager etter plaster slutt...altså torsdag :)

...og mensen varer til dagen før nytt plaster...altså en 5 dager.

:)

Skrevet

før jeg begynte med p-piller: 7-9 dager

med p-piller: 5-6 dager

Men nå.... om to dager har jeg blødd i tre uker. Riktignok ikke mye (stort sett bare brunaktig utflod), frem til for to dager siden, da kom "skikkelig" mensen (er vel ikke skikkelig heller pga jeg bruker p-piller, men dere skjønner...), så håper det er helt slutt om noen dager. Disse tre ukene skyldes vel at jeg hoppet over de inaktive pillene og begynte på neste brett for å slippe mensen på skoletur. Eller fordi jeg nettopp har skiftet merke (er nå på slutten av andre brett av nytt merke)... eller en kombinasjon.

Skrevet

Ca 6 dager. Og med en syklus på bare 21-22 dager så blir det ikke mange blødningsfrie dager hver måned. :-(

Men heldivis er jeg til gjengjeld uten mensen i et års tid etter hver fødsel da. ;-)

Skrevet

Har alltid hatt lange og kraftige menstruasjoner. Vanligvis er det 7 til 8 dager. Men det hender de er opp til 11 dager, og da er jeg helt utmattet etterpå. Prøvde hormonspiral for å få mindre blødning, ble ikke helt kvitt blødningene da heller, men den hadde så sterke bivirkninger så jeg måtte ta den ut. Anbefaler ingen å bruke hormonspiral.

Hvilke bivirkninger fikk du?

Gjest vær tålmodig
Skrevet

Med vanlig spiral: 6 dager. Har fått hormonspiral for tre uker siden, og første mens etter innsettingen begynte forrige torsdag. Jeg ser ingen tegn til at det stopper å blø så langt :o( Trodde jeg skulle blø mindre nå, så jeg er nokså irritert. 1300,- rett ut av vinduet? Men det kan kanskje bli bedre etter et par måneder til får jeg håpe.

Er gjerne slik i starten, men så kan du være uten mensen..

Skrevet

Hvilke bivirkninger fikk du?

Voldsomme vannansamlinger i kroppen, og da mener jeg voldsom. Ikke bare sånn som man får før mens, men virkelig voldsom mye. Blodtrykket steig kraftig, og jeg har aldri hatt høyt blodtrykk verken før eller siden. Og jeg gikk med konstant hodepine og øresus og synsforstrrelser. Det tok bortimot et halvt år etter at jeg tok ut spiralen før det roet seg ned, og enda noen måneder før alle symptomer var borte. Tenk dere om før dere legger inn hormoner i kroppen

Skrevet

Voldsomme vannansamlinger i kroppen, og da mener jeg voldsom. Ikke bare sånn som man får før mens, men virkelig voldsom mye. Blodtrykket steig kraftig, og jeg har aldri hatt høyt blodtrykk verken før eller siden. Og jeg gikk med konstant hodepine og øresus og synsforstrrelser. Det tok bortimot et halvt år etter at jeg tok ut spiralen før det roet seg ned, og enda noen måneder før alle symptomer var borte. Tenk dere om før dere legger inn hormoner i kroppen

Hva bruker du nå da? Har lagt på meg 10 kilo, men det kan også være fordi kroppen endrer seg rundt de 30.. Har hatt to fødsler, men la ikke på meg før etter andre fødsel. Spiser som før. Blir ganske ofte hissig/sint.. er vanligvis rolig. Lurer også på om det kan være sundt for kroppen og ikke ha mensen som normalt...

Skrevet

Hva bruker du nå da? Har lagt på meg 10 kilo, men det kan også være fordi kroppen endrer seg rundt de 30.. Har hatt to fødsler, men la ikke på meg før etter andre fødsel. Spiser som før. Blir ganske ofte hissig/sint.. er vanligvis rolig. Lurer også på om det kan være sundt for kroppen og ikke ha mensen som normalt...

Alternativet var kondomer, pessar eller sterilisering. Kondomer ble det enkleste valget

Skrevet

Alternativet var kondomer, pessar eller sterilisering. Kondomer ble det enkleste valget

Jeg vil også at mannen min skal bruke kondomer, men det ønsker ikke han.. (Jeg synes også det er kjedelig å ha hormonspiral når vi ikke har sex så ofte...)

Skrevet

Jeg vil også at mannen min skal bruke kondomer, men det ønsker ikke han.. (Jeg synes også det er kjedelig å ha hormonspiral når vi ikke har sex så ofte...)

Ta en alvorlig prat med mannen din. Begge har et ansvar her, ikke bare den ene parten. Å bruke kondom er mye enklere enn å utsette kroppen for hormoner.

Skrevet

Ta en alvorlig prat med mannen din. Begge har et ansvar her, ikke bare den ene parten. Å bruke kondom er mye enklere enn å utsette kroppen for hormoner.

Ja, jeg er enig. Men det er bare det at vi ikke har sex så ofte, og jeg vet det at når han sist måtte bruke kondom ble det omtrent aldri. Men jeg ville likt å tatt ut spiralen, selv om det er fint å slippe å tenke på prevensjon i noen år...

Skrevet

Har alltid hatt lange og kraftige menstruasjoner. Vanligvis er det 7 til 8 dager. Men det hender de er opp til 11 dager, og da er jeg helt utmattet etterpå. Prøvde hormonspiral for å få mindre blødning, ble ikke helt kvitt blødningene da heller, men den hadde så sterke bivirkninger så jeg måtte ta den ut. Anbefaler ingen å bruke hormonspiral.

Jeg tåler heller ingen form for hormoner, jeg får epileptiske symptomer av dem! Og ang blødningstendensen din... jeg syns du burde undersøkes nærmere av lege dersom det ikke allerede er blitt gjort.

Skrevet

Jeg tåler heller ingen form for hormoner, jeg får epileptiske symptomer av dem! Og ang blødningstendensen din... jeg syns du burde undersøkes nærmere av lege dersom det ikke allerede er blitt gjort.

det er gjort og de finner ingenting galt. Jeg bare gleder meg til overgangsalderen! Men iflg hormontester slår den ikke inn enda

Skrevet

Tja... det er nokre år sidan sist, men i alle mine år har det vore 5. Siste dagen berre småtteri.

Skrevet

Tja... det er nokre år sidan sist, men i alle mine år har det vore 5. Siste dagen berre småtteri.

Asterix nemnde sykluslengde. Eg går 35 dagar. Har gjort det, i alle fall. Som sagt, det er ei stund sidan eg var i normal syklus... Så eg har det ganske fint, eigentleg :-)

Skrevet

Synd at du fikk så kraftige bivirkninger, men det er andre som har gode erfaringer. Derfor synes jeg det er litt drøyt når du fraråder alle å bruke den.

Skrevet

Er gjerne slik i starten, men så kan du være uten mensen..

Ja, jeg får vel prøve å holde ut litt til. Er møkk lei nå, men..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...