Gå til innhold

Veksthormon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med veksthormon?

Vi har en gutt på 12 år som er 1.33 høy og skal antageligvis begynne med dette.

Vet jeg burde ha lagt dette inn på foreldre-tenåringer kanskje, men der får man så sjelden svar.

Gjest adoptivmor til to
Skrevet

Kjenner flere med adoptivbarn som har brukt dette - med svært godt resultat. Blir fint for han å få litt mer lengde; det er ikke morsomt å være mye kortere enn de andre!

Skrevet

Kjenner flere med adoptivbarn som har brukt dette - med svært godt resultat. Blir fint for han å få litt mer lengde; det er ikke morsomt å være mye kortere enn de andre!

Du vet ikke om det er noe bivirkninger av dette? Hørte at noen kunne bli aggressive av hormonene.

Vi får vel mer informasjon etterhvert også tenker jeg, men det er ikke så greit å vite hva man skal spørre om hele tiden heller. Har prøvd å finne sider på internett, men jeg syns ikke jeg finner noen som er så veldig gode.

Det skal godkjennes av Rikshospitalet først, men legene ved lokalsykehuset har anbefalt hormonbehandling.

Gjest bøtteknotten
Skrevet

Er det her i Norge ? Barnet vårt er en god del kortere enn normalen, men vi har fått beskjed om at stimulering av vekst ikke er aktuelt. Jeg tolket det slik at bivirkningene er store.

Gjest lasse lasse liten
Skrevet

Jeg leste en gang at man kan får økt kreftfare av det. (Legen vil sikkert dysse dette ned da, hvis det er sant). Men jeg ville nok undersøkt dette nøyere først.

Skrevet

Jeg leste en gang at man kan får økt kreftfare av det. (Legen vil sikkert dysse dette ned da, hvis det er sant). Men jeg ville nok undersøkt dette nøyere først.

Fant en side som sa litt nå:

http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=3085

Det så jo ikke så ille ut, men man må ha medisinen i kjøleskap, det kan jo bli litt vanskelig på utenlandsturer og hytteturer.

Gjest adoptivmor til to
Skrevet

Er det her i Norge ? Barnet vårt er en god del kortere enn normalen, men vi har fått beskjed om at stimulering av vekst ikke er aktuelt. Jeg tolket det slik at bivirkningene er store.

Ja det er i Norge. Jeg vet om noen både i Bergen, Akershus, HEdmark og Sør Trøndelag som har fått dette tilbudet. Men barnet må ligge an til å bli under 150 cm høy ferdig utvokst. Det tas håndrøntgen for å få en pekepinn. Hormonstatus sjekkes også.

Gjest adoptivmor til to
Skrevet

Du vet ikke om det er noe bivirkninger av dette? Hørte at noen kunne bli aggressive av hormonene.

Vi får vel mer informasjon etterhvert også tenker jeg, men det er ikke så greit å vite hva man skal spørre om hele tiden heller. Har prøvd å finne sider på internett, men jeg syns ikke jeg finner noen som er så veldig gode.

Det skal godkjennes av Rikshospitalet først, men legene ved lokalsykehuset har anbefalt hormonbehandling.

De jeg har hørt om har ikke hatt bivirkninger, annet enn en del vektøkning/oppblåsthet. Dette har gått av etterat hormonbehandlingen avsluttes.

Skrevet

Ja det er i Norge. Jeg vet om noen både i Bergen, Akershus, HEdmark og Sør Trøndelag som har fått dette tilbudet. Men barnet må ligge an til å bli under 150 cm høy ferdig utvokst. Det tas håndrøntgen for å få en pekepinn. Hormonstatus sjekkes også.

Det gjelder vel jenter tror jeg. 1.50 altså.

På gutter er det faktisk under 1.65.

Deilig å høre at bivirkningene er små.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...