Gjest Hva gjør jeg nå da? Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg pleier lage røren selv, men i dag kjøpte jeg pannekakerøren fra Toro. Jeg steker dem som vanlig - med olje i pannen - men de sitter fast hver eneste en! Andre som har dårlig erfaring med å steke kjøpe-røre? 0 Siter
Hamon Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Nei, aldri hatt det. Ta mer smør/olje i pannen da 0 Siter
Excelsion Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Bruker aldri verken smør eller olje jeg. Sitter aldri fast.. Bruk ei teflon panne.. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg måtte slutte med olje pga samme problem. Med smør så gikk stekinga som en lek. Måtte bytte ut olja i røra med smør også, SELV OM jeg har ny teflonpanne. 0 Siter
amber sun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jeg bruker alltid kjøperøre. De sitter ikke fast. Men jeg bruker ikke olje til pannekaker, da. Melange funker best 0 Siter
amber sun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Husker jeg prøvde noen ganger med Olivero stekesmør, det funket ikke til pannekaker og vafler. Oljen i smøret ødela, så det er nok olje og sånn røre som ikke går sammen. Vil jeg tro. Prøv med smør, heller. 0 Siter
Gjest Hva gjør jeg nå da? Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Men da får jeg heller lage min egen røre. Jeg vil nemlig bruke minst mulig smør, og isteden bruke olje, av helsemessige årsaker. Litt har jeg da lært om kosthold etterhvert! 0 Siter
Gjest Mikronesia Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Men da får jeg heller lage min egen røre. Jeg vil nemlig bruke minst mulig smør, og isteden bruke olje, av helsemessige årsaker. Litt har jeg da lært om kosthold etterhvert! Kalorimessig er det vel ikke bedre å bruke olje enn smør... Men oljen er jo sunnere uansett... Jeg syns ikke pannekaker er skikkelig middag, men mer dessert. Men smør gir vel bedre smak enn olje? 0 Siter
Gjest tukl ikke med pannekaka Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Men da får jeg heller lage min egen røre. Jeg vil nemlig bruke minst mulig smør, og isteden bruke olje, av helsemessige årsaker. Litt har jeg da lært om kosthold etterhvert! Hvis du har lært så mye er vel det beste å ikke lage pannekaker. Ærlig talt - hovedbetanddelen av vårt kosthold består av sunn og næringsrik mat, lite fett, osv, men når vi skal ha pannekaker, da skal vi ha pannekaker og ikke noen grusomme erstatninger. Det må jo smake grusomt med pannekaker stekt i olje... grøss og gru. 0 Siter
Soria Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Om du tenker sunn kost så lager du ikke pannekaker heller. Hva bruker du forresten oppå dem, råkost? 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Hvis du har lært så mye er vel det beste å ikke lage pannekaker. Ærlig talt - hovedbetanddelen av vårt kosthold består av sunn og næringsrik mat, lite fett, osv, men når vi skal ha pannekaker, da skal vi ha pannekaker og ikke noen grusomme erstatninger. Det må jo smake grusomt med pannekaker stekt i olje... grøss og gru. JA til mere smør i maten! ;o) 0 Siter
amber sun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 JA til mere smør i maten! ;o) Jepp! Skriver under på den Mat skal smake godt... (husker med gru de årene min mor skulle spise bare fettfritt...det var skikkelig trist å se henne steke fisk _uten_ fett i panna, for fett var jo fy. Hun spiste tørr, fettfri mat. Vi grøsset. (Vi fikk ordentlig mat, altså) Heldigvis ble det slutt på det ) 0 Siter
amber sun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Men da får jeg heller lage min egen røre. Jeg vil nemlig bruke minst mulig smør, og isteden bruke olje, av helsemessige årsaker. Litt har jeg da lært om kosthold etterhvert! Hvis det er problemet, syns jeg ikke du skulle lage pannekaker engang. Men lager du pannekaker, lag det heller sjelden, og med smør i. Så det blir pannekaker, og ikke pannekakeerstatning a la kaffeerstatning i krigen 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Jepp! Skriver under på den Mat skal smake godt... (husker med gru de årene min mor skulle spise bare fettfritt...det var skikkelig trist å se henne steke fisk _uten_ fett i panna, for fett var jo fy. Hun spiste tørr, fettfri mat. Vi grøsset. (Vi fikk ordentlig mat, altså) Heldigvis ble det slutt på det ) Når mannen her i huset steker flesk til pannekakene, så steker han flesket i smør også han. Skal man spise pannekaker, så får man glemme slankingen for en stund. 0 Siter
amber sun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Når mannen her i huset steker flesk til pannekakene, så steker han flesket i smør også han. Skal man spise pannekaker, så får man glemme slankingen for en stund. Det er da klart. Lager jeg egg og bacon til frokost, så steker jeg baconet i melange. Ska det ver, så ska det ver... (det er ikke ofte vi har egg og bacon, da, men når vi har det skal det være ekte egg og bacon. ) 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Det er da klart. Lager jeg egg og bacon til frokost, så steker jeg baconet i melange. Ska det ver, så ska det ver... (det er ikke ofte vi har egg og bacon, da, men når vi har det skal det være ekte egg og bacon. ) Kjenner det rummler i magen jeg;o) 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 jeg har aldri brukt kjøperøre så det veit jeg ikke, men jeg bruker alltid olje til å steike pannekaker. Så lenge du bruker solsikkeolje og ikke extra vergine olivenolje så setter ikke oljen smak. Kan bare huske at det satte seg fast en gang jeg brukte en helt ny jernpanne...... 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 jeg har aldri brukt kjøperøre så det veit jeg ikke, men jeg bruker alltid olje til å steike pannekaker. Så lenge du bruker solsikkeolje og ikke extra vergine olivenolje så setter ikke oljen smak. Kan bare huske at det satte seg fast en gang jeg brukte en helt ny jernpanne...... Man skal vel egentlig ikke steke i extra virgin. Den skal helst ikke varmes opp. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Man skal vel egentlig ikke steke i extra virgin. Den skal helst ikke varmes opp. jeg trodde det var ganske tydelig at jeg skrev at man ikke skulle steike i extra vergine? 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 jeg trodde det var ganske tydelig at jeg skrev at man ikke skulle steike i extra vergine? Sorry, der kan du se hvor for jeg leser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.