Gå til innhold

I konflikt med nærmeste nabo :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjett om jeg er lei av å bo i borettslag! Jeg bor i øverste egt. og deler oppgang med en kvinne og hennes 8 år gamle barn. Jeg har bodd her i ett år nå. Hun virker som en ganske utilnærmelig person, men jeg har da heller ikke hatt behov for å ha privat kontakt med de som bor her. Men etter at jeg spurte om hun kunne slutte å sette søppelposer utenfor døra si, har hun sluttet å hilse på meg. Jeg må være mye ute på plassen p.g.a. jeg har små barn, og der er hun også. Når jeg sier "hei" snur hun ryggen til meg og prater til de andre. Dette er en voksen kvinne på 40 år! Så jeg må si jeg fordundrer meg over slikt ubehøvlet opptreden. Jeg ringte på hos henne i stad for å snakke med henne, fordi jeg synes det er trist å ha det slik. Men jeg fikk ikke sagt et ord. Istedet sjelte hun meg ut fordi jeg hadde latt barna mine gå ut kl 8.30 på en søndagsmorgen, og forstyrret søvenen hennes! Deretter smalt hun igjen døra. Jeg synes det er frytkelig trist å ha det slik, men føler vel at jeg har gjort mitt. I et halvt år når har jeg tatt med meg hennes søppelposer, eller de besøkende jeg har hatt har tatt de med. Jeg har fått kommentarer pga søppellukt. Posene har ligget der over natten. Jeg synes det er unødvendig. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, siden hun ikke vil prate med meg. Oppførselen hennes når vi er ute på lekeplassen her, grenser til mobbing. Gode råd tas imot med stor takk!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Clue1365380406

5

• musikeren

4

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sånne folk kan man nesten ikke gjøre annet enn å le av. Gjerne slik at de hører og ser det.

"............................"

Skrevet

Damen oppfører seg som en fjortis, jo! Jeg er enig med Prozak. Det beste er å le av det hele. Sikkert vanskelig hvis hun får de andre naboene med på mobbinga, men sannsynligvis ser vel de også det samme som du ser, nemlig en voksen dame som oppfører seg som en idiot.

Prøv å overse henne du. Det roer seg sikkert hvis hun ser at du ikke bryr deg.

Skrevet

Sånne folk kan man nesten ikke gjøre annet enn å le av. Gjerne slik at de hører og ser det.

Ikke ofte jeg treffer på den typen mennesker. Hvordan kan mennesker bli slik??

Ang. barn ut på søndagsmorgen. Jeg har to morgenfugler som elsker å være ute. Er det for tidlig å la de få gå ut kl. 8.30? Er dette en fangeleir?

Og er jeg kverulerende fordi jeg tok opp det med søppelposer? Hun sier de ikke lukter, men da kan hun vel ha de i leiligheten sin??

Skrevet

Helt klart unødvendig og dårlig oppførsel av henne!

Både det å sette søppelposer utenfor døra, og det å behandle deg slik. Enkelte tåler ikke at man sier fra om de mest selvsagte ting.

Når det er sagt så synes jeg det er ubetenksomt av deg å slippe ungene ut så tidlig på en søndagsmorgen.

Hater å bli vekket av ungeskrik og bråk selv jeg! Det er ikke alle som MÅ stå opp tidlig i helgene, vet du.

Skrevet

Ang. barn ut på søndagsmorgen. Jeg har to morgenfugler som elsker å være ute. Er det for tidlig å la de få gå ut kl. 8.30? Er dette en fangeleir?

Og er jeg kverulerende fordi jeg tok opp det med søppelposer? Hun sier de ikke lukter, men da kan hun vel ha de i leiligheten sin??

JA, det er for tidlig å slippe ungene ut når klokka ikke er mer enn 8.30.

Det er ikke dermed sagt at det er en fangeleir, men det går an å ta hensyn til andre. Sikkert flere enn henne som reagerer på det.

Synes ikke du kverulerer når det gjelder søppelposene. Ikka mange som hadde godtatt den lukta i oppgangen fordi naboen ikke gidder å gå ut med dem selv.

Skrevet

Jeg syntes nok kanskje at du også burde ta litt hensyn når du forventer at hun skal gjøre det. Selv prøver jeg å holde poden inne til kl.10.00 på søndager. Og søppelposer i gangen vill jeg også hatt med frabedt.

Skrevet

La posene stå, hold ut med lukta. Den sprer seg snart nedover i etasjene også. Klag til styret i boretslaget, da må de vel kunne gjøre noe.

Skrevet

"Hvordan kan mennesker bli slik??"

Vanskelig å si. Noen mennesker virker rett og slett som om de har bestemt seg i begynnelsen av livet for å være drittsekker mot enkelte. Slike folk oppfører seg gjerne helt ok mot andre enn sine utvalgte hatobjekter.

"Er det for tidlig å la de få gå ut kl. 8.30?"

Nei, det er det ikke. Man kan selfølgelig si i fra hvis ungene lager for mye bråk så tidlig på morgenen, men det kan man da gjøre på en intelligent, voksen måte.

"Og er jeg kverulerende fordi jeg tok opp det med søppelposer?"

Selfølgelig ikke. Kan ikke tenke meg at det er tillatt - man har vel normale regler for behandling av avfall i gården?

Skrevet

La posene stå, hold ut med lukta. Den sprer seg snart nedover i etasjene også. Klag til styret i boretslaget, da må de vel kunne gjøre noe.

Hun har ikke søpla der lenger etter at jeg spurte henne om hun kunne la være, men nå hater hun meg og snur ryggen til meg når jeg sier her. Veldig trivelig! Grrr......

Gjest på landet gudskjelov
Skrevet

JA, det er for tidlig å slippe ungene ut når klokka ikke er mer enn 8.30.

Det er ikke dermed sagt at det er en fangeleir, men det går an å ta hensyn til andre. Sikkert flere enn henne som reagerer på det.

Synes ikke du kverulerer når det gjelder søppelposene. Ikka mange som hadde godtatt den lukta i oppgangen fordi naboen ikke gidder å gå ut med dem selv.

I alle dager, dette er første gang jeg hører at barna ikke kan gå ut kl. 0830!! Tror jeg hadde blitt gal av å bo så tett innpå folk at man til og med må tenke på sånt!

Mine barn står opp kl. 6 uansett om det er hverdag eller fridag, og de går ut allerede i 7-8 tiden.

Skrevet

Helt klart unødvendig og dårlig oppførsel av henne!

Både det å sette søppelposer utenfor døra, og det å behandle deg slik. Enkelte tåler ikke at man sier fra om de mest selvsagte ting.

Når det er sagt så synes jeg det er ubetenksomt av deg å slippe ungene ut så tidlig på en søndagsmorgen.

Hater å bli vekket av ungeskrik og bråk selv jeg! Det er ikke alle som MÅ stå opp tidlig i helgene, vet du.

Fint med tilbakemelding. Takk. Jeg skal forsøke å holde de inne til 10 :-) Og ingen sure miner heller

Skrevet

Stakkar deg!

Du får heve deg over den slags oppførsel og overse henne.

Skrevet

I alle dager, dette er første gang jeg hører at barna ikke kan gå ut kl. 0830!! Tror jeg hadde blitt gal av å bo så tett innpå folk at man til og med må tenke på sånt!

Mine barn står opp kl. 6 uansett om det er hverdag eller fridag, og de går ut allerede i 7-8 tiden.

Ja, det kan du takke Gud for! Jeg savner å bo i hus :-(

Skrevet

Ja, det kan du takke Gud for! Jeg savner å bo i hus :-(

Takke gud for nei!. Det kan en takke seg selv for nemlig.

Skrevet

Jeg bor med naboer nært innpå, som alle har småbarn.

Er IKKE så begeistra når de slipper dem ut tidlig på morgenen.

Ja, man pleier å ta hensyn til sånt, akkurat som man tar hensyn når det gjelder å spille høy musikk, bråke ute på kveldstid osv.

Det må jo vi som ikke har småunger tenke på!

Gjest på landet gudskjelov
Skrevet

Jeg bor med naboer nært innpå, som alle har småbarn.

Er IKKE så begeistra når de slipper dem ut tidlig på morgenen.

Ja, man pleier å ta hensyn til sånt, akkurat som man tar hensyn når det gjelder å spille høy musikk, bråke ute på kveldstid osv.

Det må jo vi som ikke har småunger tenke på!

Jeg må si jeg er ganske sjokkert her. Hadde det vært et hundespann, men barn!! Skal ikke barn få lov til å være ute klokken 8 i helgene???? Det høres sykt ut.

Skrevet

Jeg må si jeg er ganske sjokkert her. Hadde det vært et hundespann, men barn!! Skal ikke barn få lov til å være ute klokken 8 i helgene???? Det høres sykt ut.

Nei, sånn er det. Dette er straffen for at mannen min fant seg en annen og bedre kvinne, og jeg ble alenemor til barn på 1 og 3 år. Han bor selvsagt i hus......

Skrevet

Henne får du bare drite i. Det er mange slike. Ikke bry deg om henne og snakk med andre i steden. Man kan ikke komme overrens med alle.

Dog vil jeg si at jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde bodd et sted hvor ungene ble sluppet ut kl 8.30 på søndag. Her er i hvert fall ingen unger ute før klokka 13 i helgene. Det er jo de dagene alle kan ta det med ro og slappe av om morgenen. Har du ikke hørt om regelen etter kirketid ;o) Den blir faktisk praktisert enda. Jeg har bodd i borettslag hele mitt liv og er vant med alle regler, både skrevne og uskrevne.

Dessuten er det helt normalt å sette søple ut i oppgangen over natta. Så¨jeg synes ikke du hadde grunn til å snakke til henne ang det. Hvis de blir stående der i flere dager er det annerledes.

Skrevet

Henne får du bare drite i. Det er mange slike. Ikke bry deg om henne og snakk med andre i steden. Man kan ikke komme overrens med alle.

Dog vil jeg si at jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde bodd et sted hvor ungene ble sluppet ut kl 8.30 på søndag. Her er i hvert fall ingen unger ute før klokka 13 i helgene. Det er jo de dagene alle kan ta det med ro og slappe av om morgenen. Har du ikke hørt om regelen etter kirketid ;o) Den blir faktisk praktisert enda. Jeg har bodd i borettslag hele mitt liv og er vant med alle regler, både skrevne og uskrevne.

Dessuten er det helt normalt å sette søple ut i oppgangen over natta. Så¨jeg synes ikke du hadde grunn til å snakke til henne ang det. Hvis de blir stående der i flere dager er det annerledes.

HVA??????????skal jeg holde barna inne til 13? håper dette innlegget bare er ment for å provosere?? Og hva er alt dette tullpratet om kirketid?

Barna mine elsker å være ute og leke. De står opp kl. 6.30 om morgenen. Helt uaktuelt at jeg kommer til å holde de inne til 13. HerreGud! Du har tydeligvis ikke barn. Håper du ikke velger å få noen heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...