Gå til innhold

I konflikt med nærmeste nabo :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart ungene må få gå ut. Bare unngå rop og springing i trappen så tidlig. Skjønner at du blir frustrert og lei. jeg har en nabo som ikke snakker til meg etter at jeg ba henne holde hundene sine i bånd og ikke la dem springe løse i min hagen...

..Noen mennesker er bare sånn; tåler ikke å få høre noe som helst.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Clue1365380406

5

• musikeren

4

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Henne får du bare drite i. Det er mange slike. Ikke bry deg om henne og snakk med andre i steden. Man kan ikke komme overrens med alle.

Dog vil jeg si at jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde bodd et sted hvor ungene ble sluppet ut kl 8.30 på søndag. Her er i hvert fall ingen unger ute før klokka 13 i helgene. Det er jo de dagene alle kan ta det med ro og slappe av om morgenen. Har du ikke hørt om regelen etter kirketid ;o) Den blir faktisk praktisert enda. Jeg har bodd i borettslag hele mitt liv og er vant med alle regler, både skrevne og uskrevne.

Dessuten er det helt normalt å sette søple ut i oppgangen over natta. Så¨jeg synes ikke du hadde grunn til å snakke til henne ang det. Hvis de blir stående der i flere dager er det annerledes.

Vanlig å sette ut søpla?? Håper du har skrevet dette for å provosere...

Etter min mening er det direkte ufint å sette søpla ut i oppgangen. Gidder du ikke gå ut med den, kan den heller stå og stinke i din egen leilighet fremfor å forpeste oppgangen!

Og barn må da kunne leke ute tidligere enn kl 13! Glade barn gir lyd fra seg, og naboer må akseptere det!

Skrevet

HVA??????????skal jeg holde barna inne til 13? håper dette innlegget bare er ment for å provosere?? Og hva er alt dette tullpratet om kirketid?

Barna mine elsker å være ute og leke. De står opp kl. 6.30 om morgenen. Helt uaktuelt at jeg kommer til å holde de inne til 13. HerreGud! Du har tydeligvis ikke barn. Håper du ikke velger å få noen heller.

Ro ned geværet, frøken.

Hun fortalte jo bare om åssen det var i nabolaget.

Ikke på noen måte sa hun at du var nødt å gjøre det samme som hennes naboer synes er tingen :-)

Skrevet

HVA??????????skal jeg holde barna inne til 13? håper dette innlegget bare er ment for å provosere?? Og hva er alt dette tullpratet om kirketid?

Barna mine elsker å være ute og leke. De står opp kl. 6.30 om morgenen. Helt uaktuelt at jeg kommer til å holde de inne til 13. HerreGud! Du har tydeligvis ikke barn. Håper du ikke velger å få noen heller.

Jeg har tre og søndagsmorgener har de kost seg inne alle sammen.

Helt sant det. Har du virkelig ikke hørt om at det skal være stille til etter kirketid. Det praktiseres i mange borettslag enda.

Skrevet

Vanlig å sette ut søpla?? Håper du har skrevet dette for å provosere...

Etter min mening er det direkte ufint å sette søpla ut i oppgangen. Gidder du ikke gå ut med den, kan den heller stå og stinke i din egen leilighet fremfor å forpeste oppgangen!

Og barn må da kunne leke ute tidligere enn kl 13! Glade barn gir lyd fra seg, og naboer må akseptere det!

Glade barn gjør ikke naboer glade om morgenen. Akkurat som glade fester ikke gjør barnefamilier glade om natta. Flytt på landet hvis du tror det.

Skrevet

Jeg må si jeg er ganske sjokkert her. Hadde det vært et hundespann, men barn!! Skal ikke barn få lov til å være ute klokken 8 i helgene???? Det høres sykt ut.

Er du virkelig sjokkert over at folk ikke liker at det er unger ute kl 8 om morran? Skrik og skrål så tidlig er ikke det jeg ønsker å våkne av tidlig på en fridag!

Det kalles å ta hensyn å holde ungene inne til litt seinere!

Det er ikke sykt i det hele tatt i mine øyne.

JEG tar tross alt hensyn til småbarnsfamiliene når jeg lar være å bråke på kveldene.

Det kunne jeg fint ha gjort hvis jeg mente at jeg og min familie sto i sentrum for alt, som du visst mener.

Det er snakk om å gi litt begge veier.

Skrevet

Er du virkelig sjokkert over at folk ikke liker at det er unger ute kl 8 om morran? Skrik og skrål så tidlig er ikke det jeg ønsker å våkne av tidlig på en fridag!

Det kalles å ta hensyn å holde ungene inne til litt seinere!

Det er ikke sykt i det hele tatt i mine øyne.

JEG tar tross alt hensyn til småbarnsfamiliene når jeg lar være å bråke på kveldene.

Det kunne jeg fint ha gjort hvis jeg mente at jeg og min familie sto i sentrum for alt, som du visst mener.

Det er snakk om å gi litt begge veier.

Det går nok på det samme som samfunnet generelt.

A-døgnrytme er det eneste gode, det mest givende og det alle bør trakte etter til enhver tid.

Og dermed aldri protestere mot.

Skrevet

Det er i møte med sånne mennesker det er vanskelig å holde på forsetter som har med å være et medmenneske å gjøre. En ønsker jo gjerne i utgangspunktet å være et ålreit menneske som sprer positivitet rundt seg. Samtidig er det å være et medmenneske også å kunne si ifra, både om bra og dårlige ting. Det funker for mange, men av og til møter vi mennesker som er så lite sjølreflekterte og utrygge at de oppfatter det meste som et personangrep. Hva gjør en med sånne? Ikke lett. Ihvertfall hjelper det å vite at en har prøvd å ordne ting på en ordentlig måte.

Skrevet

Henne får du bare drite i. Det er mange slike. Ikke bry deg om henne og snakk med andre i steden. Man kan ikke komme overrens med alle.

Dog vil jeg si at jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde bodd et sted hvor ungene ble sluppet ut kl 8.30 på søndag. Her er i hvert fall ingen unger ute før klokka 13 i helgene. Det er jo de dagene alle kan ta det med ro og slappe av om morgenen. Har du ikke hørt om regelen etter kirketid ;o) Den blir faktisk praktisert enda. Jeg har bodd i borettslag hele mitt liv og er vant med alle regler, både skrevne og uskrevne.

Dessuten er det helt normalt å sette søple ut i oppgangen over natta. Så¨jeg synes ikke du hadde grunn til å snakke til henne ang det. Hvis de blir stående der i flere dager er det annerledes.

Man setter da ikke søppel utenfor døren når man deler oppgang med flere??? Og holde ungene inne til kl 13? Hehehe.

Skrevet

Man setter da ikke søppel utenfor døren når man deler oppgang med flere??? Og holde ungene inne til kl 13? Hehehe.

Jo, det gjør vi her og alle andre steder jeg har bodd før. Nå er det ungene som har gått ut med søppla her og jeg kan ikke sende dem ut etter de har lagt seg.

Jeg skal love det hadde blitt baluba hvis noen av ungene hadde vært ute så tidlig. Lørdag er de tidligere ute. Ungene har gått på besøk til hverandre men da har det vært avtalt på forhånd.

Og så er mange av ungene vært ute til klokka 12 om kvelden i sommer. Det har også falt noen tungt om hjertet og det har vært klager.

Skrevet

Hvor lenge har hun våknet til dine unger hver lørdag og søndag, da? Hvis du slipper de ut 8:30 begge dagene, hver helg, kan det hende hun er dritt lei deg.

Enig i at man ikke setter søppel i gangen, men når du ikke tar hensyn til henne, tar ikke hun til deg heller.

Skrevet

Det er i møte med sånne mennesker det er vanskelig å holde på forsetter som har med å være et medmenneske å gjøre. En ønsker jo gjerne i utgangspunktet å være et ålreit menneske som sprer positivitet rundt seg. Samtidig er det å være et medmenneske også å kunne si ifra, både om bra og dårlige ting. Det funker for mange, men av og til møter vi mennesker som er så lite sjølreflekterte og utrygge at de oppfatter det meste som et personangrep. Hva gjør en med sånne? Ikke lett. Ihvertfall hjelper det å vite at en har prøvd å ordne ting på en ordentlig måte.

Oj, for noen begingede ord! :-) Det er som om jeg skulle ha sagt deg selv.Jeg forsøker alltid å møte omverden med vennlighet, kjærlighet og sympati, og forventer faktisk det samme fra andre.Min moral springer ut fra indre erfaring. Gjennom egen smerte og lidelse, glede og skjønnhet, har jeg lært hva som er ondt og godt. Er du gift?

Skrevet

Jeg har tre og søndagsmorgener har de kost seg inne alle sammen.

Helt sant det. Har du virkelig ikke hørt om at det skal være stille til etter kirketid. Det praktiseres i mange borettslag enda.

Og når i all verden går du i kirken da? Barn på 2 og 4 år koser seg ikke om morgenen. De er aktive og vil ut og leke.

Skrevet

Oj, for noen begingede ord! :-) Det er som om jeg skulle ha sagt deg selv.Jeg forsøker alltid å møte omverden med vennlighet, kjærlighet og sympati, og forventer faktisk det samme fra andre.Min moral springer ut fra indre erfaring. Gjennom egen smerte og lidelse, glede og skjønnhet, har jeg lært hva som er ondt og godt. Er du gift?

Nope. Jeg er umulig å leve sammen med;-)

Skrevet

Herlig! Det er jeg og! :-) Hvor gammel er du? Alder? Kan jeg få sende deg mailadressen min? Vi trenger jo ikke leve sammen. Kan bare ha masse uforpliktende sex og plage vettet av naboene våre :-)

Skrevet

He, he....så jeg både spurte etter alder og hvor gammel du var :-) Ble litt overivrig her nå. Hvorfor kaller du deg musikeren? Mine største lidenskaper her i livet er musikk og film. Er i Ketih Jarret fasen min nå, he, he.....Hører på ham nå. Fantastisk musikk!

Skrevet

Og når i all verden går du i kirken da? Barn på 2 og 4 år koser seg ikke om morgenen. De er aktive og vil ut og leke.

Jeg har aldri gått i kirken. Med kos om morgenen tenker jeg mer på å ligge i senga og se på tv sammen eller lese en god bok og deretter spise frokost sammen.

Ungene dine får vel ikke alltid lov til å gjøre som de vil og en dag i uka kan du ta hensyn til naboene og vente med å sende dem ut.

Skrevet

Da synes jeg at du skulle ta ungene dine med ut da, vær stille i trappa når dere går. Ta dem med deg i parken med lekeplass i og bråk der.

Men ikke la dem herje i bakgården/trappene/gangene en søndags morgen. Da hadde jeg frest til deg jeg også.

Om søpla bare står over natta er det vel ikke noe problem, men om den står i dagesvis og lager lukt så hadde jeg klagd til borettslagets styre.

En annen sak er at jeg synes ikke din nabo oppfører seg slik gode naboer skal gjøre. Man må gjerne være uenige, men man må kunne utveksle meninger på et saklig nivå, og man må kunne hilse pent på de man ikke liker eller vil omgås også.

Skrevet

Jeg har aldri gått i kirken. Med kos om morgenen tenker jeg mer på å ligge i senga og se på tv sammen eller lese en god bok og deretter spise frokost sammen.

Ungene dine får vel ikke alltid lov til å gjøre som de vil og en dag i uka kan du ta hensyn til naboene og vente med å sende dem ut.

Jeg skal selvsagt ta hensyn. Skal holde de lenger inne neste gang de er her. De er hos meg annenhver uke.

Skrevet

Jeg skal selvsagt ta hensyn. Skal holde de lenger inne neste gang de er her. De er hos meg annenhver uke.

Jeg foreslår at du gjør som skorpionfisken foreslår. Ta med ungene til nærmeste offentlige lekeplass. Det er forøvrig en fin lekeplass i Frognerparken og i Sofienbergparken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...