Gå til innhold

Søndagsfred

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det skulle vel heller vært sånn at man oppfordret folk til å ta i bruk sirkelsagen under klokkeklangen.

Det er jo ikke særlig hensynsfullt å bjelle med de bjellene da. Mannen min bodde et stykke fra kirken før og det var skikkelig irriterende, det verste var at de ikke var så nære naboer engang.

Det er som å bo ved jernbanen tror jeg, du venner deg til det meste:)

Men en hel time om gangen blir litt mye. Trøsten er at det skjer bare 2 ganger i året.

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

25

• Dorthe

15

• musikeren

14

• morsan

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er som å bo ved jernbanen tror jeg, du venner deg til det meste:)

Men en hel time om gangen blir litt mye. Trøsten er at det skjer bare 2 ganger i året.

Når vi bodde i blokk så hadde vi både flytrafikk rett over hodet og jernbanen rett under beina.

Det er helt sant at vi hørte det ikke etterhvert.

Skrevet

Når vi bodde i blokk så hadde vi både flytrafikk rett over hodet og jernbanen rett under beina.

Det er helt sant at vi hørte det ikke etterhvert.

AHA! Nå skjønner jeg hvordan du skadet hørselen din slik at du ikke lenger hører sirkelsaga til gubben på søndagsmorgenen! ;-)

Skrevet

AHA! Nå skjønner jeg hvordan du skadet hørselen din slik at du ikke lenger hører sirkelsaga til gubben på søndagsmorgenen! ;-)

Du skal ikke spøke med de hørselsskadde :)

Jeg har faktisk nedsatt hørsel, men det kommer av sykdom.

Skrevet

Du skal ikke spøke med de hørselsskadde :)

Jeg har faktisk nedsatt hørsel, men det kommer av sykdom.

Litt rart da at sier at gubbens saging ikke bråkte så mye fordi DU ikke hørte noe! *LOL*

Skrevet

Litt rart da at sier at gubbens saging ikke bråkte så mye fordi DU ikke hørte noe! *LOL*

Tror ikke jeg er mer hørselsskadet enn naboene, som er godt over pensjonsalder.

Jeg hører gresshoppene det gjør sikkert ikke de :)

Har vel skjønt at jeg får be gubben skjerpe seg neste søndag :)

Skrevet

Tror ikke jeg er mer hørselsskadet enn naboene, som er godt over pensjonsalder.

Jeg hører gresshoppene det gjør sikkert ikke de :)

Har vel skjønt at jeg får be gubben skjerpe seg neste søndag :)

*he he*

Apropos gresshoppene: Min manns onkel beklaget seg en gang over at "fremskrittet" samfunnet, med utbygginger, forurensing etc, hadde ført til at det ikke lenger fantes gresshopper. Da han var ung, hørte man gresshoppene, men når var det helt slutt på det.

Denne uttalelsen kom mens vi alle sto utendørs en sommerkveld, og gresshoppelyden var så høy at det nesten var plagsomt! :-)

Han trodde vi bare tullet med ham da vi fortalte det! :-) Snakk om selvinnsikt!

Skrevet

*he he*

Apropos gresshoppene: Min manns onkel beklaget seg en gang over at "fremskrittet" samfunnet, med utbygginger, forurensing etc, hadde ført til at det ikke lenger fantes gresshopper. Da han var ung, hørte man gresshoppene, men når var det helt slutt på det.

Denne uttalelsen kom mens vi alle sto utendørs en sommerkveld, og gresshoppelyden var så høy at det nesten var plagsomt! :-)

Han trodde vi bare tullet med ham da vi fortalte det! :-) Snakk om selvinnsikt!

:o)

Skrevet

"Regelen her gjelder ikke motorrace på bane, flygestevner, travløp, galoppløp, veddeløp og profesjonelle sportskonkurranser og sportsstevner".

Ja dette bråker ihvertfall ikke :)

Det står i paragrag 3

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Skrevet

He,he, dette var ganske gøy. Dersom du ikke ble kraftig provosert av mitt første innlegg (som alle disse andre svarene kommer fra), så bør du tenke over skrivemåten din, for du høres veldig provosert og sint ut. Les igjennom innlegget mitt en gang til, det første jeg svarte på. Det står ikke noe der som tilsier at du skal reagere som du gjør. Dessverre må jeg skuffe deg, jeg er ingen kverulant :-) Enten har du hatt en dårlig dag, eller så blander du sammen flere innlegg her.

"At du jobber om natten er ditt valg, alle naboene skal da ikke være stille hele dagen likevel! Hva når du jobber natt til lørdag da? Skal alle være stille hele lørdagen også da? Men hvis naboen din starter sirkelsaga kl 8 hver søndag, så kan du da gå bort og forklare situsjonen, og spørre om han kan vente til kl 11, fordi du jobber nattevakter? Men å kreve at han skal være stille hele dagen synes jeg er høyst urimelig!"

dette er ditt første innlegg!

Der du skriver at det er mitt valg om jeg jobber natt eller ikke....

Det er du som legger ord i min munn og sier at jeg vil ha det stille hele dagen!

Jeg er hverken provosert eller annet! Og kansje du skulle tenke litt på din egen skrivemåte?

Skrevet

"Det er viktig å ta hensyn til sine medmennesker" skriver du... I dette inngår det vel også da å respektere kirketider?

Nei. Det eneste som inngår er at man tar hensyn den ene dagen i uka hvor folk flest har fri, og hvor folk flest vil unngå tjas og mas.

Jeg er klar over at dette opprinnelig har med kirken og kirketidene å gjøre, men for meg har det ingen relevans.

Det relevante er at vi har 1 dag i uka hvor folk kan få seg en velfortjent hvil uten bråk fra omgivelsene.

Skrevet

Det verste eksemplet jeg har opplevd er en tidligere nabo som satte i gang vedsaging klokka 8 akkurat den søndagen etter at vi hadde stilt klokka om våren!!!

Så det FØLTES selvsagt som om klokka var 7...

MAKAN!

Ett ord rinner meg særlig i hu... Idiot. Ja, for da er en ganske idiot når en ikke har mer omløp i huet. Jeg hadde blitt fly forbanna.

Skrevet

Det holder nok ikke å prøve å gjøre dette til en tullesak om kirketider.

Vi har en praksis der det meste av offentlig og privat virksomhet er delt inn i hverdager og helg, der lørdag står i en slags mellomstilling mellom hverdag og helg.

På hverdager er offentlige tjenester bredt tilgjengelig, på helgedager ikke. På hverdager kjører kollektivtransporten full rulle, på helgedager ikke. Legekontoret er åpent på hverdager, på helgedager ikke. Skoleelever og studenter er i sving på hverdager, på helgedager ikke. Butikker er åpne på hverdager, på helgedager ikke. Jeg trenger ikke ramse opp flere eksempler.

Altså har majoriteten av befolkningen fri på samme dag. Da er det jaggu meg drøyt at naboen kjører i gang sirkelsaga på morrakvisten!

Når skal denne bråkete jobben gjøres da? Folk jobber jo hele uka, lørdag er det rengjøring innendørs, handling og en hel masse som må gjøres når butikkene er åpne.

Det er ikke det at folket er så jævlig kristne at de forlanger ro, det er det at de er fyllesyk og skal sove ut rusen.

Jeg må sage ved og klippe plen på søndag, sånn er det bare. Og jeg er i stand til det siden jeg ikke har vært på fylla på lørdagen.

Skrevet

Når skal denne bråkete jobben gjøres da? Folk jobber jo hele uka, lørdag er det rengjøring innendørs, handling og en hel masse som må gjøres når butikkene er åpne.

Det er ikke det at folket er så jævlig kristne at de forlanger ro, det er det at de er fyllesyk og skal sove ut rusen.

Jeg må sage ved og klippe plen på søndag, sånn er det bare. Og jeg er i stand til det siden jeg ikke har vært på fylla på lørdagen.

Å.

Skrevet

Fra mandag til fredag mellom klokka 8-22 og på lørdag mellom 8-23. Søndag skal det være stille. Jeg skjønner ikke vilken rus du snakker om for jeg ruser meg ikke og mange med meg her inne.

Skrevet

Nei. Det eneste som inngår er at man tar hensyn den ene dagen i uka hvor folk flest har fri, og hvor folk flest vil unngå tjas og mas.

Jeg er klar over at dette opprinnelig har med kirken og kirketidene å gjøre, men for meg har det ingen relevans.

Det relevante er at vi har 1 dag i uka hvor folk kan få seg en velfortjent hvil uten bråk fra omgivelsene.

Altså, du ser ikke på kirkegjengere som dine medmennesker?

Skrevet

Altså, du ser ikke på kirkegjengere som dine medmennesker?

Jeg sier at jeg ikke tar noe mer hensyn til dem enn mine andre medmennesker som vil slappe av i rolige omgivelser denne ene dagen i uka.

Dine svar tyder på at du ikke er spesielt intelligent, så jeg avslutter denne diskusjonen med deg.

Det er grenser for hva jeg bruker tid på.

Skrevet

Min sovner fort om kvelden men om morgenen våkner han lett. Og blir skikkelig grinete hvis noen forstyrrer ham tidlig.

Mon tro hvor han har det fra?

Skrevet

Jeg sier at jeg ikke tar noe mer hensyn til dem enn mine andre medmennesker som vil slappe av i rolige omgivelser denne ene dagen i uka.

Dine svar tyder på at du ikke er spesielt intelligent, så jeg avslutter denne diskusjonen med deg.

Det er grenser for hva jeg bruker tid på.

Heh.. akkurat det samme tenkte jeg om deg.

Skrevet

Jeg er jammen heller ikke på fylla på lørdagene!

Tror du virkelig det er det det dreier seg om?

Snakk om å ha en ovenfra-og ned-holdning til de som ikke er akkurat som deg!

Jeg liker å sove lenge på søndager, fordi jeg legger meg sent på lørdager, som oftest edru!

Så takk for den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...