Gå til innhold

17 døde av p-plaster!!!

Anbefalte innlegg

Gjest kaisaliten
Skrevet

Jeg brukte dette i 3 måneder og ble skikkelig dårlig av det. Kvalm, hjertebank, hodepine, og ikke minst - psyken min ble helt forskrudd. Anbefaler ikke dette i det hele tatt- og nå som det viser seg å være så farlig alikevel..ja, ikke så dumt å vurdere annen type prevensjon.

Selv fikk livet en helt annen dimensjon da jeg begynte med Yasmin...

Skrevet

Det har dødd folk av de fleste p-pillene også, osv osv.

Blir en vurderings-sak..

Og selvfølgelig bør legene bli flinkere på forundersøkelsen enn de er nå, synes jeg.

Skrevet

Jeg brukte dette i 3 måneder og ble skikkelig dårlig av det. Kvalm, hjertebank, hodepine, og ikke minst - psyken min ble helt forskrudd. Anbefaler ikke dette i det hele tatt- og nå som det viser seg å være så farlig alikevel..ja, ikke så dumt å vurdere annen type prevensjon.

Jeg har også nettopp begynt med det. Føler meg skikkelig svimmel. Ble aldri det av p piller. Og nå ble jeg iallefall redd etter å ha lest vg... Huff, nei, dette skal av.

Da du sluttet, ventet du til 3 plater var brukt da, eller tok du det bare av??

Klem,

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vi er jo forskjellige da. Og jeg "tålte" ikke yasmin i det hele tatt jeg. Ble deprimert og sint og ikke til å være i hus med i det hele tatt. Gikk over så snart jeg sluttet!

Men tror ikke jeg skal prøve å gå over til p-plaster likevel. Er jo litt bekymringsfullt at to bare i Norge har blitt gravid med dette plasteret. Og det etter så kort tid...

Skrevet

Vi er jo forskjellige da. Og jeg "tålte" ikke yasmin i det hele tatt jeg. Ble deprimert og sint og ikke til å være i hus med i det hele tatt. Gikk over så snart jeg sluttet!

Men tror ikke jeg skal prøve å gå over til p-plaster likevel. Er jo litt bekymringsfullt at to bare i Norge har blitt gravid med dette plasteret. Og det etter så kort tid...

Det høres ut som normal statistikk som gjelder både plaster og pille det.

Plasteret er oppgitt å ha 0,6 graviditeter per 100 kvinne per år.

P-plasteret er et av landets mest solgte prevensjonsmidler for tiden, så det er nok godt over 100 kvinner.

Da er ikke 2 graviditer på 1 år med salg så alt for mye.

P-pillene har mellom 0,2 og 0,4.

Gjest kaisaliten
Skrevet

Jeg har også nettopp begynt med det. Føler meg skikkelig svimmel. Ble aldri det av p piller. Og nå ble jeg iallefall redd etter å ha lest vg... Huff, nei, dette skal av.

Da du sluttet, ventet du til 3 plater var brukt da, eller tok du det bare av??

Klem,

Jeg brukte opp 3 stk ja. Fikk beskjed om det fra legen. Jeg ble helt forskrudd av det plasteret jeg. Godt å få det av og komme i normalen igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...