Gå til innhold

Har du hund?

Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Hvilken rase og hvorfor? + og - med denne rasen?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• mariaflyfly

7

• Kvinna

4

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

monique1365380367
Skrevet

Har en Bichon Havanaise!

Pluss:

-Den er liten, men ikke for liten!

-Lett og ta med seg stort sett over alt!

-Utrolig sjarmerende

-Røyter ikke!

-Allergivennlig

-Har kvelt alle myter om at små hunder bjeffer mye...

Minus:

-mye pelsstell!

Skrevet

Langhåret schafer hannhund. Forde det er yndlingshunden min og jeg har ønsket meg en slik i mange år.

Positivt : en trofast, sterk og god kamerat. Beskyttelsesinstingt, blir flott dressert, meget pen, flott personlighet.

Negativt : sterk hund, ikke alltid lett førstegangshund. Svakheter er var mage, eksem, hd. Mye dårlig avl.

Japansk spisshund. Forde jeg ønsket en kamerat til barna da scaferen er "min".

Positivt : liten, holder seg hvit hele tiden av en eller annen merkelig grunn. Flott gemytt. Nydelig hund. Trofast. Soffakoser men også god turhund. Myk personlighet.

Negativt : har ikke funnet noe ennå :)

Schaferen er i alle personligheter i dag. Det er mye dårlig avl. slik at man bør være var på hvor man kjøper den, papirer, familie osv.

Japaneren heter det seg er en engel eller en hissigpropp...et av to.

:)

Skrevet

Jeg har en Bichon Frise fordi jeg er allergisk :) Den er kjempesøt og kosete. Typisk kjælehund ;)

Gjest Golden Retriever
Skrevet

Har hatt Golden Retriever. Trivelig rase, skikkelig kosehund.

Minus: Stor, mye pels, liker å bade/plaske i alt (også søledammer).

Skrevet

Vi har en storpuddeltispe.

Hvorfor? Fordi sambo er oppvokst med rasen, og ville ha den. Jeg skulle ALDRI ha puddel - jeg syntes de var stygge - og se hvor jeg er nå... Hehe...

Fordeler: fantastisk sosial, lojal og glad hund. Lett å trene. Elsker ungene i huset. Trives like godt i skogen og på fjellet som i senga (fy!) hehe... Røyter ingenting!

Ulemper: har enda ikke funnet en eneste. En del pelsstell, men det er bare koselig.

Som sagt - puddel er ikke bare sånne ekstremt puddelfriserte krølledyr som tripper rundt i utstillingsringen. Vår er kortklippet over hele seg, og er ikke mye elegant der hun bykser rundt i skogen - men et fantastisk dyr, det er hun! :)

Jeg har ihvertfall lært meg å ikke skue hunden (puddelen) på hårene! :) Hehe...

Skrevet

Vokste opp med en labrador retriever, som døde da jeg var 9 år. Hun var verdens beste.

Hun døde for 13 år siden, og jeg har fremdeles bilder av henne i lommeboka...

Har ikke noe negativt å si, men så var jeg jo så liten også.

Skrevet

Jeg har en Bichon Frise fordi jeg er allergisk :) Den er kjempesøt og kosete. Typisk kjælehund ;)

Gneldrer ikke den noe forferdelig? jeg har passet venninnen min sin i tre uker og den gneldret bare den hørt en lyd utenfor. Det gjør den hjemme hos matmor også så der må den stadig stenges på badet for at man ikke skal få hørselsskader.

Gjest wheaten terrier
Skrevet

Jeg så noen som hadde en slik, og syntes den var nydelig. Leste litt mer om rasen og ble overbevist. Den røyter ikke og det er meget postitivt. Wheaten Terrier er også akkurat passe størrelse synes jeg. "Verdens beste hund" synes jeg og den har tilpasset seg bra etter familien. Den var litt stri som valp, dette kan ha sammenheng med at vi ble anbefalt å ta en av de mest aktive i kullet hvis vi skulle på utstilling, hadde nok valgt en av de roligere en annen gang. I tillegg er det en ypperlig vaktbikkje, da den sier fra når den hører noen komme. Uten at den står og bjeffer hele dagen, men det har jo også med oppdragelse og gjøre.

http://www.wheatenklubben.com/forside.htm

Skrevet

Gneldrer ikke den noe forferdelig? jeg har passet venninnen min sin i tre uker og den gneldret bare den hørt en lyd utenfor. Det gjør den hjemme hos matmor også så der må den stadig stenges på badet for at man ikke skal få hørselsskader.

At hunder gneldrer er stort sett fordi de har blitt oppdratt feil, og har blitt nervøse. Det virker som om det er spesiellt vanlig med små hunderaser. Det er synd, for mange slike - f.eks Bichon Frise er flotte hunder i utgangspunktet. De aller fleste jeg har møtt av den rasen har vært skikkelige gladhunder.

".............................."

Gjest bullefrik
Skrevet

Bullterrier (vår tredje), hannhund. Hvorfor?

Fordi vi liker terriergemyttet (har hatt andre terriere før), men ønsket oss en korthåret hund som ikke hadde "trimmepels" og en hund som i utgangspunktet var menneskekjær og grei mot barn. Kan bare si at buller er fantastiske hunder, festlige, særegne og ekstremt barnekjære. Barn og buller kommuniserer på samme "kanal"! Men det er en hund for folk som har hatt hund før; ikke for nybegynnere (de er utrolig sta og viljesterke)!

Gjest Harry Potter
Skrevet

Har en diger Golden Retriever-gutt. Bare plusser og ingen minuser! :o)

Herlig gemytt, snill, rolig, glad i mennesker og andre dyr, også pusekatter. Ikke noe fartsfantom, men utholdende på lange turer. Kan anbefales!!

Ok, en minus, da: Hår overalt...

Skrevet

Jeg har to Labrador Retrievere! De er verdens herligste hunder! Mye energi, fantastiske gemytt og noen skikkelig humørlevrandører!

Sambo har hatt labradorblanding før, og ønsket seg Labrador igjen. Alternativet var Airedaleterrier, men det var ikke valper å oppdrive i det mommentet.

+

Sosiale, glade, lette å motivere til trening. Drevet lydighet og søk med begge to. Store nok til å være vakthunder. Ikke så små at de knuses hvis vi skulle tråkke på de ;-) Streke nok til å kløve /trekke på tur. Blir ofte roligere med alderen.

-

Tar hele bagasjen i stasjonsvogna(i alle fall når de er to ;-))...får vi baby må vi ha større bil! Litt vel mye energi, går for å være lettdresserte, men kan være en tålmodighetsprøve å styre iveren! Fryktelig glade i mat, må passe på vekta.

Men - det er de beste hunder! :-)

Skrevet

Vokste opp med en labrador retriever, som døde da jeg var 9 år. Hun var verdens beste.

Det stemmer nok, at du ikke har noe negativt å si ;-)

Labrador ER verdens beste hund!

Skrevet

Min gjør ikke det men kommer vel an på. Står den ute og det går hunder forbi kan det hende hun bjeffer. Men dette vil jeg vel kalle veldig normalt :)

Gjest voff voff
Skrevet

At hunder gneldrer er stort sett fordi de har blitt oppdratt feil, og har blitt nervøse. Det virker som om det er spesiellt vanlig med små hunderaser. Det er synd, for mange slike - f.eks Bichon Frise er flotte hunder i utgangspunktet. De aller fleste jeg har møtt av den rasen har vært skikkelige gladhunder.

".............................."

M-M! Så sant som det er sagt :) Rart at gneldring hadde no med oppdragelsen å gjøre du ;)

Skrevet

Nei, og jeg orker ikke ha det heller, fordi jeg får brekninger av lukten av våt hundepels:-)

Men jeg kunne tenkt meg en Collie. Det hadde vi hjemme da jeg var yngre. Bestevenninnen min hadde også samme rasen. De er utrolig intelligente, lærer fort, tar dressur på et blunk, og har et herlig gemytt. Man kan dressere dem til nær sagt hva som helst.

Skrevet

Her i huset bor en labrador retriever som er spesialtrent til hjelpehund. Fantastisk gemytt, liker å gjøre oss tillags og dermed lett å holde styr på, snill mot alle, god på å tilby trøst når vi er deppa osv. osv.

Ingen vakthund (!!!) - hilser begeistret på alle som kommer inn døren. Er et matvrak av dimensjoner og det er ikke hans fortjenste at han er slank, vi er kjempestrenge mht foring.

Et dyr det er vanskelig å ikke bli glad i :-)

Skrevet

Det er ikke noe negativt å si om den typen hunder :-))

Objektiv hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...