Gå til innhold

Har du hund?

Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to Labrador Retrievere! De er verdens herligste hunder! Mye energi, fantastiske gemytt og noen skikkelig humørlevrandører!

Sambo har hatt labradorblanding før, og ønsket seg Labrador igjen. Alternativet var Airedaleterrier, men det var ikke valper å oppdrive i det mommentet.

+

Sosiale, glade, lette å motivere til trening. Drevet lydighet og søk med begge to. Store nok til å være vakthunder. Ikke så små at de knuses hvis vi skulle tråkke på de ;-) Streke nok til å kløve /trekke på tur. Blir ofte roligere med alderen.

-

Tar hele bagasjen i stasjonsvogna(i alle fall når de er to ;-))...får vi baby må vi ha større bil! Litt vel mye energi, går for å være lettdresserte, men kan være en tålmodighetsprøve å styre iveren! Fryktelig glade i mat, må passe på vekta.

Men - det er de beste hunder! :-)

Du ser ut til å være like objektiv i din vurdering som meg...*s* Eller er de kanskje verdens beste hunder?

Jeg hadde ikke lyst på hund og skulle egentlig bare være grei mot mannen min da jeg sa at vi kunne ha et udyr i huset. Nå er jeg fullstendig solgt...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• mariaflyfly

7

• Kvinna

4

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du ser ut til å være like objektiv i din vurdering som meg...*s* Eller er de kanskje verdens beste hunder?

Jeg hadde ikke lyst på hund og skulle egentlig bare være grei mot mannen min da jeg sa at vi kunne ha et udyr i huset. Nå er jeg fullstendig solgt...

de ER verdens beste ;-)

...sånn er det med den saken!

Skrevet

Her i huset bor en labrador retriever som er spesialtrent til hjelpehund. Fantastisk gemytt, liker å gjøre oss tillags og dermed lett å holde styr på, snill mot alle, god på å tilby trøst når vi er deppa osv. osv.

Ingen vakthund (!!!) - hilser begeistret på alle som kommer inn døren. Er et matvrak av dimensjoner og det er ikke hans fortjenste at han er slank, vi er kjempestrenge mht foring.

Et dyr det er vanskelig å ikke bli glad i :-)

Sånn apropos....vår yngste Labrador er sønn av en hjelpehund :-)

Kanskje vi har noen felles kjente til og med!

Skrevet

M-M! Så sant som det er sagt :) Rart at gneldring hadde no med oppdragelsen å gjøre du ;)

Ja, kan du skjønne det? :-)

"............................"

Skrevet

Vi har ikke hund nå. Men dersom vi skal anskaffe en, blir det en Labrador Retriever - eller en Golden. Det er de hundene jeg har best erfaring med.

Skrevet

Jeg har hatt Schäferhund.

En veldig rolig og tillitsfull hund samtidig som han var glad i å være ute i skog og mark og på ski. Glad i barn og veldig sosial. Aktiv når jeg ønsket det. Elsket å dra pulk. Kunne ikke fordra søledammer og å bli skitten.

Negativt; Egentlig ikke så mye, jo kanskje at det var vanskelig å få "barnevakt" til han siden han var så stor.

Savner han fælt til tider...

Skrevet

Her i huset bor en labrador retriever som er spesialtrent til hjelpehund. Fantastisk gemytt, liker å gjøre oss tillags og dermed lett å holde styr på, snill mot alle, god på å tilby trøst når vi er deppa osv. osv.

Ingen vakthund (!!!) - hilser begeistret på alle som kommer inn døren. Er et matvrak av dimensjoner og det er ikke hans fortjenste at han er slank, vi er kjempestrenge mht foring.

Et dyr det er vanskelig å ikke bli glad i :-)

Lillemann kom forresten hjem fra tur i skogen i dag drassende på en fin liten pinne som han forkynte at han hadde tatt med til dyret deres. :o)

Skrevet

Gneldrer ikke den noe forferdelig? jeg har passet venninnen min sin i tre uker og den gneldret bare den hørt en lyd utenfor. Det gjør den hjemme hos matmor også så der må den stadig stenges på badet for at man ikke skal få hørselsskader.

Jeg har samma erfaring som deg. Venninna mi hadde en sånn en. Jævla gneldrebikkje!

Skrevet

Nei, men skulle gjerne hatt en labrador eller en golden retriver. Har ønska meg det helt fra jeg var liten.

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke hund, men skulle gjerne hatt to hunder og to katter og levd lykkelig på et nedlagt småbruk langt fra folk, med dyr og mann. Gjerne med kort vei til fjell og vidde.

Den ene hunden skulle være svær som en kalv og begge kattene skulle være ravnsvarte. Den andre hunden skulle være en gjeterhund, svart og hvit. Litt mindre enn border collie. Jeg vet dessverre ikke hva rasen heter, men den er veldig flink til å samle inn sauer og annet.

Jeg ser at mange anbefaler golden og labrador retriever, og det er jeg helt enig i. Veldig "blide" og positive hunder. Det finnes også en rase som ligner litt på golden, men som er mindre. Dette er også gode og sosiale hunder, og rasen heter noe sånt som Nova Scotia Duck Toller. (Ble det rett rekkefølge, tro?)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vi har lyst på boxer vi... Men bor trangt i byen og samboeren er allergisk, så det blir ikke noe av...

Men, er det noen som har noen erfaringer i forhold til denne rasen, kom gjerne med det :-)

Skrevet

Lillemann kom forresten hjem fra tur i skogen i dag drassende på en fin liten pinne som han forkynte at han hadde tatt med til dyret deres. :o)

Da må han også komme og overlevere den! (Selv om moren hans ikke liker at han muligens kommer til å lukte røyk etterpå....*s*)

Skrevet

Da må han også komme og overlevere den! (Selv om moren hans ikke liker at han muligens kommer til å lukte røyk etterpå....*s*)

Han blei litt småsur da jeg nekta han å ta pinnen med inn i stua. Men jeg sa at bikkja ikke fikk lov heller. ;o)

Skrevet

Han blei litt småsur da jeg nekta han å ta pinnen med inn i stua. Men jeg sa at bikkja ikke fikk lov heller. ;o)

Det er faktisk en av de tingene vi fortsatt holder fast ved. Pinner er til utendørs bruk! (Sofaen er derimot blitt felleseie - og vi liker begge den samme enden best. Han ser oppgitt på meg når jeg kommer og forlanger at det han som skal flytte seg...)

Skrevet

Nei, men skulle gjerne hatt en labrador eller en golden retriver. Har ønska meg det helt fra jeg var liten.

Du stirret jo langt etter enhver hund hver gang vi gikk en tur. Jeg skjønte ikke så mye av det der den gangen.

Skrevet

Du stirret jo langt etter enhver hund hver gang vi gikk en tur. Jeg skjønte ikke så mye av det der den gangen.

Der kan du se! nå skjønner du hvordan jeg hadde det!

Skrevet

Vi har lyst på boxer vi... Men bor trangt i byen og samboeren er allergisk, så det blir ikke noe av...

Men, er det noen som har noen erfaringer i forhold til denne rasen, kom gjerne med det :-)

Vi hadde boxer når jeg var liten, og han hadde et stort talent for å nappe vesker fra gamle damer og luer og votter fra barn. I tillegg var han god til å saboere lillebroren min sine første skritt - på en eller annen måte så beveget bakenden på hunden seg slik at broren min ramla mens hunden stirret på moren min med uskyldige øyne.

Boxeren flyttet til en gård på landet etter noen år (og det er visstnok sant...)

Familien vår var fullstendig talentløse mht hundeoppdragelse.

Skrevet

Det er faktisk en av de tingene vi fortsatt holder fast ved. Pinner er til utendørs bruk! (Sofaen er derimot blitt felleseie - og vi liker begge den samme enden best. Han ser oppgitt på meg når jeg kommer og forlanger at det han som skal flytte seg...)

Jeg synes du må vike jfr prinsippet "Finner'n vinner'n". ;o)

Skrevet

De sikler..... ;o)

Skrevet

Jeg har en collie på 6,5 måneder. Nydeligste hunden i verden selvsagt :) Den har et godt gemytt, krever passe med aktivitet, men krever jo endel pelsstell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...