Gå til innhold

Har du hund?

Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi har en rakker av en Golden Retriever :-)

Han er 1 1/2 år og heter Oliver.

Hvorfor?

Hadde Golden tidligere, og savnet det å ha hund. Jeg er hjemme (ufør) og har veldig selskap i han.

Positivt.

Er en vakker rase. Veldig familiehund, elsker mennesker, store som små.

Negativt:

Tja si det du...Pelstellet kanskje? En Golden har flott lys pels, blir fort møkkete, men er glad i en dusj. Må børstes hver dag , da er en Golden vakker!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• mariaflyfly

7

• Kvinna

4

• Moraki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke hund, men skulle gjerne hatt to hunder og to katter og levd lykkelig på et nedlagt småbruk langt fra folk, med dyr og mann. Gjerne med kort vei til fjell og vidde.

Den ene hunden skulle være svær som en kalv og begge kattene skulle være ravnsvarte. Den andre hunden skulle være en gjeterhund, svart og hvit. Litt mindre enn border collie. Jeg vet dessverre ikke hva rasen heter, men den er veldig flink til å samle inn sauer og annet.

Jeg ser at mange anbefaler golden og labrador retriever, og det er jeg helt enig i. Veldig "blide" og positive hunder. Det finnes også en rase som ligner litt på golden, men som er mindre. Dette er også gode og sosiale hunder, og rasen heter noe sånt som Nova Scotia Duck Toller. (Ble det rett rekkefølge, tro?)

Nova Scotia Duck Tolling Retriever - til daglig "Toller" :-)

Skrevet

Nei, og jeg orker ikke ha det heller, fordi jeg får brekninger av lukten av våt hundepels:-)

Men jeg kunne tenkt meg en Collie. Det hadde vi hjemme da jeg var yngre. Bestevenninnen min hadde også samme rasen. De er utrolig intelligente, lærer fort, tar dressur på et blunk, og har et herlig gemytt. Man kan dressere dem til nær sagt hva som helst.

Da bør du sjekke ut rasen Hovawart. De har vannavstøtende og omtrent selvrensende pels, lukter svært lite, selv når den er gjennomvåt. Se www.hovawart.no for bilder og info. :-) Vår er av den blonde fargevarianten, og hanne.

Du kan jo hilse på han om du har lyst! Kan sende han på en liten badetur i elva jeg, så du får bevist at han ikke stinker våt hund :-)

Skrevet

Kleine Munsterla¨nder her i gården.Møter ikke ofte noen med den hunderasen. Noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...