Gå til innhold

hvilke rettigheter har jeg?

Gjest *en som aldri skal handle varer på nettet igjen!!!*

Anbefalte innlegg

Gjest *en som aldri skal handle varer på nettet igjen!!!*
Skrevet

Hei,

i sommer skulle jeg returnere en vare jeg bestilte på nettet, pga den var for liten (sko). Brukte UPS fordi butikken jeg benyttet meg av brukte dem til å sende meg varen, og dessuten anbefalte å bruke UPS for retur.

Troppet opp på kontoret til UPS, ble spurt om å oppgi kredittkortnr for betaling - og spurte følgelig hvor mye det ville komme på siden de skulle trekke fra kontoen direkte. Ca 200-300 var svaret. Syntes det var dyrt (er student og skoene kostet 350 kroner), men greit nok, min egen feil å bestille sko på nettet uten å prøve.

Nå har regningen på forsendelsne kommet - på hele 1029 kroner. Er det noen her som har greie på hvilke rettigheter jeg har? Har klaget til UPS, og fått avslag. De sier at den ansatte IKKE er autorisert til å gi prisoverslag, han burde ha sagt jeg skulle ringe hovedkontoret for å få vite prisoverslag, og dessuten nekter han for å ha gitt meg noen prisoverslag. Påstand mot påstand sier de, og dermed kan de ikke gjøre noe mer enn å kreve inn pengene.

Tilbake sitter jeg og føler meg regelrett lurt, jeg troppet opp på deres kontor, jeg gir ikke fra meg kortinformasjon uten å vite hvor mye det kommer til å koste og 1029 kroner er way langt unna overslaget jeg fikk på 200-300!!! Er jeg shit outta luck eller finnes det noen rettigheter jeg kan benytte meg av?

UPS mener jeg var naiv som trodde det skulle være så billig å sende pakke og burde ha visst bedre....men jeg har ingen erfaring med sånt og i min økonomiske situasjon så er 2-300 kroner dyrt!! Hadde han bare gitt meg et reellt overslag (som 8-900), hadde jeg trukket meg forlengst, bitt i det sure eplet og gitt vekk skoene...!!

Sukk...noen råd? Noen sakkyndige som kan si noe om mine muligheter og rettigheter?

Skrevet

Kontakt forbrukerrådet.

Har kontaktet dem, de sa at tjenester som dette (frakt) var utenfor deres område og de kunne ikke hjelpe. :(

TV2 hjelper deg - mjo, synes det ville være rimelig teit å skulle måtte gå public for litt rettferdighet :(

Noen som vet noen andre steder jeg kan henvende meg til? Har vært i kontakt med juristformidlingen (fri juridisk hjelp fra juriststudenter), men vil gjerne ha flere vinklinger/råd fra andre steder og om mulig..

Gjest Forliksrådet
Skrevet

Har kontaktet dem, de sa at tjenester som dette (frakt) var utenfor deres område og de kunne ikke hjelpe. :(

TV2 hjelper deg - mjo, synes det ville være rimelig teit å skulle måtte gå public for litt rettferdighet :(

Noen som vet noen andre steder jeg kan henvende meg til? Har vært i kontakt med juristformidlingen (fri juridisk hjelp fra juriststudenter), men vil gjerne ha flere vinklinger/råd fra andre steder og om mulig..

Jeg ville skrevet et skriftlig brev der jeg nektet å betale og gjorde rede for hvorfor. Da har de ikke lov å purre på beløpet, men må ta det til Forliksrådet (du kan skrive eksplisitt og si at de må ta det dit dersom de er uenig med deg). I Forliksrådet vil jeg tro du har en fair sjanse.

Du trenger ikke å gjøre mer enn å sende det brevet, og så troppe opp på Forliksrådet når du får innkalling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...