Gå til innhold

hvordan komme ut av selvmedlidenheten?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

jeg føler at jeg ikke kommer noen vei lenger. Alt er håpløst. den gnisten og den stå-på holdningen jeg en gang hadde har forsvunnet. Jeg er selvdestruktiv og ser ingen vei ut av mørket lenger.Før pleide jeg å trøste meg med at folk faktisk hadde det værre en meg, men selv den går ikke lenger. Jeg har et kirurgisk problem som ikke lar seg løse og en DPS som overhodet ikke holder avtaler eller støtter meg. NOen behandler har jeg ikke utenom overlegen på DPS'en som jeg kanskje får time hos en gang i måneden hvis han har tid. Men det er ingen som bryr seg. Jeg er deprimert men vil ikke dø. jeg er fysisk syk men dør ikke der heller. Men livet mitt er bare tomt. Redd jeg vil gli inn i et evig mørke hvis jeg ikke får ræva i gir snart. Jeg studerer men klarer ikke å lese pensum eller skrive oppgaver.

Kan noen gi meg et spark i ræva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite spark først: Selv om du har det ille, så er det fortsatt mange som har det adskillig verre. Det pleier ikke å hjelpe at andre sier det til en, men dersom man selv klarer å innse dette faktum så hender det at selvmedlidenheten avtar noe.

Du skrev for noen dager siden at kirurgen hadde foreslått ny operasjon, men i dag sier du at problemet ikke kan løses. Hva er tilfellet? At de skal gjøre et nytt forsøk, eller at du har fått beskjed om at ingenting kan gjøres?

Du sier at du ikke har noen behandler bortsett fra overlegen på dps. Vet ikke helt om dette kan kalles å ikke ha noen behandler... Overlegene pleier jo inneha en del kompetanse, og det er vel ikke gitt at hyppige samtaler nødvendigvis er det som bringer deg videre. Jeg vet ikke om du forsøker å finne en privatpraktiserende terapeut, eller om du har bestemt deg for å forholde deg til dps. Dersom du ønsker langvarig psykoterapi med en behandler, så tror jeg du blir nødt til å finne en privatpraktiserende,