Gå til innhold

Sorg over det livet som det ikke ble noe av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer på en sorg. Kjenner den blir større og større, og etter hvert er den blitt en merbelastning. Jeg er høyt utdannet, doktorgrad, og hadde i lang tid slitt for å komme dit karrieremessig jeg ønsket å være. Utsiktene var gode. Men så skjer det, jeg får en psykoselidelse. Alt raser, og jeg har de siste ti årene hatt nok med bare å fortsette å eksistere og ikke bli oppspist av psykosen. I kortere bedre perioder, som nå, blir jeg smertelig klar over fallet jeg har hatt. Både karrieremessig og økonomisk. Jeg ser tidligere venner og kollegaer bli professorer, direktører og ledere/sjefer, samt flytte til flotte eiendommer og dra på eksklusive ferier. Jeg vet jo at karriere og penger ikke er alt i livet, og ikke nødvendigvis gjør deg lykkelig, men å stå utenfor fellesskapet man har vært en del av gjør deg heller ikke akkurat lykkelig. Har mistet mange venner og følelsen av å høre til. Ikke fordi jeg hadde dårlige venner som forlot meg, men fordi psykosen kom i veien og det vi hadde felles smuldret opp. Sykdomsmessig er fremtidsutsiktene mine dårlige, og jeg har begynt å kjenne på en liten bitterhet og sorg over «livet det ikke ble noe av». Det gjør jo ikke akkurat situasjonen bedre, men jeg vil prøve å unngå å fortsette i spiralen nedover. Noen som har vært i samme båt men nå klarer å være «takknemlig»?

Anonymkode: ca614...f45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som om du har godtatt din sykdom

Anonymkode: 1bbbf...c91

Skrevet

Var ikke like høyt utdannet som deg, men hadde jobben jeg ville ha og var mor til to flotte barn. Falt ut av jobb og klarte ikke lenger å ha ungene. Så forstår hva du mener. Innimellom drømmer jeg om  det. I natt var jeg tilbake på jobb. Litt kjipt å våkne da. 

Skrevet