Gå til innhold

De to siste kilo...Hvordan få dem av?

Gjest millit

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste tiden gått ned fra 73 til 69. Mitt mål (der jeg vet jeg trives) er 67 kilo. Men de siste to ukene står jeg bom stille. Går ikke ned selvom jeg har fortsatt å spise sunt og godt som de andre ukene, og beveget meg minst like mye.

Hva kan det komme av. Jeg tror nemlig ikke jeg spiser for lite. Her er min dags-rasjon ;-) :

Frokost: En bolle Kellgos Spesial K m/ lettmelk eller en skive grovt brød med pålegg.

Lunch på jobb: 2 skiver/rundstykker(grovt) med variert pålegg + en frukt.

Middag: Kyllingfilet, fisk eller svin - sammen med ris eller litt poteter + masse grønnsaker/salat.

Spiser ikke kvelds.

Jeg ser ikke noe galt i denne menyen min. Antar jeg får i meg ca 12-1500 kalorier pr dag. Litt usikker på det...

Noen som har råd til hvordan ble kvitt de siste to kilo? Har hørt at det er vanskeligst når du er veeeldig nær målet, så jeg må vel bare holde ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En måte å få opp forbrenningen på, og dermed gå ned i vekt, er å spise fem mindre måltider pr. dag (4 grovbrødskiver uten smør med sunnt pålegg + middag) i steden for 3 "store" som du gjør. Spis hver 3. time, siste gang kl. 18 eller 19. (alt etter når du spiser middag) Frukt innimellom.

Jeg ville også kuttet ut den Kellogs-en til frokost. Spis heller en grov brødskive.

Det fungerer iallfall på meg. I tillegg til at man holder et visst aktivitetsnivå selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud for å gå ned og holde seg nede er å være fysisk aktiv.

Når jeg ser på det du spiser synes jeg det blir for mye brød og for lite proteiner. Dessuten spiser du for få måltider.

Bytt ut f.eks. frokosten (særlig Special K) med 2 egg og noen skiver magert kjøttpålegg, samt 1 tomat og en stor bit agurk.

Til lunsj lager du deg en god salat med f.eks. kylling eller tunfisk i. Ikke ha i pasta. Til dressing lager du en god olje-dressing med litt sitron i.

Middagen er grei, kanskje du kan øke andel grønnsaker til fordel for poteter, ris, pasta?

Ikke glem å spise litt til kvelds. Kanskje en yoghurt naturelle med litt frukt oppi og noen nøtter.

Du bør også spise 1 mellommåltid. Hvis du f.eks. spiser lunsj kl. 11,30 og middag kl. 17 blir det veldig lang tid mellom måltidene. Ta derfor 1 frukt og noen nøtter ved 14-15-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro

En måte å få opp forbrenningen på, og dermed gå ned i vekt, er å spise fem mindre måltider pr. dag (4 grovbrødskiver uten smør med sunnt pålegg + middag) i steden for 3 "store" som du gjør. Spis hver 3. time, siste gang kl. 18 eller 19. (alt etter når du spiser middag) Frukt innimellom.

Jeg ville også kuttet ut den Kellogs-en til frokost. Spis heller en grov brødskive.

Det fungerer iallfall på meg. I tillegg til at man holder et visst aktivitetsnivå selvfølgelig.

Jeg mener også at det er bedre og spise lite og ofte. Selv spiser jeg en skive brød med magert pålegg hver tredje time. Jeg spiser en middag med mye proteiner og lite karbohydrater (prøver). Prøv også rådene til jubalong70, da vil de nok renne av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...