Gå til innhold

Har hentet hjem barn just

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt ikke, jeg ville da aldri ha adoptert!

Det virker som om du har en helt riktig oppfatning av hva du selv ikke bør gjøre - om ikke annet.....

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skorpionfisken

7

• trompet

3

• stromme

2

• Colombiamamma

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er vel ikke så rart siden det ikke er ditt eget barn?

Du må vel venne deg til det og bli glad i det. Kommer ikke med en gang slik som når man har hatt det inne i seg i mange måneder.

Du tar feil nå justnhu. Det er har ikke noe med om vi har hatt barnet i magen eller ikke . det er mange som får barn fra magen som ikke får føleser for det før lenge etter fødselen. Det er fremmed for alle og må tilvennes. Men bare vent til noen sier noe ufordelaktig om ditt biologiskfødte eller adopterte barn, Da skal jeg garantere at følesene kommer spontant. Og du justh nuh... er du så naiv som du uttrykker he`? Da er du nok ikke en potensiell adoptivforeldere nei.

Skrevet

Det er jo ikke hennes eget barn da, det vet jo du også. Det er et adoptert barn.

Fødselsdepresjoner er en sykdom, det er vel ikke adopsjon?

Ja der skrev du enkelt at dette har du ikke greie på og er egentlig veldig ---veldig merkelig.

Colombiamamma
Skrevet

Det er ikke eget født = eget. Må da greie å skjønne hva jeg mener med det i den her sammenhengen?

Adopsjon og svangerskap er ikke akkurat sammenliknbart nei...

Det er to ulike måter å få barn på. Måten man kan sammenligne det på er at man som resultat av begge får barn.

Har ikke sagt at det var det samme.

Gjest Cebuline
Skrevet

"Fødsels"depresjon kan også ramme oss som adopterer. Det er helt normalt å ha det slik.

Selv har heldigvis ikke hatt det slik men har vært forberedt på at det kunne skje begge gangene..

Gjest Cebuline
Skrevet

gagga og just er samme person, bare tull alt sammen.

Men det er jo en helt aktuell problemstilling.

Gjest Cebuline
Skrevet

Er vel ikke så rart siden det ikke er ditt eget barn?

Du må vel venne deg til det og bli glad i det. Kommer ikke med en gang slik som når man har hatt det inne i seg i mange måneder.

Uvitenhet eller er du ute etter å provosere oss?

Gjest just nuh
Skrevet

Den som har opplevd noe selv, vært midt oppi det, vet vel bedre enn en som bare sier noe. Men nå svarte jeg ikke på hovedinnlegget, om adopsjonsdepresjon, for det har jeg ikke erfaring med.

Jeg svarte deg som så kategorisk påstår at våre barn ikke er våre egne. Og at det er forskjell på hvordan man føler etter at man har adoptert kontra det å føde barnet selv. Der vet jeg bedre enn deg nemlig. De er ikke født av oss, men de er våre egne likevel. Helt sant c',)

Det er sånne som deg med dine holdninger som ødelegger for barna våre. Det er sånne holdninger som får barna til å føle seg som annenrangs.

Hilsen fra bedreviteren...

-Den som har opplevd noe selv, vært midt oppi det, vet vel bedre enn en som bare sier noe. Men nå svarte jeg ikke på hovedinnlegget, om adopsjonsdepresjon, for det har jeg ikke erfaring med.-

Nei, nettopp så du vet heller ikke noe om dette da med andre ord...

-Jeg svarte deg som så kategorisk påstår at våre barn ikke er våre egne. Og at det er forskjell på hvordan man føler etter at man har adoptert kontra det å føde barnet selv. Der vet jeg bedre enn deg nemlig. De er ikke født av oss, men de er våre egne likevel. Helt sant c',)-

Du skjønner virkelig lite du eller? Å si at barnet ikke er ditt eget likestilles med å si at du ikke har født det selv. Det MÅ du da være enig i? Klart begge "typer" barn tilhører foreldrene, jeg har da heller ikke påstått noe annet?

OG det er vel ganske naturlig at man hvertfall føler man kjenner egen fødte (teskje her ja) barn bedre, man har jo kjent dem inne i seg i mange måneder, og de er jo ens eget kjøtt og blod.

Et adoptert barn har man ikke noe annet forhold til (kanskje) enn et bilde og noen historier før man plutselig får det hjem til seg. For det første har man ikke hatt noen nærkontakt med dette barnet, for det andre ser det jo ofte veldig fremmed ut (fra andre land) og det er en helt annen situasjon.

-Det er sånne som deg med dine holdninger som ødelegger for barna våre. Det er sånne holdninger som får barna til å føle seg som annenrangs.-

Hvilke holdninger har jeg da mener du? Eneste jeg har sagt er at jeg SELV aldri kunne tenkt meg å adoptere...

Gjest just nuh
Skrevet

Du tar feil nå justnhu. Det er har ikke noe med om vi har hatt barnet i magen eller ikke . det er mange som får barn fra magen som ikke får føleser for det før lenge etter fødselen. Det er fremmed for alle og må tilvennes. Men bare vent til noen sier noe ufordelaktig om ditt biologiskfødte eller adopterte barn, Da skal jeg garantere at følesene kommer spontant. Og du justh nuh... er du så naiv som du uttrykker he`? Da er du nok ikke en potensiell adoptivforeldere nei.

Vil ikke ha noen adoptivbarn nei, for jeg vil IKKE bli like trangsynt og hårsåre som dere adoptivforeldre er!!!!!!!!!!!!!

Gjest Cebuline
Skrevet

gagga og just er samme person, bare tull alt sammen.

Men etter å ha lest alle innleggene så skjønner jeg hva du mener;o)

Skrevet

Vil ikke ha noen adoptivbarn nei, for jeg vil IKKE bli like trangsynt og hårsåre som dere adoptivforeldre er!!!!!!!!!!!!!

Forhåpentligvis har du ikke barn i det hele tatt, og bør heller ikke få noen.

Det MÅ da gå an å få slike som deg erklært følelsesmessig uegnet til å være forelder...

Gjest just nuh
Skrevet

Forhåpentligvis har du ikke barn i det hele tatt, og bør heller ikke få noen.

Det MÅ da gå an å få slike som deg erklært følelsesmessig uegnet til å være forelder...

Hvorfor det? Hva vet du om hvordan jeg er? På grunnlag av at vi ikke har samme mening??

skorpionfisken
Skrevet

-Den som har opplevd noe selv, vært midt oppi det, vet vel bedre enn en som bare sier noe. Men nå svarte jeg ikke på hovedinnlegget, om adopsjonsdepresjon, for det har jeg ikke erfaring med.-

Nei, nettopp så du vet heller ikke noe om dette da med andre ord...

-Jeg svarte deg som så kategorisk påstår at våre barn ikke er våre egne. Og at det er forskjell på hvordan man føler etter at man har adoptert kontra det å føde barnet selv. Der vet jeg bedre enn deg nemlig. De er ikke født av oss, men de er våre egne likevel. Helt sant c',)-

Du skjønner virkelig lite du eller? Å si at barnet ikke er ditt eget likestilles med å si at du ikke har født det selv. Det MÅ du da være enig i? Klart begge "typer" barn tilhører foreldrene, jeg har da heller ikke påstått noe annet?

OG det er vel ganske naturlig at man hvertfall føler man kjenner egen fødte (teskje her ja) barn bedre, man har jo kjent dem inne i seg i mange måneder, og de er jo ens eget kjøtt og blod.

Et adoptert barn har man ikke noe annet forhold til (kanskje) enn et bilde og noen historier før man plutselig får det hjem til seg. For det første har man ikke hatt noen nærkontakt med dette barnet, for det andre ser det jo ofte veldig fremmed ut (fra andre land) og det er en helt annen situasjon.

-Det er sånne som deg med dine holdninger som ødelegger for barna våre. Det er sånne holdninger som får barna til å føle seg som annenrangs.-

Hvilke holdninger har jeg da mener du? Eneste jeg har sagt er at jeg SELV aldri kunne tenkt meg å adoptere...

Innleggene din her viser mye av holdningene dine selv om du sier at du ikke har sagt noe om holdningene dine.

Du trenger ikke fortelle ordrett hva holdningene dine er, det kommer fram av måten du formulerer deg på.

Gjest just nuh
Skrevet

Innleggene din her viser mye av holdningene dine selv om du sier at du ikke har sagt noe om holdningene dine.

Du trenger ikke fortelle ordrett hva holdningene dine er, det kommer fram av måten du formulerer deg på.

Ja, for det vet jo du, du vet jo alt, eller hva?

Du ER faktisk en bedreviter du!

skorpionfisken
Skrevet

Ja, for det vet jo du, du vet jo alt, eller hva?

Du ER faktisk en bedreviter du!

Det har jeg jo allerede sagt jo. Vi er enige om det, så det er ikke mer å mase om. Akkurat nå så er jeg bedreviter...c',)

Men jeg kan jo lese da, og leser hva du skriver. Det sier mye om deg det.

Gjest just nuh
Skrevet

Det har jeg jo allerede sagt jo. Vi er enige om det, så det er ikke mer å mase om. Akkurat nå så er jeg bedreviter...c',)

Men jeg kan jo lese da, og leser hva du skriver. Det sier mye om deg det.

Du er klar over at bedrevitere sjelden har rett? Noe som bevises her...

skorpionfisken
Skrevet

Du er klar over at bedrevitere sjelden har rett? Noe som bevises her...

Hva er det som beviser det?

Gjest just nuh
Skrevet

Det virker som om du har en helt riktig oppfatning av hva du selv ikke bør gjøre - om ikke annet.....

Ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...