Gå til innhold

Vogn

Anbefalte innlegg

Ser nednefor at noen har solgt sin "fullt brukbare vogn" og kjøpt en ny og hippere :)

Hva er viktig å tenke på ved vognkjøp ? Tenker ikke på trillen vi skal ha med til Kina (men tips mottas forresten i forhold til det også), men på vognen vi skal bruke hjemme etterpå.

Det er vel en type sportsvogn vi må ha ? Barnet blir jo i alle fall ett år før det kommer hjem til oss.

Skal adoptere fra Kina.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :o)

Føler meg litt truffet til å svare på dette :o))

Vet ikke akkurat hvilke kriterier som du bør legge vekt på, men det jeg la vekt på da jeg skulle kjøpe vogn til en liten Kinatulle både forrige gang og denne gang var at jeg ville ha en vogn (sportsvogn) som var god å trille, som hadde full liggestilling, som var stor nok til å ha plass til voksipose eller dunpose om vinteren, OG der håndtaket kunne vippes over vogna slik at man kan skifte kjøreretning UTEN å ta barnet ut av vogna. (Veldig praktisk på soldager eller dager der det blåser veldig når du går på tur.)

Jeg var også opptatt av at det skulle være enkelt å slå vogna sammen og at den ikke skulle ta alt for stor plass sammenlagt...

Forrige gang kjøpte jeg en Emmaljunga Edge sportsvogn. Dette er en flott og stødig vogn, men jeg synes den er alt for tung, spesiellt når man skal opp og ned fra trapper og slikt..

Derfor har jeg denne gang bestillt en Teutonia Mistral Sports. Vognen har samme funksjonene som Emmaljungaen, men er nokså mye lettere uten at det ser ut til å gå på bekostning av stabilitet.

I tillegg er SPORT utgaven kjempetøff, og det gjorde jo ingenting :o)

Jeg lurte lenge, for jeg hadde fryktelig lyst på en Teutonia Y2K system, synes de er så kule, men valget falt tilslutt på Mistralen, fordi jeg vet at jeg kommer til å savne det vippbare håndtaket, og at selgeren sa at Y2Ken var mye mer ustabil enn Mistralen.

MEN jeg presiserer at dette er MEG.

Synes ellers at det er fryktelig vanskelig å velge vogner, for det er så mye å velge i. Det var lettere da jeg kjøpte tvillingvogn for litt over 10 år siden...- da fantes det liksom kun 1 vogn, og de hadde to forskjellige farger :o)))

Håper jeg ikke har forvirret deg ytterligere med denne avhandlingen, og jeg presiserer igjen at jeg ikke har noen spesiell kunnskap om vogner, jeg svarer bare ut ifra det jeg har tenkt.

Lykke til med vognkjøp :o))

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055363
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvilke kriterier som du bør legge vekt på, men det jeg la vekt på da jeg skulle kjøpe vogn til en liten Kinatulle både forrige gang og denne gang var at jeg ville ha en vogn (sportsvogn) som var god å trille, som hadde full liggestilling, som var stor nok til å ha plass til voksipose eller dunpose om vinteren, OG der håndtaket kunne vippes over vogna slik at man kan skifte kjøreretning UTEN å ta barnet ut av vogna. (Veldig praktisk på soldager eller dager der det blåser veldig når du går på tur.)

Jeg var også opptatt av at det skulle være enkelt å slå vogna sammen og at den ikke skulle ta alt for stor plass sammenlagt...

Forrige gang kjøpte jeg en Emmaljunga Edge sportsvogn. Dette er en flott og stødig vogn, men jeg synes den er alt for tung, spesiellt når man skal opp og ned fra trapper og slikt..

Derfor har jeg denne gang bestillt en Teutonia Mistral Sports. Vognen har samme funksjonene som Emmaljungaen, men er nokså mye lettere uten at det ser ut til å gå på bekostning av stabilitet.

Jeg lurte lenge, for jeg hadde fryktelig lyst på en Teutonia Y2K system, synes de er så kule, men valget falt tilslutt på Mistralen, fordi jeg vet at jeg kommer til å savne det vippbare håndtaket, og at selgeren sa at Y2Ken var mye mer ustabil enn Mistralen.

Synes ellers at det er fryktelig vanskelig å velge vogner, for det er så mye å velge i. Det var lettere da jeg kjøpte tvillingvogn for litt over 10 år siden...- da fantes det liksom kun 1 vogn, og de hadde to forskjellige farger :o)))

Håper jeg ikke har forvirret deg ytterligere med denne avhandlingen, og jeg presiserer igjen at jeg ikke har noen spesiell kunnskap om vogner, jeg svarer bare ut ifra det jeg har tenkt.

Klem fra

Det er forresten helt greit (og billig) å kjøpe reisetrille i Kina. Det er bare å spøre guiden i provinsen om det. Det er ofte mye billigere i provinsen enn i Beijing.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055369
Del på andre sider

Hei!

Ser at Rao anbefaler å kjöpe trille i provinsen og det höres jo helt supert ut, mindre å drasse på på flyet nedover. Men er det noen som har opplevd å ikke få kjöpt trille i Kina med de problemene det medförer? Ser liksom for meg å stå der med et lite trött barn og ikke noen vogn... Uff!

Erfaringer mottas med takk! :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055399
Del på andre sider

Hei!

Ser at Rao anbefaler å kjöpe trille i provinsen og det höres jo helt supert ut, mindre å drasse på på flyet nedover. Men er det noen som har opplevd å ikke få kjöpt trille i Kina med de problemene det medförer? Ser liksom for meg å stå der med et lite trött barn og ikke noen vogn... Uff!

Erfaringer mottas med takk! :o)

Hilsen

Vi hadde med både trille, bæremeis og bæresele (baby Bjørn), og vekslet mellom alle tre. Så slapp vi å tenke på å kjøpe der nede.

Hvis dere velger å kjøpe trille i Kina, så gjør dere lurt i å ta med bæresele - det burde dere forresten ta med uansett. Barnet vårt var 14 mnd og ville ikke være i annet enn bæresele de første dagene. I dag er hun 21 mnd og vil fremdeles av og til opp i den (selv om hun nå er i tyngste laget) :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055439
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde med både trille, bæremeis og bæresele (baby Bjørn), og vekslet mellom alle tre. Så slapp vi å tenke på å kjøpe der nede.

Hvis dere velger å kjøpe trille i Kina, så gjør dere lurt i å ta med bæresele - det burde dere forresten ta med uansett. Barnet vårt var 14 mnd og ville ikke være i annet enn bæresele de første dagene. I dag er hun 21 mnd og vil fremdeles av og til opp i den (selv om hun nå er i tyngste laget) :-)

Glemte dette også...

Vi hadde også babybjørn sele med, og vi hadde ikke greid oss uten den !! Lillemor ville ikke sitte noen annen plass enn i den de første dagene, og den gir jo en super kontakt og hjelper kanskje til og med tilknytningsprosessen ??

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055444
Del på andre sider

Klem fra

Hvor mye koster dette vidunderet, da ? Hørtes veldig fin ut !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055448
Del på andre sider

Hvor mye koster dette vidunderet, da ? Hørtes veldig fin ut !

Den koster like mye som en middels stor mercedes...! ;-)

Nei ærlig talt, jeg aner ikke, annet enn at den er dyr tror jeg.

Vi hadde nå tenkt å bruke samme vogn som sist vi da. Helt ærlig så husker jeg ikke hva merket heter engang, sånn i farten. Den er iallefall heeelt OK, med lett understell, stødig, lett sammenleggbar, gode hjul, justerbart håndtak osv. Eneste er at man ikke kan dra det over, man må snu bagen når man vil snu fra bakovervendt til forovervendt.

:o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055468
Del på andre sider

Jeg har noe å fortelle deg som jeg ikke vil legge ut her...derfor tenkte jeg det var greiere på mail..

Vennlig hilsen

Åh nå ble jeg spent, men har ikke tid å maile deg akkurat nå... Sitter og jobber, men klarer ikke holde meg unna....

Men du kan jo maile meg på [email protected] hvis det haster veldig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162997-vogn/#findComment-1055507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...