Bravo40 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Lørdag ble jeg skadet i kneet da jeg ble presset i isen av en motspiller slik at kneet ble presset mot isen mens foten sklei ut til høyre. Jeg kan ikke huske å ha hørt eller kjent et smell, derimot mer at noe "skle" over på feil side inne i kneet. Nå går jeg på krykker, og kneet er meget ustabilt uten støttebandasjen. Jeg kan også bøye kneet, og strekke det ut, som er vanskligere uten bandasjen, vel og merke. Er det trolig at bare leddbåndet på innsiden av høyre kne er strekt? trengs det i så fall en operasjon? Hvor lang tid før jeg er frisk nok til å trene igjen? Har MR time snart, slik at jeg får sett hva det er, men fint hvis jeg får svar på hvilket tidsperspektiv jeg kan forberede meg på! På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 - Bravo40 Slik du beskriver skaden, er det sansynligvis ikke bare en strekk men også delvis avriving av et sidebånd i kneet som foreligger. Vanligvis opereres ikke dette. Det gror av seg selv og kneet pleier være brukbart stabilt etter 5-6 uker. 14 dgr. etter skaden, kan det være greit å starte opptrening på ergometersykkel og etterhvert styrketrening i apparater. Men progresjonen i alt dette er greit å diskutere med legen eller fysioterapeut som ser deg. Noen ganger kan også menisk bli skadet samtidig med sidebånd. Mer sjeldent korsbåndene. Dette blir mer klargjort etter MR- undersøkelsen og ved klinisk undersøkelse hos legen din. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.