Gjest depridix Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Bruker Depridix, kjøpt på helsekost, en slags urtetablett, altså ren naturmedisin, men etter at jeg begynte med den får jeg av og til vont i hodet, noe som er rart for meg, siden jeg før dette så å si aldri fikk vont i hodet. Hvis jeg gjorde det varte det bare i 5 min. Bokstavelig talt, så dette er litt uvanlig for meg. Kan hende jeg bare er paranoid, men kan dette skyldes tablettene, eller er det jeg som er helt på bærtur her, og det kan være alt mulig rart?? Når noe sånt skjer, ser jeg ser automatisk på ting som skjer i livet mitt, og nå føler jeg at disse tablettene er den eneste forklaringen på hvorfor jeg plutselig har fått hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvis en medisin har noen virkning, har den selvsagt også gjerne en bivirkinig, slik som hodepine. "Alternativ medisin" er ikke kvalitetskontrollert på noe som minner om samme nivå som vanlige medisiner, og kan selvsagt både være forurenset og gi masse plager. At det står "naturlig" på glasset er INGEN garanti for at det er trygt. Både fleinsopp, revebjelle og malaria er 100% "naturlig". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest depridix Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvis en medisin har noen virkning, har den selvsagt også gjerne en bivirkinig, slik som hodepine. "Alternativ medisin" er ikke kvalitetskontrollert på noe som minner om samme nivå som vanlige medisiner, og kan selvsagt både være forurenset og gi masse plager. At det står "naturlig" på glasset er INGEN garanti for at det er trygt. Både fleinsopp, revebjelle og malaria er 100% "naturlig". Med vennlig hilsen Men syns du jeg burde slutte med den, eller er det ikke så farlig, hvis det ikke plager meg så mye at jeg ikke kan leve med det? For den hjelper mer enn den har bivirkninger, så jeg vil helst ikke slutte med den, men kan det være farlig å fortsette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Men syns du jeg burde slutte med den, eller er det ikke så farlig, hvis det ikke plager meg så mye at jeg ikke kan leve med det? For den hjelper mer enn den har bivirkninger, så jeg vil helst ikke slutte med den, men kan det være farlig å fortsette? Hei, Jeg vet ikke hvorfor du tar disse tablettene? Jeg er skeptisk til mye alternativ medisin, nettopp fordi man vet så lite om bivirkningene. Hvis det gir deg hodepine ville jeg ikke tatt dem, med mindre de virkelig hjelper deg mot noe som plager deg mye mer. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest depridix Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei, Jeg vet ikke hvorfor du tar disse tablettene? Jeg er skeptisk til mye alternativ medisin, nettopp fordi man vet så lite om bivirkningene. Hvis det gir deg hodepine ville jeg ikke tatt dem, med mindre de virkelig hjelper deg mot noe som plager deg mye mer. Med vennlig hilsen Jeg har lett "høst-depresjon", så tenkte jeg skulle prøve noe for å komme i bedre humør, og fant disse tablettene, og de har hjulpet meg, så jeg vil helst ikke slutte med de. Men er enig med deg i at man vet for lite om bivirkningene, men jeg er for natur medisin, siden de ikke inneholder stoffer som er mikset. I alle fall ikke i så stor grad... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvis dette er tabletter som f.eks. skal "rense" opp i kroppen, kan man få bivirkninger som hodepine, hyppige dobesøk etc. Kroppens avfallsstoffer er nemlig på vei ut av kroppen. Bivirkningene skal imidlertid ikke vare i ukesvis, men et par ukers tid vil nok være normalt. Du kan jo spørre der du har kjøpt tablettene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvis dette er tabletter som f.eks. skal "rense" opp i kroppen, kan man få bivirkninger som hodepine, hyppige dobesøk etc. Kroppens avfallsstoffer er nemlig på vei ut av kroppen. Bivirkningene skal imidlertid ikke vare i ukesvis, men et par ukers tid vil nok være normalt. Du kan jo spørre der du har kjøpt tablettene? Hei, En undersøkelse jeg leste forleden viste at de som solgte slike produkter ikke hadde peiling på bivirkninger, og ofte anbefalte feil produkt. Kroppen kvitter seg automatisk med "avfallsprodukter". At den ikke gjør det er en påstand fra de som produserer tabletter for at "kroppen skal kvitte seg med avfallsprodukter". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har lett "høst-depresjon", så tenkte jeg skulle prøve noe for å komme i bedre humør, og fant disse tablettene, og de har hjulpet meg, så jeg vil helst ikke slutte med de. Men er enig med deg i at man vet for lite om bivirkningene, men jeg er for natur medisin, siden de ikke inneholder stoffer som er mikset. I alle fall ikke i så stor grad... Hei, En medisins bivirkninger avhenger ikke av om den er "mikset" eller ei, men om den faktisk gir bivirkninger. Hvis jeg var deg ville jeg mye heller tatt tabletter som har vært ordentlig utprøvd, eller kanskje ikke tatt noe men forsøkt ikke-medisinsk behandling. Jeg ville ihvertfall ikke tatt tabletter som gir deg hodepine i lange perioder. Alt godt, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei, En undersøkelse jeg leste forleden viste at de som solgte slike produkter ikke hadde peiling på bivirkninger, og ofte anbefalte feil produkt. Kroppen kvitter seg automatisk med "avfallsprodukter". At den ikke gjør det er en påstand fra de som produserer tabletter for at "kroppen skal kvitte seg med avfallsprodukter". Med vennlig hilsen Hehe, jeg venta bare på noe sånt fra din kant ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rutangis netu Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har lett "høst-depresjon", så tenkte jeg skulle prøve noe for å komme i bedre humør, og fant disse tablettene, og de har hjulpet meg, så jeg vil helst ikke slutte med de. Men er enig med deg i at man vet for lite om bivirkningene, men jeg er for natur medisin, siden de ikke inneholder stoffer som er mikset. I alle fall ikke i så stor grad... Ikke la 'sør' skremme vannet av deg nå da! Sør er beryktet her inne for å være anit-alternativ! Bare så det er sagt. Selv har jeg prøvd både Depridix (som ikke hjalp meg) og Hypericum Stada (som hjelper meg godt). likt er individuelt. Fikk ikke hodepine av Depridix, men det kan allikevel være at du har det. Prøv å kutte tablettene en periode, så finner du nok sammenhengen! Forøvrig er lyslampe en bra behandling for høstdepresjon. En halvtimes lys mens du leser avisa om morgenen kan gjøre underverker. Hvis du har et par tusinger å avse da. Den er også ypperlig til arbeidslys når du trenger godt lys en mørk kveld. Jeg har også god erfaring med å unngå søtsaker. Det gjør meg bare ytterligere nedstemt. Som du skjønner er nok jeg mer positiv til alternativ behandling. Enhver får prøve seg fram. Både skolemedisin og alternativt har virkning og dermed også for enkelte bivirkning. Sier seg jo selv det. Finnes ikke et menneske på jorden som er identisk med et annet, så blir jo bare tåpelig å komme med bastante uttalelser om hva som er virksomt. Jeg har prøvd skolemedisin også, det virket bedre enn den alternative på depresjonen, men hjelpe meg for noen bivirkninger jeg fikk! MYE verre enn den opprinnelige lidelsen! Så jeg valgte å få litt mindre virkning mot nutt bivirkniger. Det var MITT valg, så får du og Sør og alle andre gjøre sitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ikke la 'sør' skremme vannet av deg nå da! Sør er beryktet her inne for å være anit-alternativ! Bare så det er sagt. Selv har jeg prøvd både Depridix (som ikke hjalp meg) og Hypericum Stada (som hjelper meg godt). likt er individuelt. Fikk ikke hodepine av Depridix, men det kan allikevel være at du har det. Prøv å kutte tablettene en periode, så finner du nok sammenhengen! Forøvrig er lyslampe en bra behandling for høstdepresjon. En halvtimes lys mens du leser avisa om morgenen kan gjøre underverker. Hvis du har et par tusinger å avse da. Den er også ypperlig til arbeidslys når du trenger godt lys en mørk kveld. Jeg har også god erfaring med å unngå søtsaker. Det gjør meg bare ytterligere nedstemt. Som du skjønner er nok jeg mer positiv til alternativ behandling. Enhver får prøve seg fram. Både skolemedisin og alternativt har virkning og dermed også for enkelte bivirkning. Sier seg jo selv det. Finnes ikke et menneske på jorden som er identisk med et annet, så blir jo bare tåpelig å komme med bastante uttalelser om hva som er virksomt. Jeg har prøvd skolemedisin også, det virket bedre enn den alternative på depresjonen, men hjelpe meg for noen bivirkninger jeg fikk! MYE verre enn den opprinnelige lidelsen! Så jeg valgte å få litt mindre virkning mot nutt bivirkniger. Det var MITT valg, så får du og Sør og alle andre gjøre sitt... Problemet er ikke at et medikament er "alternativt", men at alternative medisiner verken testes eller kvalitetskontrolleres ordentlig. Hvis "urter" hjelper så er det flott; problemet er at man slettes ikke har samme krav til dokumentasjon, kvalitetskontroll, tilbakerapportering av bivirkninger, osv. som man har for "skolemedisin". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1059766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest depridix Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ikke la 'sør' skremme vannet av deg nå da! Sør er beryktet her inne for å være anit-alternativ! Bare så det er sagt. Selv har jeg prøvd både Depridix (som ikke hjalp meg) og Hypericum Stada (som hjelper meg godt). likt er individuelt. Fikk ikke hodepine av Depridix, men det kan allikevel være at du har det. Prøv å kutte tablettene en periode, så finner du nok sammenhengen! Forøvrig er lyslampe en bra behandling for høstdepresjon. En halvtimes lys mens du leser avisa om morgenen kan gjøre underverker. Hvis du har et par tusinger å avse da. Den er også ypperlig til arbeidslys når du trenger godt lys en mørk kveld. Jeg har også god erfaring med å unngå søtsaker. Det gjør meg bare ytterligere nedstemt. Som du skjønner er nok jeg mer positiv til alternativ behandling. Enhver får prøve seg fram. Både skolemedisin og alternativt har virkning og dermed også for enkelte bivirkning. Sier seg jo selv det. Finnes ikke et menneske på jorden som er identisk med et annet, så blir jo bare tåpelig å komme med bastante uttalelser om hva som er virksomt. Jeg har prøvd skolemedisin også, det virket bedre enn den alternative på depresjonen, men hjelpe meg for noen bivirkninger jeg fikk! MYE verre enn den opprinnelige lidelsen! Så jeg valgte å få litt mindre virkning mot nutt bivirkniger. Det var MITT valg, så får du og Sør og alle andre gjøre sitt... Ja, jeg er helt enig med deg når det gjelder altenativ medisin. Men selvsagt så hjelper det ikke alle, og det samme med "skole medisinen", så jeg vil prøve ut alt, og fortsette med det så lenge det hjelper meg. Men hva er Hypericum Stada ? Har ikke hørt om den. Lysbehandling ja. Er ikke plaget av høstdep. i så stor grad at jeg prøver den ut enda, dessutten er den dyr, så jeg tester ut først andre ting, for å se om det er noe håp der.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1060404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rutangis netu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja, jeg er helt enig med deg når det gjelder altenativ medisin. Men selvsagt så hjelper det ikke alle, og det samme med "skole medisinen", så jeg vil prøve ut alt, og fortsette med det så lenge det hjelper meg. Men hva er Hypericum Stada ? Har ikke hørt om den. Lysbehandling ja. Er ikke plaget av høstdep. i så stor grad at jeg prøver den ut enda, dessutten er den dyr, så jeg tester ut først andre ting, for å se om det er noe håp der.. Hypericum Stada er johannesurt-tabletter. Kjøper dem på apoteket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163494-urte-tabletter/#findComment-1061142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.