Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skjer søndag 14. november..

Det blir en spennende dag, for han HATER å bli våt i håret..:o)

Uansett, har noen noen gode tips til hva man kan servere?? Koldtbord, gryterett - andre forslag?

Begynner man selskapet rett etter dåpen?

Til "forrett" tenkte vi å lage friterte bananer. Det er en forrett man pleier å få på restaurant i Colombia, så det kan bli spennende å se om det blir godt likt. Minimannen og tuppelura elsker det!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163719-d%C3%A5p-av-minimannen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er oppskrift på min kjempegode Biff stroganof gryte:

700 g mørnet biff (ytrefilet eller mørnet flatbiff) 1 ts salt 2 ss smør 1 ts pepper 200 g sopp (steinsopp/sjampinjong) 3 ss tomatpure 1 1/2 dl kraft (vann+buljongterning) 1 ss sitronsaft 1 ts søt sennep 3 dl seterrømme

Kjøttet skjæres i strimler som brunes raskt i smør. Ta dem opp og dryss dem med salt og pepper. Rens og del store sopper og brun dem. Rør inn tomatpuré og la den frese i et par sekunder. Spe på med kraft, rør inn sitronsaft, sennep og rømme og la sausen surre i et par minutter så den tykner. Legg kjøttet i sausen og gi det hele et raskt oppkok. Det er viktig at kjøttet ikke koker for lenge. Det skal være rosa inni. Server ris og loff med smør til.

Denne gryten kan du lage lang tid i forveien da du kan fryse den ned.

God apetitt!

Her er oppskrift på min kjempegode Biff stroganof gryte:

700 g mørnet biff (ytrefilet eller mørnet flatbiff) 1 ts salt 2 ss smør 1 ts pepper 200 g sopp (steinsopp/sjampinjong) 3 ss tomatpure 1 1/2 dl kraft (vann+buljongterning) 1 ss sitronsaft 1 ts søt sennep 3 dl seterrømme

Kjøttet skjæres i strimler som brunes raskt i smør. Ta dem opp og dryss dem med salt og pepper. Rens og del store sopper og brun dem. Rør inn tomatpuré og la den frese i et par sekunder. Spe på med kraft, rør inn sitronsaft, sennep og rømme og la sausen surre i et par minutter så den tykner. Legg kjøttet i sausen og gi det hele et raskt oppkok. Det er viktig at kjøttet ikke koker for lenge. Det skal være rosa inni. Server ris og loff med smør til.

Denne gryten kan du lage lang tid i forveien da du kan fryse den ned.

God apetitt!

Du har stjælt min oppskrift, i hvert fall så lager vi akkurat likedan ;o)

Annonse

Hei esi

Vi hadde dåp i september og jeg lagde koldtbord selv og trodde at det skulle gå smertefritt..

For å si det helt ærlig - jeg burde ha bestilt. for å lage til 30 mennesker var helt pyton!!! Jeg var også inne på tanken på en stroganoff gryte eller Bogotasuppe.. Hadde jeg nå skulle ha valgt så hadde jeg gått for gryteretten! med deilig brød og salat til!

lykke til med den store begivenheten!

Annonse

Hei.

Vi hadde coldtbord og var på et lite lukket sted. Kanapeer og chamagne først til gjestene.Rødbrus til barna. Det var 1 søndag i advent og kjempe fin stemmning. Har dere et sted i nærheten dere kan være (vi betalte ingenting for det, bare maten).Såanbefaler jeg det på det varmeste. Kjempe deilig å kunne gå fra alt "rotet" etterpå!!

Lykke til

Hei, hei

Vi hadde koldtbord i barnedåpen nå i mai. Var 14 voksne og 10 barn. Tror jeg bestilte inn mat til 17-18 personer og så laget jeg en del karbonader utenom. Dette var mer enn nok mat og ihvertfall 5 av barna spiser som voksne.

For oss var dette helt topp, og jeg kommer til å velge det samme i neste dåp :-)

Lykke til, klem fra

Jeg stjal i allefall oppskrifta deres nå :o))), men jeg lurer bare på- hvor mange personer der den til ??

Klem fra

Vet du, jeg aner ikke. Når jeg lager mat, lager jeg etter øye, jeg har overhode ikke måleinstinkt.

Men jeg brukte 3 kg kjøtt til 18 mennesker til konfirmasjon og det var minst halvparten igjen etterpå. Men da hadde vi forrett og dessert også + kaker etterpå så det kan vel hende at gjestene lot være å spise seg stapp mette.

Vet du, jeg aner ikke. Når jeg lager mat, lager jeg etter øye, jeg har overhode ikke måleinstinkt.

Men jeg brukte 3 kg kjøtt til 18 mennesker til konfirmasjon og det var minst halvparten igjen etterpå. Men da hadde vi forrett og dessert også + kaker etterpå så det kan vel hende at gjestene lot være å spise seg stapp mette.

Tusen takk skal du ha for svaret :o)

det må vel kanskje være nok til 6 i allefall da ??

Vennlig hilsen

Tusen takk skal du ha for svaret :o)

det må vel kanskje være nok til 6 i allefall da ??

Vennlig hilsen

Ja, det ville jeg tippet.

Jeg pleier å servere varme pita eller nanbrød ved siden av, tsatsiki og salt fetaost.

Og nå ble jeg sulten igjen. Vi har idag spist den lettvinte middagen, boller og saft og eple til dessert. Dagen har gått i ett og jeg er sliten :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...