Gå til innhold

samlivsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei er det noe jeg kan gjøre for å vinne hjerte til kona mi tilbake?Har vært sammen med den deiligste dama jeg kunne tenkt meg i snart 12 år nå .Vi har vært gift i 5 år 2 sønner på 2 og 4 år.Merket at noe var galt allerede for 10 mnd siden ,da hennes manglende sex lyst minsket betraktelig.Verre ble det, å som hun sier vi har sklidd fra hverandre å hun har lite følelser for meg.Hun sier at dette skyldes at jeg har jobbet veldig mye overtid den sisste tida.Jeg ble tvunget av min arbeidsgiver til å gjøre dette.Sjokk nr 2 kom da hun fortalte at hun var forelsket, å hadde et lite forhold til sin arbeidsgiver.Han er over 50 år ,å hun er 26 år.Han har også kone å barn,kona hans jobber også på den samme plassen å de kom til konklusjon om at hun måtte slutte i jobben,før dette utartet seg mere.Hun sier at hun fortsatt tenker på han,men de har ikke noe kontakt.Jeg har alltid gitt henne å barna alt de har ønsket seg,dette har jeg kunnet,pga god økonomi.Vi har ikke noe lån ,å står derfor ganske fritt til å bruke våre penger.Jeg prøver også å fortelle henne at pengene jeg tjener er til alles goder ,men hun sier at det materiellet ikke er viktigst,noe jeg er enig i ,men både hun å jeg vil ha alt.Hytte,bil båt,pene klær,ferier mm osv.

Jeg er fortsatt veldig glad i henne å kjemper en deserat kamp hver dag for å gjøre henne interesert i meg igjen.Tar henne med ut,gir henne masse av klær ,blomster hver uke å veldig mange klemmer å kos.Dette tar hun i mot, å det hender hun gir meg et kyss no å da tilbake..Vi bor jo fortsatt sammen å lever et utad et normalt liv.Bare hennes nærmeste venninne vet om dette med oss.Dette har gått veldig hart inn på meg de 2 sisste månedene.Jeg har faktisk gått ned 10 kilo å er nå 175 høy å 69 kg.Hvis det er noen som kan gi meg noen tips om hva jeg skal gjøre mottas dette med takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163860-samlivsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det kan virke som om kona di har mistet lysten på deg som mann. Hvorfor det har blitt slik er ikke godt å si, annet enn at hun kaster sine øyne på andre menn, også sin arbeidsgiver. Hva kan så du gjøre med dette?

Hvis du tenker, og viser henne, at du vil gjøre alt for å få henne til å bli hos deg, har du i grunnen gitt henne fritt spillerom. Hvis hun tror at du vil finne deg i alt hun gjør, og det høres det ut for meg at du vil, har hun ingen respekt for deg og hvordan hun kan såre deg, ved å følge sin egen lyst i hytt og pine.

Jeg synes faktisk at kona di høres bortskjemt og uansvarlig ut. På den annen side har hun jo rett til å si fra når ikke trives lenger. Kanskje hun har en forestilling om at du skal elske henne hele tiden, og det gjør du jo, men at hun skal føle seg forelsket og elsket i ett kjør. Altså at all glede i hennes liv skal komme fra deg. I så fall lever hun etter et drømmebilde som ikke passer i virkeligheten. Hun bommer.

Når den første forelskelsen har dabbet av, og det gjør den for alle par, kommer en annen og dypere form for kjærlighet frem. Det er den kjærligheten som har som mål å gjøre den andre glad. Og la partneren vokse.

Et godt og kjærlig samliv må inneholde vennskap, sex, god kommunikasjon og likeverd, for å vare.

Ta en alvorlig prat med din kone og fortell at du er urolig for utviklingen. Og spør hva hun mener med ekteskapet nå? Vil hun fortsatt satse videre på deg, eller er hun på vei ut? Hvis hun sier hun vil være, så snakk om hva dere kan gjøre sammen for å få fart på romantikken igjen. Det kan være å bruke mer tid sammen, planlegge en kjærlighetsferie, ta småturer til hverdags, prate litt her dag sammen om jobben, helsa og kjærligheten. Gi hverandre et kompliment hver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163860-samlivsproblemer/#findComment-1062720
Del på andre sider

Vanskelig å gi de helt store rådene her, men hvis jeg har forstått deg riktig, så har dere vært sammen i 12 år, hun er 26 i dag, og dere ble med andre ord sammen da hun var 14. Kan det være at hun har utviklet seg i en helt annen retning enn deg nå som hun har blitt voksen, føler hun (som så mange andre har skrevet om) at hun har gått glipp av noe, har du rett og slett blitt en god venn for henne, men ikke pirrende kjæreste?

Ingen tvil om at noe skjedde for 10 mnd siden, ettersom du kan tidfeste det såpass nøyaktig. Å være desperat mann redd for å miste dama er grusomt. All sympati der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163860-samlivsproblemer/#findComment-1062773
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...