Gå til innhold

Ja, bare slipp innvandrere inn i Norge.


Gjest arguss

Anbefalte innlegg

Paragraf 135a og to-hundre og ett eller annet. Jeg husker ikke på stående fot.

====

Ingen av forslagene dine berettiger eller avhenger av statistikken.

====

Du har fremdeles ikke vist til hvor jeg fornekter statistikken...

Kan du ikke?

Du husker ikke? Du kan ikke, mener du. Der ble du nok tatt i løgn igjen. Det er nemlig ikke ulovlig å være rasist. Sånn er det med den saken.

Derimot er det ulovlig å oppfordre til f.eks voldshandlinger mot noen, men det har jo ingen nødvendig sammenheng med rasisme - i alle fall ikke hvis vi skal bruke din definisjon.

Tar det som en selvfølge at du offentlig vil stå fram og ta avstand fra dine injuriernede uttalelser, som i realiteten var rettet mot storparten av befolkningen her i landet, siden du mener at alle som er skeptisk til dagens innvandring og dens konsekvenser er rasister.

"Ingen av forslagene dine berettiger eller avhenger av statistikken."

Javel? Og det er i følge deg grunnen til at de ikke vil fungere? Tør jeg minne på at du, tross oppfordringer, har avstått fra å komme med forslag selv?

"Du har fremdeles ikke vist til hvor jeg fornekter statistikken..."

For enkelthets skyld kan jeg jo henvise til *alle* dine innlegg, for det gjennomgående budskapet ditt er jo at vi ikke skal høre på statistikken (selv om den forteller oss at innvandrere er overrepresentert blant kriminelle) fordi det vil innebære at vi ikke behandler alle som individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • pimson

    21

  • Goliath

    9

  • Mr Kahn

    7

Mest aktive i denne tråden

Arrangementet hvor tibetaneren ble trakassert var heller ikke HANS, så da regner jeg med at du støttet politiets atferd da også, slik du gjør nå.

Mener du hvem som helst har en slags "rett" til å gå på andre folks arrangementer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker ikke? Du kan ikke, mener du. Der ble du nok tatt i løgn igjen. Det er nemlig ikke ulovlig å være rasist. Sånn er det med den saken.

Derimot er det ulovlig å oppfordre til f.eks voldshandlinger mot noen, men det har jo ingen nødvendig sammenheng med rasisme - i alle fall ikke hvis vi skal bruke din definisjon.

Tar det som en selvfølge at du offentlig vil stå fram og ta avstand fra dine injuriernede uttalelser, som i realiteten var rettet mot storparten av befolkningen her i landet, siden du mener at alle som er skeptisk til dagens innvandring og dens konsekvenser er rasister.

"Ingen av forslagene dine berettiger eller avhenger av statistikken."

Javel? Og det er i følge deg grunnen til at de ikke vil fungere? Tør jeg minne på at du, tross oppfordringer, har avstått fra å komme med forslag selv?

"Du har fremdeles ikke vist til hvor jeg fornekter statistikken..."

For enkelthets skyld kan jeg jo henvise til *alle* dine innlegg, for det gjennomgående budskapet ditt er jo at vi ikke skal høre på statistikken (selv om den forteller oss at innvandrere er overrepresentert blant kriminelle) fordi det vil innebære at vi ikke behandler alle som individer.

Før du forvirrer deg selv mer:

1) Jeg har ikke benektet statistikken, men påpekt at det er en forskjell og at innvandrere er overrepresentert. Derimot har jeg påpekt at statistikken (i seg selv) er irrelevant, fordi den ikke kan brukes til noe konkret.

2) Poenget er at ingen av forslagene dine behøver eller er avhengig av statistikk. Det du forslår er uansett"jeg liker krig og fred og sånn", og ikke relevante forlslag.

3) At det ikke er ulovlig å ha rasistiske tanker er åpenbart. Derimot er det ulovlig med rasistiske handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???? Og dette var altså ditt svar på spørsmålet om tibetaneren..

Du burde lese dette og gremmes: http://www.vg.no/vg/96/06/29/02hvor.html

----------------------

Å neida.. Han hadde "selvsagt" ikke noe på andres arrangement å gjøre, eller hva?

Jeg snakker ikke om tibetaneren, (selv om jeg forstår du vil skifte emne) men om gærningen som ville storme arrangementet på tirsdag.

Videre så spurte jeg deg et konkret spørsmål:

"Mener du hvem som helst har en slags "rett" til å gå på andre folks arrangementer?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om tibetaneren, (selv om jeg forstår du vil skifte emne) men om gærningen som ville storme arrangementet på tirsdag.

Videre så spurte jeg deg et konkret spørsmål:

"Mener du hvem som helst har en slags "rett" til å gå på andre folks arrangementer?"

Selvsagt hadde denne jøden langt mer å bestille på etthvert arrangemet for krystallnatten, enn du noengang kommer til å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du forvirrer deg selv mer:

1) Jeg har ikke benektet statistikken, men påpekt at det er en forskjell og at innvandrere er overrepresentert. Derimot har jeg påpekt at statistikken (i seg selv) er irrelevant, fordi den ikke kan brukes til noe konkret.

2) Poenget er at ingen av forslagene dine behøver eller er avhengig av statistikk. Det du forslår er uansett"jeg liker krig og fred og sånn", og ikke relevante forlslag.

3) At det ikke er ulovlig å ha rasistiske tanker er åpenbart. Derimot er det ulovlig med rasistiske handlinger.

Nå dummer du deg ut;

"Derimot har jeg påpekt at statistikken (i seg selv) er irrelevant, fordi den ikke kan brukes til noe konkret."

*LOL*

Hvorfor tror du statistikk finnes? For morro skyld?

"Poenget er at ingen av forslagene dine behøver eller er avhengig av statistikk. Det du forslår er uansett"jeg liker krig og fred og sånn", og ikke relevante forlslag."

I og med at det du skriver her er bare tull og tøys, anser jeg det som vås og dødsralling fra din side, idet du innser å ha snakket deg inn i et hjørne. Og dine forslag glimrer fortsatt med sitt fravær. Eller bifaller du det med hodet i sanden og kardemommeloven?

"At det ikke er ulovlig å ha rasistiske tanker er åpenbart. Derimot er det ulovlig med rasistiske handlinger."

Ikke bare er det lovlig med rasistiske tanker, det er også lov å gi uttrykk for dem. Og vet du hvorfor? Jo, for her i Norge har vi noe som heter ytringsfrihet. Den er en av grunnpilarene det demokratiske samfunnet vårt er tuftet på. Tenk på det neste gang du skal til å kalle noen her på Doktoronline for kriminelle på grunnlag av uttalelser om innvandring (noe jeg regner med ikke er lenge til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om tibetaneren, (selv om jeg forstår du vil skifte emne) men om gærningen som ville storme arrangementet på tirsdag.

Videre så spurte jeg deg et konkret spørsmål:

"Mener du hvem som helst har en slags "rett" til å gå på andre folks arrangementer?"

Skjønner at du inbiller deg selv at alt politiet gjør er ufeilbarlig og fritatt for kritikk.

Til din opplysning har de i hele sommer og høst i stor stil bedrevet hva som mest sannsynlig er ulovlig bortvisning av narkomane på offentlig sted.

I den forbindelse spiller vel sikkert noen jøder fra eller til ingen rolle for dem, men det gjør saken bare enda mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dummer du deg ut;

"Derimot har jeg påpekt at statistikken (i seg selv) er irrelevant, fordi den ikke kan brukes til noe konkret."

*LOL*

Hvorfor tror du statistikk finnes? For morro skyld?

"Poenget er at ingen av forslagene dine behøver eller er avhengig av statistikk. Det du forslår er uansett"jeg liker krig og fred og sånn", og ikke relevante forlslag."

I og med at det du skriver her er bare tull og tøys, anser jeg det som vås og dødsralling fra din side, idet du innser å ha snakket deg inn i et hjørne. Og dine forslag glimrer fortsatt med sitt fravær. Eller bifaller du det med hodet i sanden og kardemommeloven?

"At det ikke er ulovlig å ha rasistiske tanker er åpenbart. Derimot er det ulovlig med rasistiske handlinger."

Ikke bare er det lovlig med rasistiske tanker, det er også lov å gi uttrykk for dem. Og vet du hvorfor? Jo, for her i Norge har vi noe som heter ytringsfrihet. Den er en av grunnpilarene det demokratiske samfunnet vårt er tuftet på. Tenk på det neste gang du skal til å kalle noen her på Doktoronline for kriminelle på grunnlag av uttalelser om innvandring (noe jeg regner med ikke er lenge til)

1) At statistikk eksisterer betyr ikke at den har relevans. Man kan lage statistikk over skostørrelse og kriminalitet.

2) Du har fremdeles IKKE kommet med ett eneste forslag for kriminalitetsbekjempelse basert på statistikken.

3) Jeg regner med at du og andre klarer å lese §100, samt pragrafene relatert til rasisme, så jeg vet egentlig ikke hva du forsøker å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde denne jøden langt mer å bestille på etthvert arrangemet for krystallnatten, enn du noengang kommer til å få.

Nei, da får han arrangere sitt eget arrangement. Han har ikke rett til å storme andre folks arrangement fordi han er jøde, like lite som en nordmann kan storme Venstres landsmøte begrunnet med at han er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du inbiller deg selv at alt politiet gjør er ufeilbarlig og fritatt for kritikk.

Til din opplysning har de i hele sommer og høst i stor stil bedrevet hva som mest sannsynlig er ulovlig bortvisning av narkomane på offentlig sted.

I den forbindelse spiller vel sikkert noen jøder fra eller til ingen rolle for dem, men det gjør saken bare enda mer alvorlig.

Igjen - mener du at hvem som helst skal ha rett til å delta i andre folks arrangement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får han arrangere sitt eget arrangement. Han har ikke rett til å storme andre folks arrangement fordi han er jøde, like lite som en nordmann kan storme Venstres landsmøte begrunnet med at han er norsk.

At han "stormet" noe som helst sted er nok et av dine fantasiprodukter og simple forsøk på virkelighetsforfalskning.

Når du sammnenligner et lukket møte i Venstre i et privat lokale, med et offentlig arrangement på offentlig sted, beviser du bare at du må være dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - mener du at hvem som helst skal ha rett til å delta i andre folks arrangement?

Besvart under.

--------------------

Hvorfor så unnvikende til mine spørsmål?

Har du fortsatt like nesegrus beundring for Oslo-politiets "bortvisningspraksis"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en annen

Hvordan kan du som selverklært ateist bruke en pressemelding fra et trossamfunn for å legitimere at en person får sine rettigheter krenket?

Svaret er kort og godt at du er i besittelse av en dobbelmoral uten sidestykke, hvor vikarierende argumenter går hånd i hånd med dine løgner.

*gjeeesp* Get a brain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvart under.

--------------------

Hvorfor så unnvikende til mine spørsmål?

Har du fortsatt like nesegrus beundring for Oslo-politiets "bortvisningspraksis"?

Faktisk har jeg kritisert Oslo-politiets Plata-aksjon, men husker ikke om det var på DOL eller et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han "stormet" noe som helst sted er nok et av dine fantasiprodukter og simple forsøk på virkelighetsforfalskning.

Når du sammnenligner et lukket møte i Venstre i et privat lokale, med et offentlig arrangement på offentlig sted, beviser du bare at du må være dum.

OK - akkurat som AKP(m-l) ikke får gå i barnetoget på 17. mai, så får ikke disse ekstremistene gå i dette arrangementet.

Eller mener du alle har rett til å delta i barnetoget på 17. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) At statistikk eksisterer betyr ikke at den har relevans. Man kan lage statistikk over skostørrelse og kriminalitet.

2) Du har fremdeles IKKE kommet med ett eneste forslag for kriminalitetsbekjempelse basert på statistikken.

3) Jeg regner med at du og andre klarer å lese §100, samt pragrafene relatert til rasisme, så jeg vet egentlig ikke hva du forsøker å diskutere.

Ja, men nå snakker vi ikke om skostørrelser, gjør vi vel?

Holder du ennå fast på at når innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, sier det ikke noe som helst om problemer knyttet til politikken eller integreringen? Altså at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer tilfredsstillende?

Det er jo det samme som å hevde at innvandrere "av natur" er mer kriminelle enn etniske nordmenn!

Er nok mange som mener at det er tilfelle, men dette var nye toner fra deg, Sør?

Og hva med dine forslag?

Forsøker ikke å diskutere noe som helst, og jeg er heller ingen paragrafrytter, men når du kommer med påstander som ikke bare er injurierende, men også direkte feil, ser jeg meg nødt til å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå snakker vi ikke om skostørrelser, gjør vi vel?

Holder du ennå fast på at når innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, sier det ikke noe som helst om problemer knyttet til politikken eller integreringen? Altså at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer tilfredsstillende?

Det er jo det samme som å hevde at innvandrere "av natur" er mer kriminelle enn etniske nordmenn!

Er nok mange som mener at det er tilfelle, men dette var nye toner fra deg, Sør?

Og hva med dine forslag?

Forsøker ikke å diskutere noe som helst, og jeg er heller ingen paragrafrytter, men når du kommer med påstander som ikke bare er injurierende, men også direkte feil, ser jeg meg nødt til å reagere.

Du skriver: "Holder du ennå fast på at når innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, sier det ikke noe som helst om problemer knyttet til politikken eller integreringen? Altså at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer tilfredsstillende?"

Jeg aner ikke hvor du får slikt fra.

Jeg sier IKKE at statistikken er "feil".

Jeg sier at statistikken har ikke relevans (= kan ikke brukes til noe), fordi man ikke kan f. eks. "tvinge somaliere på anti-krimkurs" baser på statistikk. Ei heller kan man bruke rase til offentlig utvelgelsesmetode og tvinge "nepalisere" eller "innvandrere" på kurs.

Det eneste statistikken kan brukes til er å stigmatisere folk.

====

Det betyr IKKE at det ikke er problemer med "integrasjon", men jeg tviler på at man behøver statistikk for å se det.

===

Løsningene du foreslo avhenger IKKE av statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå snakker vi ikke om skostørrelser, gjør vi vel?

Holder du ennå fast på at når innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, sier det ikke noe som helst om problemer knyttet til politikken eller integreringen? Altså at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer tilfredsstillende?

Det er jo det samme som å hevde at innvandrere "av natur" er mer kriminelle enn etniske nordmenn!

Er nok mange som mener at det er tilfelle, men dette var nye toner fra deg, Sør?

Og hva med dine forslag?

Forsøker ikke å diskutere noe som helst, og jeg er heller ingen paragrafrytter, men når du kommer med påstander som ikke bare er injurierende, men også direkte feil, ser jeg meg nødt til å reagere.

Det er da voldsomt som du kjenner sør til aldri å ha vært inne her før her om dagen.

Ikke tro vi er så lett og lure da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...