morojenta Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Karbohydrater, er det fy-mat eller bra med litt?hvorfor sier da Fedon at man skal prøve å ikke ha noe av det nesten?Disse ekspertene kommer aldri til enighet, og sier forksjellige ting.. Ikke lett å følge med.. Proteinpulver, hvorfor det egentlig, hjelper det med vektredukjson?når jeg trener ca 4 ganger i uken.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utopia1365380781 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei ! Hvis du skal skjønne dette med karbohydrater, proteiner og fett så må du sette deg ned og lese. Men en kjapp forklaring kan jeg gi deg. Karbohydrater er en energi kilde. Proteiner er kroppens byggesten Under en slankekur spiser man mindre kcal enn kroppen forbrenner. Dette tvinger kroppen til å bruke av fettlagrene du har på kroppen. Her er det viktig å få i seg nok proteiner og moderat med fett så ikke muskelmasse forsvinner. Jenter flest tenker: Jeg vil gjerne ha en stram kropp, uten for mye fett osv. MEN jeg vil IKKE ha no muskler. En liten realitets sjekk der. Du må ha muskler for å få en stram kropp. Proteinpulver hjelper deg til å kunne få i deg nok proteiner. Hvis man satser litt så ligger man gjerne høyt på proteinene og man får ikke dekt dette via maten. Det finnes mange slankekurer på markedet. Fedon, Grethe Roede, Nutrilett osv.. Noen mener at man kan spise så mye man orker av ditt og datt, den andre mener det motsatte. Man kan aldri bli klok på noe av det. Hvis man ønsker å gå ned i vekt så er en slankekur er en grei måte, men det er viktig å legge om hele livsstilen. Nytter ikke med en slankekur for å så falle tilbake på gamle vaner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hei du! Ingenting er fy-mat så lenge det spises med måte;) Men til sp.målet ditt:Karbohydrater kan være sunne, og mindre sunne. De s.k. langsomme karbohydratene, som kroppen bruker lang tid på å bryte ned, er veldig bra å spise. Det gjelder f.eks. havregrøt, fullkornsbrød(og andre fullkornsprodukter) og grønnsaker. Disse matvarene metter godt, holder magen i form(pga kostfiber) og bidrar til å holde blodsukkeret stabilt. Raske karbohydrater, derimot,er de som finnes i bl.a. fint brød/baguette,hurtigris,og matverer med en del sukker i(smågodt, sukret yoghurt,sukret frokostblanding,kjeks etc.). Disse får blodsukkeret til å svinge, gjør deg sulten og trøtt, og kan forårsake type 2 diabetes dersom du spiser mye av det. Mitt råd er altså å velge langsomme karbohydrater til hverdags.Da blir du sunn og slank. Så kan du unne deg de raske en gang i blant. Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.