Gå til innhold

Jobbe litt under medisinsk attføring?

Anbefalte innlegg

Da jeg søkte om tidsbegrenset ufør, fikk jeg beskjed om at det ikke var selve diagnosen dem uføretrygdet folk etter, men hvor stor grad evnen var svekket i dagliglivet..

Altså dem vurderte trygda etter hvor stor % evnen var nedsatt

Det er alltid slik enten det er begrenset eller varig. Jeg har i hvert fall ikke hørt om noen diagnose som gir automatisk uføretrygd.

Fortsetter under...

Gjest Jeg fikk beskjed at det kunne ikke jeg

Men med tidsbegrenset ufør er det jo meningen at du skal ut i jobb igjen i løpet av noen år, er det ikke 5-7år det er bestemt.

Når du har tidsbegrenset ufør, så er det ofte i en periode av 3 år av gangen man søker om...

Da er det ofte sånn at man må lage en inviduell oppfølgningsplan sammen med saksbehandleren som man får, men der er det ikke et krav at man må være under intensiv behandling fikk jeg beskjed om..

Da jeg gikk på rehab.måtte jeg være det i følge de på aetat og trygdekontoret...

I løpet av den perioden skal dem vurdere hvordan funksjonsevnen min er.. Altså dem skal vurdere om det er bedringer i funksjonsevnen eller ikke...

Det er ikke noe særlig som skjer når man er tidsbegrenset ufør. Selv har jeg ikke noe spesielt opplegg, og går hjemme enda selv om det er nesten 1 år siden sist jeg søkte om tidsbegrenset ufør...

Når du har tidsbegrenset ufør, så er det ofte i en periode av 3 år av gangen man søker om...

Da er det ofte sånn at man må lage en inviduell oppfølgningsplan sammen med saksbehandleren som man får, men der er det ikke et krav at man må være under intensiv behandling fikk jeg beskjed om..

Da jeg gikk på rehab.måtte jeg være det i følge de på aetat og trygdekontoret...

I løpet av den perioden skal dem vurdere hvordan funksjonsevnen min er.. Altså dem skal vurdere om det er bedringer i funksjonsevnen eller ikke...

Det er ikke noe særlig som skjer når man er tidsbegrenset ufør. Selv har jeg ikke noe spesielt opplegg, og går hjemme enda selv om det er nesten 1 år siden sist jeg søkte om tidsbegrenset ufør...

Kanskje de tenker slik at man får ta tida til hjelp.

Gjest Jeg fikk beskjed at det kunne ikke jeg

Kanskje de tenker slik at man får ta tida til hjelp.

Ja, hun sa det! At vi hadde fremdeles god tid, og at saken min skulle opp til basismøte om 2 - 3 år siden jeg har fått innvilget tidsbegrenset ufør i en 3års periode...

Takk for svar!

• 2 uker senere...
Gjest Til Dorthe

Du må jo på yrkesmessig attføring før du kan få uføre og da kan du jobbe litt. Første året med uføre kan du ikke jobbe men jeg vet ikke om man kan jobbe i det hele tatt på midlertid uføre, det er jo egentlig en forlengelse av rehabpenger

mener du midlertidig ufør eller tidsbegrenset uførestønad...

Har fått innvilget 100% tidsbegrenset uførestønad i ca. 3 år. Da har jeg ikke lov til å jobbe det første året...

mener du midlertidig ufør eller tidsbegrenset uførestønad...

Har fått innvilget 100% tidsbegrenset uførestønad i ca. 3 år. Da har jeg ikke lov til å jobbe det første året...

Det er det samme som ved varig ufør. Man kan ikke jobbe det første året.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...