Gå til innhold

*Skrik* glass med cola i tastaturet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Plukk det fra hverandre og vask alle deler som ikke inneholder elektronikk. Det har neppe kommet cola nede i selve elektronikken.

Vask? Du er sikker på at det tåler vann? (Jeg skrev det var cola men det er vist PepsiMax. Gjør det noe forskjell?)

Tastaturet virker enda.

Vask? Du er sikker på at det tåler vann? (Jeg skrev det var cola men det er vist PepsiMax. Gjør det noe forskjell?)

Tastaturet virker enda.

Ja, det har faktisk endel å si. "Ekte" cola er langt mer klinete. Når det tørker er det en seig karamellaktig sukkerlake igjen.

Hvis tastene fortsatt virker bør du bare la det være som det er.

Annonse

Ehh... sikker? Sa hvist at det var cola men det er PepsiMax. betyr det noe?

Vet ikke, men tipper det er like ille. Har gjort det med mobilen, og det går helt fint, bare du tar alt fra hverandre så det får tørket godt før bruk. Og husk batteriene! Har sett tastatur med gummimatte under tastene, men du ser jo hvor langt inn det har hatt mulighet for å komme når du åpner :-)

Sølte kaffe i tastaturet en gang. Det virket tilsynelatende, så jeg gjorde ikke noe. Veldig dumt, for etter en stund, sluttet det å virke gitt ;-) Åpnet for å finne feilen, og det var ikke tvil - kaffen hadde etset bort kretsene :-(

Ja, det har faktisk endel å si. "Ekte" cola er langt mer klinete. Når det tørker er det en seig karamellaktig sukkerlake igjen.

Ok, tenkte meg nesten det. Prøver det inntil videre.

har ristet ut væsken og blåst forsiktig med føneren. Vi får se hvordan det går:-(

Takk for svar.

De trenger ikke virke så lenge, selv om de virker med en gang. Dessuten tror jeg ikke sukkeret er det verste, det er syren.

Tastaturet virker enda.

Du kan ta av tastene og det ytre dekselet. Du kan også ta av plastplaten som ligger under tastene og over elektronikken. Alt dette er kun plast og tåler vann. Ikke bruk vaskemidler.

Annonse

Hvis du er heldig har ikke svineriet kommet inn i elektronikken og kortsluttet noe. Skyl det godt med vann, la det tørke til det er helt tørt, og prøv det. Hvis elektronikken er kortsluttet er det bare å kaste det.

"............................"

Da jeg kom hjem fra håndballtreningen virket tastene kjemperart. Det kom æ i stedenfor e, shiftknappen virket ikke osv.

Jeg bestemte meg da for å åpne det og så til min skrekk at det var fuktighet på elektronikken. Jeg tørket forsiktig både der og ellers hvor jeg så fuktighet. Jeg var utrolig spent når jeg tilslutt satte i batteriene og skriver denne meldingen.

Som dere ser virker alle tastene!!! TUSEN takk til dere alle for hjelpen dere har gitt meg.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...