Gå til innhold

ADHD barn og avføring

Anbefalte innlegg

Dalemo1365380783

Hei, jeg har en gutt på 7 år som nettopp har fått diagnosen. Et stort problem for oss og han selv er at han bæsjer seg ut, dette kan skje på skolen og her hjemme. Er det noen som har samme problem, vil jeg gjerne høre om det. Tips for å få han til å slutte tas selvfølgelig imot med takk. Han tisser seg aldri ut, virker bare som om at han ikke har tid til å gå på do for å gjøre nummer 2.....

Fra Dalemo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166066-adhd-barn-og-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hettemor

Heisann. Ja dette kan være et stort problem. Gutten vår strevde med det samme til han var 8 år.Men han sluttet plutselig av seg selv. Han har vegring mot å tørke seg selv, så på skolen går han ikke på do,men det siste året har han lært å kontrollere dette selv.Har ikke annet råd enn at dere får ta tiden til hjelp,IKKE kjeft på ham ihvertfall. Det gjorde vi først,men da ble det bare værre.

• 1 måned senere...

jeg har ei datter som blir 9 år nå..endelig fått diagnose ADD..men hun har oxo problemer med tissing og avføring. i hele sitt liv har hun vært renslig i 5 uker.(avføring) tissingen er bare om natten.

hun har encoprese ved siden av som det kalles når det er ufrivilig avføring.(dette skjer på skole vel som hjemme)hun har vært på sykehus opp til flere ganger for tømming.selv om det ikke ser slik samler det seg avføring i tarmen.sitter selv og venter på den dagen dette gir seg.hun har uhell så ofte som 7 ganger pr dag.Vi har prøvd alt uten hell alt fra premier til avførings middel.

• 4 måneder senere...
solstrand1365380861

jeg har ei datter som blir 9 år nå..endelig fått diagnose ADD..men hun har oxo problemer med tissing og avføring. i hele sitt liv har hun vært renslig i 5 uker.(avføring) tissingen er bare om natten.

hun har encoprese ved siden av som det kalles når det er ufrivilig avføring.(dette skjer på skole vel som hjemme)hun har vært på sykehus opp til flere ganger for tømming.selv om det ikke ser slik samler det seg avføring i tarmen.sitter selv og venter på den dagen dette gir seg.hun har uhell så ofte som 7 ganger pr dag.Vi har prøvd alt uten hell alt fra premier til avførings middel.

Hei! Har en sønn på snart 11 år med Asperger syndrom og ADD. Han har helt fra han sluttet med bleier hatt problemer med avføring, og har i perioder vært på do max 1 gang pr. uke. Etter at han fikk diagnosene for 1/2 år siden har vi fått god oppfølging på BUPA, og vi laget for en måned siden et belønningssystem som har fungert!! Han skal sitte på toalettet i 10 min. etter middag. Om kvelden tar han fast 20 ml. Duphalac el.l. som er helt ufarlig og bare smører tarmene. Han får en stjerne på kalenderen for å sitte på do, og etter en uke får han en tur på McDonalds for dette. De dagene han får til noe får han 2 stjerner. Stjerne nr. 2 aktiverer noen kroner som han kan samle opp og kjøpe en leke el.l. for. Tro det eller ei, men dette har fungert! Plutselig har han gått på do flere ganger for uka, og det er virkelig "kryss i taket" for oss! Prøv da vel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...