Heritære Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 HeiJeg er ei jente på 42 år som har flere kroniske sykdommer. Jeg er nå lei av mange medisiner som egentlig i lengden ikke hjelper. Måtte nå slutte med Vioxx og har ikke lyst å prøve andre COX-2 hemmere produkter.Jeg er overvektig med en BMI på 40, har diabetes 2, høyt blodtrykk, artroser i fingrene og kronisk betennelse i begge skuldre. Er operert for impingment syndrom i høyre skulder uten bedring. Har trent og gått til fysikalsk behandling i 1 år med noe bedring.Ser at jeg må ha en helomvending både i livsstil og medikamentbruk og mitt spørsmål er i første omgang hva du vil anbefale meg å bruke innenfor alternativ medisin som kunne ha lettet på noen av mine plager. Er også interessert i en kostforandring, har lenge vurdert å gå over til vegetarmat, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få flettet det inn i familiens hverdag. Hvor skal jeg starte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166067-betennelser-i-ledd-og-atrose-i-fingrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Noen ganger kan det hjelpe å få starthjelp i en situasjon der du kanskje må gå ned flere titall kilo. Personlig har jeg god erfaring med at pasienter melder seg på kurs (Roede, Lindberg, Libra) eller reiser på et opphold ved en opptreningsinstitusjon. På Tonsåsen i Valdres har de lang erfaring med å prøve ut vegetarmat til personer med leddplager. Når det gjelder vegetarmat vil ikke denne automatisk gi vekttap og beding av diabetes type II. Her er det om å gjøre å redusere inntaket av raffinerte kullhydrater og søtsaker. Når det gjelder artrose så er de ebst dokumenterte alternative behandlingsformene lokal behandling med myklaser mot fingerledd og et kosttilskudd i form av glukosamin som eventuelt kan kombineres med betennelsesdempende urter. Sistnevnte inneholder litt glukose, men dagsdosen overstiger ikke 1,5 gram så det skulle ikke bli noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166067-betennelser-i-ledd-og-atrose-i-fingrene/#findComment-1085596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.